Για να βρει κανείς την αρχή της ιστορίας των Διάφανων Κρίνων, θα πρέπει να ψάξει αρκετά πίσω στον χρόνο, όταν το 1990 σχηματίστηκε ένα γκρουπ με το όνομα "Πατατούφ" στα υπόγεια του Περιστερίου...Έναν χρόνο μετά, γεννιούνται τα Διάφανα Κρίνα. musicheaven.gr (dimi 589) Δημητρα
Την 1η Ιουνίου του 2009 τα Διάφανα Κρίνα ανακοίνωσαν μέσα από το επίσημο
site τους τη διάλυσή τους. Την ανακοίνωση υπογράφουν όλα τα μέλη του
συγκροτήματος εκτός από τον Θάνο Ανεστόπουλο.
"Στο εξής δεν θα λέμε ότι οι Έλληνες πολεμούν σαν ήρωες, αλλά ότι οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες" Winston Churchill
Θεέ μου τί τις πότισες και δεν αγκομαχάνε
Γυναίκες Ηπειρώτισσες ξαφνιάσματα της φύσης
εχθρέ γιατί δε ρώτησες ποιον πας να κατακτήσεις
Τις πρώτες πρωινές ώρες στις 28 Οκτωβρίου του ΄40 η τότε Ιταλική Κυβέρνηση απέστειλε στην Ελλάδα τελεσίγραφο, δια του Ιταλού Πρέσβη στην Αθήνα, Εμανουέλε Γκράτσι, ο οποίος και το επέδωσε ιδιόχειρα στον Έλληνα Πρωθυπουργό Ιωάννη Μεταξά, στην οικία του δεύτερου, στην Κηφισιά, με το οποίο και απαιτούσε την ελεύθερη διέλευση του Ιταλικού στρατού από την Ελληνοαλβανική μεθόριο προκειμένου στη συνέχεια να καταλάβει του στρατηγικά σημεία του Βασιλείου της Ελλάδος, (λιμένες, αεροδρόμια κλπ), για ανάγκες ανεφοδιασμού και άλλων διευκολύνσεών του, στη μετέπειτα προώθησή του στην Αφρική. Μετά την ανάγνωση του κειμένου ο Μεταξάς έστρεψε το βλέμμα του στον Ιταλό Πρέσβη και του απάντησε στα γαλλικά (επίσημη διπλωματική γλώσσα) την ιστορική φράση: «Alors, c'est la guerre», (αλόρ, σε λα γκερ - Επομένως, αυτό σημαίνει πόλεμο), εκδηλώνοντας έτσι την αρνητική θέση επί των ιταμών ιταλικών αιτημάτων.O ίδιος ο Γκράτσι στα απομνημονεύματά του, που εξέδωσε το 1945, περιγράφει τη σκηνή:
«Έχω εντολή κ. πρωθυπουργέ να σας κάνω μία ανακοίνωση και του έδωσα το έγγραφο. Παρακολούθησα την συγκίνηση εις τα χέρια και εις τα μάτια του. Με σταθερή φωνή και βλέποντάς με κατάματα ο Μεταξάς μου είπε: αυτό σημαίνει πόλεμο. Του απήντησα ότι αυτό θα μπορούσε να αποφευχθεί. Μου απήντησε ΟΧΙ. Του πρόσθεσα ότι αν ο στρατηγός Παπάγος..., ο Μεταξάς με διέκοψε και μου είπε: ΟΧΙ! Έφυγα υποκλινόμενος με τον βαθύτερο σεβασμό, προ του γέροντος αυτού, που προτίμησε την θυσία αντί της υποδουλώσεως».
Στην συνάντηση αυτή, κατά την θυγατέρα του Μεταξά, ακολούθησε και η εξής στιχομυθία που ο Γκράτσι δεν την αναφέρει:
Γκράτσι: «Pas nécessaire, mon excellence» (όχι απαραίτητα εξοχότατε)
Μεταξάς: «Non, c'est nécessaire» (όχι, είναι απαραίτητο)
Δύο ώρες μετά την παραπάνω επίδοση, ξεκίνησε ο Ελληνοϊταλικός Πόλεμος με εισβολή των ιταλικών στρατευμάτων στην Ήπειρο.
Το Ιστορικό Διάγγελμα του Ιωάννη Μεταξά προς τον ελληνικό λαό (28-10-1940)
Η
στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την
ακεραιότητα και την τιμήν της. Μολονότι επεδείξαμεν την πλέον αυστηράν
ουδετερότητα και ίσην, προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημας
το δικαίωμα να ζώμεν ως ελεύθεροι Έλληνες μου εζήτησεν σήμερον την 3ην
πρωινήν ώραν, την παράδοσιν τμημάτων του εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν
αυτής βούλησιν ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων
της. θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρέσβυν ότι
θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ' εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον
γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες,
τώρα
θα αποδείξωμεν εάν είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας,
την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος ας εγερθή
σύσσωμον, αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά σας, και
τας ιεράς μας παραδόσεις.
Νυν υπέρ πάντων ο αγών
Ο Πρόεδρος της Κυβερνήσεως
Ιωάννης Μεταξάς
Παιδιά της Ελλάδος Παιδιά
http://www.youtube.com/watch?v=l8JzuSXs0GU
Στο πασίγνωστο «Παιδιά, της Ελλάδος παιδιά» ο Μιχάλης Σουγιούλ χρησιμοποίησε τη μελωδία του δικού του τραγουδιού «Ζεχρά» (αρχικά γραμμένου το 1938 σε στίχους Αιμίλιου Σαββίδη) με νέους στίχους του Μίμη Τραϊφόρου γραμμένους για την μεγάλη Σοφία Βέμπο.
INFO: "Ο Παύλος είναι ένας ρομαντικός νέος, ο οποίος μετά από μια σύγκρουση με τον γιατρό και καθηγητή πατέρα του αποφασίζει να εγκαταλείψει τις σπουδές του και να αφιερωθεί στη μουσική. Ταυτόχρονα τον εγκαταλείπει και η κοπέλα του, ενώ ο ίδιος αρχίζει να ζει παίζοντας την κιθάρα του και τραγουδώντας στους δρόμους. Η ζωή του ανάμεσα στους απλούς ανθρώπους είναι ανέμελη και χαίρεται τη συντροφιά και τη φιλία ενός άλλου περιπλανώμενου τραγουδιστή και «φιλόσοφου», του Απόστολου Φλου, ενώ παράλληλα συνδέεται με την Αναστασία. Η συνάντησή του με τον διευθυντή μιας δισκογραφικής εταιρείας αποβαίνει άκαρπη. Απογοητεύεται. Η Αναστασία τον εγκαταλείπει με τη σειρά της επειδή τον θεωρεί ανώριμο. Ο Φλου αυτοκτονεί ποιητικά κι ο Παύλος ερωτεύεται την Ειρήνη, μια δημοσιογράφο την οποία γνώρισε στο γύρισμα μιας τηλεοπτικής εκπομπής. Μετά το θάνατο του πατέρα του συμφιλιώνεται κάπως με τη ζωή και επιστρέφει στη σχολή του. Παντρεύεται την Ειρήνη, αποκτά δύο παιδιά, παίρνει το πτυχίο του και αρχίζει να δουλεύει σαν γιατρός. Ο αγώνας του όμως μοιάζει να μην έχει τελειώσει. Ο ίδιος δεν έχει συμβιβαστεί πλήρως, αφού η αλλοτρίωση δεν αγγίζει τα μύχια της ψυχής του." tainieslive.blogspot.com Ο Θωμόπουλος εντυπωσιάστηκε από τη σκέψη και τη φωτογένεια του Σιδηρόπουλου και, επιθυμώντας να συνεργαστούν, προσάρμοσε το σενάριο της επόμενης ταινίας του, Ο Ασυμβίβαστος, στον χαρακτήρα του. Ο Σιδηρόπουλος δέχθηκε να πρωταγωνιστήσει, παρά τις επιφυλάξεις του για το σενάριο, ενώ τραγουδούσε και όλα τα τραγούδια της ταινίας. Τα γυρίσματα έγιναν το 1977 και τη γενική επιμέλεια της μουσικής επένδυσης της ταινίας είχε ο συνθέτης ηλεκτρονικής μουσικής Γιώργος Θεοδωράκης, γιος του Μίκη. Ο τελευταίος έγραψε και ένα τραγούδι για την ταινία, το «Κάποτε θα 'ρθουν» σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου. Τέσσερα τραγούδια για το σάουντρακ έγραψε και ο Θωμόπουλος, ανάμεσα τους τη μπαλάντα «Να μ'αγαπάς» το οποίο αρχικά δεν ακούστηκε ιδιαίτερα αλλά μετά το θάνατο του Σιδηρόπουλου έγινε πολύ δημοφιλές στο ραδιόφωνο και διασκευάστηκε από διάφορους καλλιτέχνες.
Η μοναξιά στο πεζοδρόμιο
"Όποιος δεν έχει ζήσει στο πεζοδρόμιο αποκλείεται να ξέρει τί πάει να πεί να είσαι τίμιος και ειλικρινής και ταυτόχρονα παράνομος. Όποιος δεν εχει ζησει στο πεζοδρομιο, καλά θα κάνει να το βουλώνει, όταν η κουβέντα φτάνει σε θέματα όπως η μοναξιά και η ανασφάλει. Και όποιος δεν έχει ζήσει στο πεζοδρόμιο πώς να εκτιμήσει τη ζεστασιά απ΄ τα μάτια σου και την ομορφιά σου κούκλα μου."
"Τα τραγούδια που γράφω είναι βασικά δικά μου, εννοώ ότι τα γράφω ο ίδιος και αυτό για έναν πολύ απλό λόγο, ότι μου είναι πιο εύκολο από το να τραγουδώ τραγούδια αλλωνών και τελικά ισχύει αυτό που λένε ότι αισθάνεσαι πολύ καλύτερα με κάτι δικό σου παρά με κάτι ξένο όπως και με τα ρούχα δηλαδή."
Εξαιρετικοί κιθαρίστες είναι ασφαλώς και οι αειθαλείς Γιάννης Σπάθας (Socrates) και Σπύρος Πάζιος (Μουσικές Ταξιαρχίες) αλλά...
Χριστόφορος Κροκίδης
Γεννήθηκε στην Νίκαια του Πειραιά. Από παιδί ξεκίνησε να παίζει κιθάρα και βιολί. Συμμετείχε στα πρώτα προοδευτικά συγκροτήματα rock μουσικής στην δεκαετία του ’70. Ασχολήθηκε με την jazz και jazzrock μουσική αλλά και ethnic μουσική. Παίζει ακόμα sitar, drums, keyboards. Από το 1989 έως και το 2002 ήταν στενός συνεργάτης του Βασίλη Παπακωνσταντίνου όπου και έχει συνθέσει πολλές από τις γνωστές επιτυχίες του (Χρόνια Πολλά, Τα χάλια μου, Οδός Ελλήνων, Ανοιξέ μου να κρυφτώ, Παράπονα στη Λίνα, Γειά σου, Εχω ανάγκη, Καμπαρντίνα, Να με Φωνάξεις, Χαμένες αγάπες) και υπεύθυνος για τις ενορχηστρώσεις σε πολλές δισκογραφικές του δουλειές αλλά και ζωντανές εμφανίσεις Έχει συνεργαστεί επίσης με τους Αφούς Κατσιμίχα, Α Βαρδή, Δ.Μούτση, Μικρούτσικο, Λ.Μαχαιρίτσα, Γ.Γιοκαρίνη, Β.Σαλέα κ.α. Το 2002 κυκλοφόρησε ο πρώτος προσωπικός του δίσκος: " Ο φύλακας των σκουπιδιών". Από το 2003 μέχρι σήμερα παίζει με τους Γ. Νταλάρα, Μαρινέλλα, A.Ρέμο, Δ.Μητροπάνο, Δ.Μπάση, Γ.Πάριο, Κ.Μακεδόνα, Γ. Πλούταρχο. Ταυτόχρονα έχει τη δική του rock μπάντα παρουσιάζοντας την προσωπική δισκογραφική του δουλειά και τραγούδια από Pink Floyd, Satriani, J.Beck, Led Zeppelin, Deep Purple. Πηγή: facebook.com/pages/ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ-ΚΡΟΚΙΔΗΣ
Γιάννης Δρόλαπας
Δρόλαπας: Δυνατός αέρας που συνοδεύεται από βροχή. Γεννήθηκε το 1957 στην Αθήνα. Αρχικό μέλος των Μουσικών Ταξιαρχιών και μετά των Vavoura Band. Δείτε το αφιέρωμα:
Αντώνης Μιτζέλος
Γεννήθηκε στον Πειραιά. Ξεκίνησε να παίζει μουσική επαγγελματικά το 1977 με μικρές μπάντες. Το 1979 μαζί με τον Λ. Μαχαιρίτσα δημιουργούν τους P.L.J. band, που αργότερα μετονομάζονται σε ΤΕΡΜΙΤΕΣ. Κυκλοφορούν συνολικά 12 άλμπουμ σε διάστημα 10 χρόνων, δημιουργώντας ένα ξεχωριστό μουσικό ιδίωμα στον χώρο του Ελληνικού τραγουδιού. Δίνουν αμέτρητες συναυλίες σε club και μεγάλα στάδια. Συνεργάζονται με τον Γ.Νταλάρα, την Φ.Νταντωνάκη κ.α. Διαλύονται το 1988 και ο A. Μιτζέλος συνεργάζεται έως και το 1991 με την Χ. Αλεξίου εμβαθύνοντας στην λαϊκή και παραδοσιακή μουσική της Ελλάδος. Μαζί κάνουν μια μεγάλη περιοδεία σε Ευρώπη και Αμερική. Το 1991 συναντά την Ε.Αρβανιτάκη, γραφεί τραγούδια για αυτήν και αναλαμβάνει ενορχηστρωτής των παραστάσεων της έως και το 1999. Κάνουν μαζί πάνω από 1000 live στην Ελλάδα και σε όλο σχεδόν τον υπόλοιπο κόσμο To 1999 αρχίζει η Solo καριέρα του και κυκλοφορεί το άλμπουμ "Ναύς των Ονείρων". Ακολουθεί το "Φύλακας Ἀγγελος" που γίνεται δυο φορές πλατινένιο. Ταξιδεύει και ηχογραφεί στην Νέα Υόρκη με τους SPYRO GYRA το άλμπουμ "Beyond the Light" που έχει παγκόσμια κυκλοφορία και συνεργάζεται με μουσικούς όπως οι Steeve Gad (drums), Scott Kreitzer (sax), Tom Saumman (piano), Scott Ambuss (bass), Joel Rosenblatt κ.α., παίζοντας κυρίως ορχηστική μουσική. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα δίνει δυο συναυλίες στο ΣΕΦ με το παλιό του συγκρότημα (ΤΕΡΜΙΤΕΣ), που παρακολουθούν 25.000 θεατές! Δίνει συναυλίες σε Ευρώπη και Αμερική παίζοντας την μουσική του, ενώ μία συναυλία απ’ αυτές ηχογραφείται και κυκλοφορεί με τίτλο LIVE AT BRUSSELS. Συνεργάζεται επίσης με τον Ιάπωνα τραγουδιστή ΑKIRA INABA γράφοντας για αυτόν τραγούδια (3 δίσκοι) στην Ιαπωνική γλώσσα. Το 2006 γράφει μουσική κατάλληλη για θεραπεία με το τίτλο DAN. Στις 11 Νοεμβρίου της ίδιας χρονιάς, δίνει μια συναυλία στο στάδιο ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ της Λευκωσίας στην μνήμη του αδικοχαμένου γιού του, όπου παρουσιάζει το σύνολο σχεδόν της συνθετικής του δουλειάς. Γράφει μουσική για την τηλεόραση και για θεατρικά έργα. Παράλληλα με όλα αυτά, έχει ακόμη ενορχηστρώσει 30 άλμπουμ για άλλους καλλιτέχνες. Πηγή: mitzelos.gr
Ηθοποιός, τραγουδίστρια, σεναριογράφος και συγγραφέας
Το 1983 η Σωτηρία Λεονάρδου θα παίξει έναν από τους κύριους ρόλους στην βιογραφική ταινία του Κώστα Φέρρη για τη ζωή της Μαρίκας Νίνου "Ρεμπέτικο" και ανάμεσα στα άλλα βραβεία της σειράς θα πάρει και το βραβείο Α’ γυναικείου ρόλου ενώ μαζί με τον Φέρρη η Λεονάρδου συνυπογράφει και σενάριο της ταινίας. Στη συνέχεια θα παίξει σε άλλες τέσσερεις ταινίες που δεν θα είχαν την ίδια επιτυχία και έτσι θα ασχοληθεί με τη τηλεόραση, το θέατρο αλλά και το τραγούδι δίπλα στο Νικόλα Άσιμο.Η Λεονάρδου που είχε πάρει μαθήματα στην Ιταλία κοντά στον σπουδαίο Πολωνό σκηνοθέτη JerzyGrotowski, θα παρακολουθήσει σεμινάριο Ινδικού θεάτρου Κατάκαλι στην Ινδία και «αφρικάνικη τελετουργική μαγεία στο θέατρο» στη Νότιο Αφρική (Ζιμπάμπουε), όπου θα ζήσει εκεί από το 1989 ως το 1994. Με την επιστροφή της στην Ελλάδα θα παίξει στην ταινία του Παντελή Βούλγαρη "Ακρόπολη" ενώ θα αρχίσει να κτίζει και τη δική της προσωπική δισκογραφία ενώ θα συνεργαστεί με σπουδαίους συνθέτες όπως ο Θεοδωράκης και ο Ξαρχάκος αλλά και πιο νέους και ταλαντούχους συνθέτες και στιχουργούς. Ασχολούμενη είτε με την υποκριτική είτε με το τραγούδι θα αριστεύει ενώ θα γράψει και το πρώτο -αλλά και μοναδικό της- βιβλίο με τίτλο "Πίσω από το πέπλο μυστηρίου" όπου μια γυναίκα ταξιδεύει στην
Αφρική αναζητώντας μια χαμένη φυλή, έναν χαμένο φίλο και τις βαθιές ρίζες της
ύπαρξής της.
Η Σωτηρία Λεονάρδου τα τελευταία χρόνια πάλευε με σπάνια ασθένεια η οποία την είχε καθηλώσει στο κρεβάτι. Έφυγε από τη ζωή στις 9 Νοεμβρίου 2019.
Δεν έχω χρόνο μάτια μου
http://www.youtube.com/watch?v=7IU_gIs7AwY
Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Πρώτη Εκτέλεση: Σωτηρία Λεονάρδου
Είμαι τυχερός
http://www.youtube.com/watch?v=mHMSI2Az1io
Η Σωτηρία Λεονάρδου μαζί με τους Βασίλη Γισδάκηκαι Στέλιο Μποτωνάκη ζωντανά στο Κύτταρο, ερμηνεύουν το κομμάτι, Είμαι Τυχερός, του Γιάννη Αγγελάκα-Τρύπες
Άλμπουμ: Sing City (Live Στο Κυτταρο) (2009)
Η ζωή της Μαρίκας Νίνου ενέπνευσε το σενάριο για την ταινία του Κώστα Φέρρη, Ρεμπέτικο. Η Λεονάρδου έγινε αρχικά γνωστή από τη συμμετοχή της στην συγκεκριμένη ταινία, στην οποία πρωταγωνιστούσε αλλά και συμμετείχε σε βάθος, στη συγγραφή του σεναρίου. Ενώ έχει συμμετάσχει σε πολλές συναυλίες με την ορχήστρα του Μίκη Θεοδωράκη καθώς και στις κασέτες του Νικόλα Άσιμου (Παράνομη κασέτα Νο.000008 και Το φανάρι του Διογένη).
"Μια
μοναδική ερμηνεύτρια, πιστή και αγαπημένη σύζυγος του Γιάννη Ζουγανέλη
και μητέρα της Ελεωνόρας. Την δεκαετία του '80 συμμετείχε σε ένα
πρωτότυπο καλλιτεχνικό σχήμα στο "Αχ Μαρία" στα Εξάρχεια μαζί με τον
Γιάννη Ζουγανέλη, το Σάκη Μπουλά, το Γιάννη Γιοκαρίνη, τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου κλπ έδιναν
τον εαυτό τους παρουσιάζοντας μουσικές παραστάσεις σε ειδικά
διαμορφωμένους χώρους, "καφεθέατρο", και κέρδιζαν το κόσμο ανοίγοντας
νέους δρόμους.." GPITRAL4
Κούκλα
http://www.youtube.com/wath?v=s8vv0Sz74Xs
Από το προσωπικό δίσκο " Ερωτικές Κόντρες" (1986)
Και θα χαθώ http://www.youtube.com/watch?v=bGdpO8y38dU Η Ισιδώρα Σιδέρη στους Αγώνες Ελληνικού Τραγουδιού της Κέρκυρας στο
εκπληκτικό τραγούδι του Λάκη Παπαδόπουλου σε στίχους του Κυριάκου
Ντούμου υπό τον Μάνο Χατζιδάκι να διευθύνει την Ορχήστρα της ΕΡΤ. Άλλες Εκτελέσεις: Ελεωνόρα Ζουγανέλη
Πριν το τέλος http://www.youtube.com/watch?v=NmGtqof6rDM Το αρχικό κομμάτι ονομάζεται "I Giardini di Marzo" (μετ. Οι κήποι του Μαρτίου) και έχει
γραφτεί από τον Lucio Battisti. Η απόδοση του στα ελληνικά έχει γίνει
απο την Λίνα Νικολακοπούλου ενώ η μουσική είναι αυτή που υπήρχε στο
πρωτότυπο. Άλλες Εκτελέσεις: Παπακωνσταντίνου, Αρβανιτάκη, Μαρινέλλα, Νατλαρας, Πέτα κ.α
Η Λιζέτα Καλημέρη (Κανατά) γεννήθηκε «μία ωραία άνοιξη», την ένατη μέρα του Μαΐου του 1969, στη Θεσσαλονίκη. Μεγαλωμένη σε ένα περιβάλλον με πολλά ακούσματα λαϊκού, παραδοσιακού και έντεχνου τραγουδιού, το ίδιο το τραγούδι μπήκε φυσικά και τυχαία στη ζωή της, παράλληλα με τις σπουδές της στο Παιδαγωγικό τμήμα της Φιλοσοφικής σχολής του Α.Π.Θ. Από μικρή έπαιζε κιθάρα και τραγουδούσε – παρέα με τη μεγάλη της αδερφή, ΜΕΛΙΝΑ ΚΑΝΑ – ενώ αργότερα άρχισε να εμφανίζεται σε μουσικούς χώρους της Θεσσαλονίκης τραγουδώντας αγαπημένα της τραγούδια. Πρώτη επαφή με το μικρόφωνο, στην Καστοριά, τον χειμώνα του '88 σ' ένα μικρό υπόγειο μαγαζάκι, το «Απρόοπτο». Μανώλης Ρασούλης, Σταύρος Κουγιουμτζής, Νίκος Κυπουργός, Λουδοβίκος των Ανωγείων, Νίκος Ξυδάκης, Μαριώ, Σωκράτης Μάλαμας, Θανάσης Παπακωνσταντίνου, Μανώλης Μητσιάς, Μανώλης Λιδάκης, Ελένη Βιτάλη, Χάρις Αλεξίου, ορισμένοι από τους καλλιτέχνες με τους οποίους συνεργάστηκε, κυρίως επί σκηνής. Τάκης Καλογερόπουλος, Λεξικό της Ελληνικής μουσικής
Τα τσιγάρα www.youtube.com/watch?v=wvO3TEgtO9E Στίχιοι-Μουσική: Ορφέας Περίδης Εκτέλεση: Λιζέτα Καλημέρη
«Δεν σκέφτηκα ποτέ στη
ζωή μου να γίνω τίποτα άλλο από τραγουδίστρια. Κανείς δεν έδειξε να
εκπλήσσεται. Έμοιαζε να είναι η φυσική μου κατάληξη. Θυμάμαι μικρή
γρατζουνούσα ένα μπουζούκι που είχαμε σπίτι και ονειρευόμουν ότι με
ακούω στο ραδιόφωνο». ΓΙΩΤΑ ΝΕΓΚΑ
«Το Νέγκα δεν είναι το πραγματικό μου επίθετο. Το όνομα Νέγκα είναι καλλιτεχνικό μου τώρα, αλλά είναι το όνομα του πρώην συζύγου μου. Μου έχουν κάνει τρελές πλάκες με το Νέγκα και Mega, “όλοι Νέγκα”, “Νεγκαlicious” και διάφορα τέτοια.Το πραγματικό μου ονοματεπώνυμο είναι Παναγιώτα Τσεγρένη, απλά το Νέγκα το βρήκα πιο εύηχο».
Το τρένο φεύγει στις οχτώ
http://www.youtube.com/watch?v=wBmgVLMQjmo
Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Ερμηνεία: Γιώτα Νέγκα
Ο Μανώλης Ρασούλης απάντησε στο τραγούδι του Θεοδωράκη με το τραγούδι
"Το τρένο φτάνει στην Κατερίνη"
Το τράμ το τελευταίο
http://www.youtube.com/watch?v=OlWffjT8Z8U
Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος & Χρήστος Γιαννακόπουλος
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ
Ερμηνεία: Γιώτα Νέγκα
Άλλες Εκτελέσεις: Τώνης Μαρούδας, Βίκη Μοσχολιού, Σπεράντζα Βρανά
Ο Χαράλαμπος Γαργανουράκης γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης. Μεγάλωσε στον Άγιο Θωμά ένα ορεινό χωριό έξω από το Ηράκλειο. Εκεί μεγαλώνοντας σε μια γειτονιά λυράριδων μαγεμένος από τους ήχους της λύρας και του λαούτου πρωτόπιασε τη λύρα στα χέρια του σε ηλικία δώδεκα ετών. Δεν άργησε να ξεχωρίσει το ταλέντο του και μέχρι τα δεκαεπτά του χρόνια είχε παίξει στα περισσότερα χωριά της Κρήτης σε διάφορες εκδηλώσεις....Το 1973 άρχισε η συνεργασία του με το συνθέτη Γιάννη Μαρκόπουλο στην μπουάτ "Λήδρα" στην Πλάκα. Ο Μαρκόπουλος του εμπιστεύθηκε ορισμένα από τα σημαντικότερα τραγούδια του από τα έργα του "Θητεία", "Θεσσαλικός Κύκλος", "Οροπέδιο", "Παράθυρο στη Μεσόγειο" κάνοντας γνωστό το όνομα του όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. ishow.gr
Προσκυνώ τη χάρη σου λαέ μου
http://www.youtube.com/watch?v=WjJurw2qLPM
Στίχοι: Μιχάλης Σταυρακάκης
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος
Πρώτη Εκτέλεση: Χαράλαμπος Γαργανουρακης
"ΠΙΣΤΕΥΩ ΕΙΣ ΕΝ ΛΑΟ ΚΥΡΙΑΡΧΟ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣ ΤΟΥ, ΑΦΕΝΤΗ ΤΗΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΟΧΘΟΥ ΤΟΥ, ΚΡΙΤΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΝ ΚΑΙ ΑΔΙΚΩΝ. ΕΙΣ ΜΙΑΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΣΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΙΛΙΑ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ.ΕΙΣ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΙΚΑΙΗ ΠΟΥ ΘΑ ΣΠΑΣΕΙ ΤΑ ΔΕΣΜΑ ΤΗΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΑΠ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΘΕΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ"Ηλίας Σιδηρόπουλος
Τα λόγια και τα χρόνια
http://www.youtube.com/watch?v=gt06vESEZRs
Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος
Πρώτη Εκτέλεση: Χαράλαμπος Γαργανουρακης
"Πολλές φορές οι στιχουργοί επιλέγουν μια εκφραστική γλώσσα πιο
υπαινικτική, περισσότερο συμβολιστική, αλληγορική χωρίς όμως να χάνει τους
«χυμούς» της, χωρίς να ξεχάσει ότι μεταφέρει ένα μήνυμα. Χαρακτηριστικά
παραδείγματα τα τραγούδια-ποταμοί του Μάνου Ελευθερίου όπως «Τα λόγια και τα Χρόνια» γραμμένο μεν για τα παιδιά που βασάνιζεη Χούντα αλλά και σε αναφορές όπως στη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη, «Παρασκευή το βράδυ στις εννιά», η οποία συνέβη πριν τη Χούντα»Πηγή: musicpaper.gr
http://www.youtube.com/watch?v=Ufa1QcJJp3g
Στίχοι: Wolf Biermann (Βόλφ Μπίρμαν)
Απόδοση στα Ελληνικά: Δημοσθένης Κούρτοβικ / Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος
Υπόγεια Ρεύματα
Τις κρύες γυναίκες που με χαϊδεύουν,
τους ψευτοφίλους που με κολακεύουν,
που απ’ τους άλλους θεν παλικαριά
κι οι ίδιοι όλο λερώνουν τα βρακιά,
σ’ αυτήν την πόλη που στα δυο έχει σκιστεί,
τους έχω βαρεθεί.
Και πέστε μου αξίζει μια πεντάρα,
των γραφειοκρατών η φάρα,
στήνει με ζήλο περισσό,
στο σβέρκο του λαού χορό,
στης ιστορίας τον χοντρό το κινητή,
την έχω βαρεθεί.
Και τι θα χάναμε χωρίς αυτούς όλους,
τους Ευρωπαίους, τους προφεσόρους,
που καλύτερα θα ξέρανε πολλά,
αν δε γεμίζαν ολοένα την κοιλιά,
υπαλληλίσκοι φοβητσιάρηδες, δούλοι παχιοί,
τους έχω βαρεθεί.
Κι οι δάσκαλοι της νεολαίας νταντάδες,
κόβουν στα μέτρα τους τους μαθητάδες,
κάθε σημαίας πλαισιώνουν τους ιστούς,
με ιδεώδεις υποτακτικούς,
που είναι στο μυαλό νωθροί,
μα υπακοή έχουν περισσή,
τους έχω βαρεθεί.
Κι ο παροιμιώδης μέσος ανθρωπάκος,
κέρδος ποτέ μα από παθήματα χορτάτος,
που συνηθίζει στην κάθε βρωμιά,
αρκεί να έχει γεμάτο τον ντορβά
κι επαναστάσεις στ’ όνειρά του αναζητεί,
τον έχω βαρεθεί.
Κι οι ποιητές με χέρι υγρό,
υμνούνε της πατρίδας τον χαμό,
κάνουν με θέρμη τα στοιχειά στιχάκια,
με τους σοφούς του κράτους τα ‘χουνε πλακάκια,
σαν χέλια γλοιώδικα έχουν πουληθεί,
τους έχω βαρεθεί.
Σαν χέλια γλοιώδικα έχουν πουληθεί,
τους έχω σιχαθεί. http://ypogeiareymata.blogspot.com/
Βσισμένο πάνω στις μουσικές φόρμες του ρεμπέτικου, το σύγχρονο λαϊκό
τραγούδι γεννιέται στις αρχές της δεκαετίας του 50, όταν ο Μανώλης
Χιώτης προσθέτει μια τέταρτη χορδή στο μπουζούκι και ο Βασίλης Τσιτσάνης ρυθμίζει το κούρδισμα
του μπουζουκιού σύμφωνα με τις δυτικές αρμονίες.
Από το σημείο εκείνο, το Λαϊκό τραγούδι αναπτύσσεται και σε δυτικές
αρμονικές φόρμες (τα ματζόρε και τα μινόρε), που ξεφεύγουν από τους
δρόμους του ρεμπέτικου, και ο στίχος του δεν μιλάει πια μόνο για τους
καημούς της προσφυγιάς αλλά για τον έρωτα, τα κοινωνικά προβλήματα, τις
χαρές της ζωής. Με τη μορφή αυτή, το λαϊκό τραγούδι μπαίνει στον
Ελληνικό κινηματογράφο, βρίσκει πρόσβαση στο ραδιόφωνο, και σύντομα
αναπτύσσει διαφορετικά είδη, όπως «βαρύ λαϊκό», «ελαφρολαικό», και πιο
πρόσφατα «λαϊκοπόπ», με την προσθήκη και πιο ακραίων ανατολικών ή
δυτικών στοιχείων, αλλά και σύγχρονων δυτικών οργάνων στην ενορχήστρωση,
όπως synthesizers, sequencers, drum loops, rock κιθάρας.
Σήμερα πια στο λαϊκό τραγούδι, το μπουζούκι δεν αποτελεί απαραίτητα το
κύριο χαρακτηριστικό του ήχου του. Όμως ο πόνος της αγάπης και η χαρά
της ζωής κυριαρχούν ακόμα στον στίχο του. gr.napster.com/
Ενώ το δημοτικό παρουσιάζει τοπική (γεωγραφική) ποικιλομορφία, το λαικό έχει πανελλήνια ομοιομορφία. Είναι μουσική κλειστού χώρου (ταβέρνα) ενώ το δημοτικό είναι ανοιχτού χώρου (γιορτές, γάμοι, πανηγύρια). Δηλαδή,λαϊκό τραγούδι ονομάζεται εκείνο το τραγούδι των Ελλήνων, δοσμένο σε ελληνική γλώσσα και είναι εναρμονισμένο στο ύφος της ελληνικής αστικής λαϊκής μουσικής. Η γλώσσα του είναι η απλή, ζωντανή, ομιλούμενη γλώσσα του λαού,
χωρίς επιτηδευμένες λέξεις και εκφράσεις, σε αντίθεση προς πολλά ελαφρά
τραγούδια της εποχής που επιδίωκαν επιδεικτικά τις ξένες λέξεις και την
«ξενική» προφορά...Οπως
και το ρεμπέτικο, το λαικό υπήρξε «απαγορευμένος καρπός» για πολλά
χρόνια. Αντιμετώπισε μεγάλη εχθρότητα, κατασυκοφαντήθηκε και
περιφρονήθηκε και εξακολουθεί και σήμερα ακόμα να είναι συστηματικά
αγνοημένο και υποτιμημένο, όπως και ολόκληρη η μουσική μας παράδοση. Aπό μια «καθωσπρεπική» νοοτροπία, που, προσανατολισμένη μονόπλευρα στην
μουσική της Δύσης, επιμένει να ντρέπεται για ό,τι ελληνικό. Ως επίσης και από τους φανατικούς «καθαρούς» υποστηρικτές
του ρεμπέτικου, που μένοντας αυστηρά προσηλωμένοι στην εποχή του,
θεωρούν το λαικό σαν «ξεπεσμό» του ρεμπέτικου. musicheaven.gr/
Λαϊκότερος εκφραστής της χρυσής περιόδου 1950-70, του αστικού λαϊκού τραγουδιού υπήρξε ο αξέχαστος Γιώργος Ζαμπέτας
Ζαμπέτας for you (Καλή Ακρόαση)
https://www.youtube.com/watch?v=ZvVZtt3VBEo
Αποσπάσματα από έρωτες - Το κλασσικό διήγημα του Γιώργου Ζαμπέτα
http://www.youtube.com/watch?v=IxPDHd2NwIQ
http://www.youtube.com/watch?v=ieugRd0bQ50
Η dream team του λαϊκού τραγουδιού: Μπέλλου, Μοσχολιού, Τσιτσάνης, Χιώτης, Κόκοτας, Βοσκόπουλος, Σακελλαρίου, Βάνου, Διονυσίου, Πόλυ Πάνου, Καζαντζίδης, Αγγελόπουλος, Ζαμπέτας, Βίρβος, Κουγιουμτζής, Άκης Πάνου, Καλδάρας, Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, Πυθαγόρας, Νικολόπουλος
Η προϊστορία του συγκροτήματος: "Η αλήθεια
είναι πως πρώτα φτιάξαμε το συγκρότημα και μετά μάθαμε να παίζουμε. Οι πρόβες
γίνονταν στην ταράτσα, στο πλυσταριό για την ακρίβεια, του σπιτιού του
Λεοντόπουλου, στην Καλλιθέα. Τα όργανα που χρησιμοποιούσαμε τότε ήταν μία φτηνή
κλασική κιθάρα και ντενεκέδες από λάδι. Αργότερα
αγόρασα ένα σετ τύμπανα Premier του '58 στο οποίο και έμαθα να παίζω.
To σχήμα εκείνο μετατράπηκε άρδην σε ηλεκτρικό όταν ο
Λεοντόπουλος αγόρασε με αιματηρές οικονομίες μία ηλεκτρική eko του
πεντοχίλιαρου και το φοβερό ενισχυτή "ekolena". Το δολοφονικό εκείνο
σχήμα συμπλήρωσε σχεδόν με το ζόρι ένας άλλος συμμαθητής, ο Σωτήρης Λάντας -
νυν ηχολήπτης- του οποίου το αποθημένο ήταν τα τύμπανα, όμως εμάς μας έλειπε
μπασίστας και αναγκαστικά αγόρασε μπάσο. Λίγο αργότερα πέρασαν από αυτό το
σχήμα διάφοροι φίλοι από την γειτονιά, κυρίως για πλήκτρα, κανείς όμως δεν
άντεξε πάνω από ένα εξάμηνο. Τα ονόματα για την μπάντα εκείνη την περίοδο
άλλαζαν σαν πουκάμισα (Αδέσμευτοι, Rainy Heroes, Candles, και άλλα τέτοια
ευφάνταστα). Εκείνη την περίοδο ο στίχος ήταν σε απαράδεκτα αγγλικά επιπέδου
δευτέρας κανονικής." - Δημήτρης Μητσοτάκης
Τί τραγούδι να σου πώ
http://www.youtube.com/watch?v=rkyOKywWPK8
Στίχοι: Δημήτρης Μητσοτάκης
Μουσική: Παναγιώτης Κατσιμάνης
Από το δίσκο "Τα σύνορα της Μέρας"
Εδώ μωρή θα λέγεσαι Μαρία
http://www.youtube.com/watch?v=ltsI_biTVN4
Στίχοι: Δημήτρης Μητσοτάκης
Μουσική: Ενδελέχεια
Από το δίσκο "Μέσα μου κρύβονται άλλοι" 2005
Τον Απρίλη του 2009 το συγκρότημα ανακοινώνει το τέλος της πορείας του.
"Η
αλήθεια είναι πως πρώτα φτιάξαμε το συγκρότημα και μετά μάθαμε να
παίζουμε! Οι πρόβες γίνονταν στην ταράτσα, στο πλυσταριό για την
ακρίβεια, του σπιτιού του Λεοντόπουλου, στην Καλλιθέα. Τα όργανα που
χρησιμοποιούσαμε τότε ήταν μία φτηνή κλασική κιθάρα και ντενεκέδες από
λάδι. Αργότερα αγόρασα ένα σετ τύμπανα Premier του '58 στο οποίο και
έμαθα να παίζω. Το σετ αυτό το διατηρώ ακόμα. To σχήμα εκείνο
μετατράπηκε άρδην σε ηλεκτρικό όταν ο Λεοντόπουλος αγόρασε με αιματηρές
οικονομίες μία ηλεκτρική eko του πεντοχίλιαρου και το φοβερό ενισχυτή
"ekolena". Το δολοφονικό εκείνο σχήμα συμπλήρωσε σχεδόν με το ζόρι ένας
άλλος συμμαθητής, ο Σωτήρης Λάντας - νυν ηχολήπτης- του οποίου το
αποθημένο ήταν τα τύμπανα, όμως εμάς μας έλειπε μπασίστας και
αναγκαστικά αγόρασε μπάσο! Λίγο αργότερα πέρασαν από αυτό το σχήμα
διάφοροι φίλοι από την γειτονιά, κυρίως για πλήκτρα, κανείς όμως δεν
άντεξε πάνω από ένα εξάμηνο. Τα ονόματα για την μπάντα εκείνη την
περίοδο άλλαζαν σαν πουκάμισα (Αδέσμευτοι, Rainy Heroes, Candles, και
άλλα τέτοια ευφάνταστα). Εκείνη την περίοδο ο στίχος ήταν σε απαράδεκτα
αγγλικά επιπέδου δευτέρας κανονικής." - See more at:
http://www.music.net.cy/easyconsole.cfm/page/artist_viewer/artist_id/164#sthash.ub6QlsML.dpuf
"Η
αλήθεια είναι πως πρώτα φτιάξαμε το συγκρότημα και μετά μάθαμε να
παίζουμε! Οι πρόβες γίνονταν στην ταράτσα, στο πλυσταριό για την
ακρίβεια, του σπιτιού του Λεοντόπουλου, στην Καλλιθέα. Τα όργανα που
χρησιμοποιούσαμε τότε ήταν μία φτηνή κλασική κιθάρα και ντενεκέδες από
λάδι. Αργότερα αγόρασα ένα σετ τύμπανα Premier του '58 στο οποίο και
έμαθα να παίζω. Το σετ αυτό το διατηρώ ακόμα. To σχήμα εκείνο
μετατράπηκε άρδην σε ηλεκτρικό όταν ο Λεοντόπουλος αγόρασε με αιματηρές
οικονομίες μία ηλεκτρική eko του πεντοχίλιαρου και το φοβερό ενισχυτή
"ekolena". Το δολοφονικό εκείνο σχήμα συμπλήρωσε σχεδόν με το ζόρι ένας
άλλος συμμαθητής, ο Σωτήρης Λάντας - νυν ηχολήπτης- του οποίου το
αποθημένο ήταν τα τύμπανα, όμως εμάς μας έλειπε μπασίστας και
αναγκαστικά αγόρασε μπάσο! Λίγο αργότερα πέρασαν από αυτό το σχήμα
διάφοροι φίλοι από την γειτονιά, κυρίως για πλήκτρα, κανείς όμως δεν
άντεξε πάνω από ένα εξάμηνο. Τα ονόματα για την μπάντα εκείνη την
περίοδο άλλαζαν σαν πουκάμισα (Αδέσμευτοι, Rainy Heroes, Candles, και
άλλα τέτοια ευφάνταστα). Εκείνη την περίοδο ο στίχος ήταν σε απαράδεκτα
αγγλικά επιπέδου δευτέρας κανονικής." - See more at:
http://www.music.net.cy/easyconsole.cfm/page/artist_viewer/artist_id/164#sthash.ub6QlsML.dpuf
Ο Βασίλης Καζούλης (ήΚαζούλλης όπως είναι η σωστή γραφή του επωνύμου του) έχει γεννηθεί στο χωριό "Ασκληπειό" Ρόδου και σε ηλικία τεσσάρων ετών μετακομίζει στην Αθήνα. Από νεαρή ηλικία
διακρίνεται η κλίση του στη μουσική. Είναι αυτοδίδακτος στην κιθάρα και
απόφοιτος της ΑΣΟΕΕ.
Στα φοιτητικά του χρόνια δημιούργησε ένα ερασιτεχνικό συγκρότημα,
συνεχίζοντας να γράφει στίχους και μουσική. Μετά τη Σχολή, υπηρέτησε για
δύο χρόνια στην Αεροπορία, απ' όπου όταν απολύεται έχει έτοιμη ήδη την
πρώτη συλλογή τραγουδιών του. Δύο άνθρωποι που πίστεψαν στο ταλέντο του και τον ανέδειξαν ήταν ο Σταμάτης Σπανουδάκης και ο Διονύσης Σαββόπουλος.
Ο Σπανουδάκης άκουσε πρώτος τη δουλειά του και ήταν ο άνθρωπος
που τον ενθάρρυνε να ασχοληθεί επαγγελματικά με τη μουσική και να κάνει
το πρώτο του βήμα στη δισκογραφία.
Την ίδια εποχή (γύρω στο 1987) ο Σαββόπουλος τον παρουσιάζει στην εκπομπή του "Ζήτω το Ελληνικό Τραγούδι" ως "νέο ταλέντο" και εκεί ερμηνεύει για πρώτη φορά τηλεοπτικά τη μεγάλη επιτυχία "Φανή".
Φάνη
https://www.youtube.com/watch?v=JWIrHzcXeCY
Στίχοι-Μουσική-Εκτέλεση: Βασίλης Καζούλης
http://www.youtube.com/watch?v=JWIrHzcXeCY
Τραγουδοποιός κυρίως της ροκ σκηνής με την μπαλάντα να κυριαρχεί, με εμφανείς τις επιρροές από τους
μουσικούς του «συγγενείς», όπως ο ίδιος αποκαλεί τους Beatles, με
στοιχεία από την παράδοση των Δωδεκανήσων και ιδιαίτερα της πατρίδας του της Ρόδου έχει συνθέσει ένα ξεχωριστό μουσικό ύφος και αφήσει το δικό του αποτύπωμα στην μουσική σκηνή της χώρας.
Αν ήσουν άγγελος της γης(Video clip)
http://www.youtube.com/watch?v=2AW3Kc-X47A
Στίχοι-Μουσική-Εκτέλεση: Βασίλης Καζούλης
O Θάνος Πετρέλης γεννήθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 1975. Έγινε γνωστός στο ευρύ - νεανικό κοινό από το τηλεπαιχνίδι μουσικών ταλέντων Fame Story, του τηλεοπτικού σταθμού ΑΝΤ1. Το 2004 ξεκίνησε μια πολύ πετυχημένη συνεργασία με τον Φοίβο, σε συνθέσεις του Φοίβου κυκλοφόρησε το πρώτο του προσωπικό άλμπουμ του Πετρέλη με τίτλο "Είχε το
χρώμα του ουρανού". Μεγάλη επιτυχία από το δίσκο
αυτό έγινε το τραγούδι "Το αίμα μου". To Μάιο του 2005 κυκλοφόρησε από
τη Heaven το άλμπουμ «Θυμίζεις κάτι από Ελλάδα», με την υπογραφή και πάλι του
Φοίβου.
Γιός του μεγάλου Σταμάτη Κόκοτα. Ο Δημήτρης Κόκορας (Αθήνα, 4 Δεκεμβρίου 1968) ακολούθησε τα χνάρια του πατέρα του και μπήκε κι αυτός από νωρίς στο τραγούδι. Η EROS MUSIC και ο
Γιώργος Φωτιάδης ήταν οι πρώτοι που πίστεψαν στο ταλέντο του Δημήτρη
Κόκοτα και δεν διαψεύστηκαν από την πορεία του. Έκανε επιτυχία, κυρίως την δεκαετία του ΄90. Συνεργάστηκε με γνωστούς συνθέτες όπως ο Φοίβος, ο Νίκος Καρβέλας, ο Γιώργος ΘΕοφάνους αλλά και με πολύ καλούς τραγουδιστές όπως στην αρχή της καριέρας του όπως οι: Μαρινέλλα, Σταμάτης Κόκοτας, Πασχάλης Τερζή, Αντύπας, Βασίλης Καρράς, Καίτη Γαρμπή, Αντζελα Δημητρίου, Κωνσταντίνα, Ζιγκ Ζαγκ, Λίτσα Γιαγκούση, Αντζυ Σαμίου, Μαντώ και άλλους. Κατέκτησε τους
συνεργάτες του με το ήθος, την καλλιέργεια, την ειλικρίνεια και το
χιούμορ του.
Χρυσοβαλάντης Αυγενικός "Γεννήθηκα ένα μεσημέρι της 16ης κάποιου Δεκέμβρη στο «σμαραγδένιο» νησί, τη Ρόδο. Το μαγικό χέρι της μουσικής
με άγγιξε για πρώτη φορά στην ηλικία των 4,5 ετών, κι από τότε είμαι
ερωτευμένος μαζί της. Ξεκινώντας να μαθαίνω ακορντεόν με το δάσκαλό μου
Κ. Αιβάζη, στα 6,5 μου χρόνια γράφω και το πρώτο μου τραγούδι, στίχους
και μουσική. Στα 12 μου χρόνια παράλληλα με τα μαθήματα ακορντεόν
ξεκινάω και τα μαθήματα παραδοσιακής μουσικής μαθαίνοντας λαγούτο. Τα ήσυχα και καθόλου ιδιαίτερα παιδικά μου χρόνια τελειώνουν, με την
αποφοίτησή μου από το τεχνικό λύκειο Ρόδου και "περνάω" στο Τ.Ε.Ι
Αισθητικής Αθήνας όπου και αφήνω πίσω το αγαπημένο μου νησί στα 18. Οι
άκαρπες προσπάθειές μου να τραγουδήσω σε κάποιο νυχτερινό μαγαζί της
Αθήνας παράλληλα με τις σπουδές μου, (έτσι να βγαίνει και κανένα
χαρτζιλίκι) τελειώνουν το 1994, όπου αντικαθιστώ έναν φίλο μου, επίσης Ροδίτη, στο Ρομέο. Εκεί η τύχη μου αλλάζει όταν γνωρίζω
τον Τάκη Μπουγά (μαέστρο εκείνη τη χρονιά στο Ρομέο) και μεγάλο
συνθέτη) αλλά και τον Πάνο Φαλάρα, μεγάλο στιχουργό. Αναγνωρίζοντας το
ταλέντο μου, ο Τάκης και ο Πάνος με προτείνουν στην Μίνος Ε.Μ.Ι για ένα
δισκογραφικό συμβόλαιο. Έτσι και έγινε το 1995-96 κυκλοφορώ τη πρώτη
μου δισκογραφική δουλειά, με τον φίλο και παράγωγο μου Βαγγέλη
Γιαννόπουλο, με τίτλο "Σε ζητώ στα σινεμά", όπου για πρώτη φορά
κυκλοφορώ δικά μου σε σύνθεση τραγούδια και στίχους του επίσης φίλου μου
Βαγγέλη Κωνσταντινίδη. Εκείνη τη χρονιά ξεκινάω και τις πρώτες μου
εμφανίσεις ως ΒΑΛΑΝΤΗΣ.
Μεγάλες Επιτυχίες: Ακροβατώ, Εγώ θέλω, Το κοριτσάκι μου, Ομολογώ, Όλη η ζωή σου μια βιτρίνα, Στο Ανσανσέρ, Σ΄ ένα χαρτάκι έγραψα κ.α
Και δεν τελειώνουμε ποτέ https://www.youtube.com/watch?v=J81feGUsQFk Στίχοι: Εύη Δρούτσα Μουσική: Γιώργος Θεοφάνους Πρώτη Εκτέλεση: Βαλάντης / Ευρυδίκη ( Ντουέτο )
"Αυτό είναι το πρώτο κομμάτι που έπεξε τηλεόραση κύριοι στο Μακεδονία tv
και σε άλλα τοπικά κανάλια πρίν από 12-13 χρόνια και έκανε γνωστό στο
ευρύτερο κοινό τον Πλανητάρχη (που έκανε κύριως περιοδίες σε Γερμανία
και Αμερική). Για να μαθαίνουν οι νέοι και να θυμούνται οι παλιοί." plakamekaneis hlos
"Τάσο το πούλησες το MERCEDES?"giorgos10011
"Φίλε, η merceda του Τάσου έγινε στάχτη και μπούρμπερη πριν λίγα χρόνια όταν ο Μπουγάς πήγαινε για salonika, κάποιος του βαλε βόμβα στη merceda και πήγε να τον φάει τον Τάσο αλλά σώθηκε, όμως του γαμήθηκε όλο το αμάξι!!!" ALEXANDROS676