13/9/13

σελ. 51 Ονομάζομαι Νικόλας Άσιμος

«Ονομάζομαι Νικόλας Άσιμος. Ουχί Νίκος ουδέ Νικόλαος. Νικόλας και το "Άσιμος" με γιώτα. Ουχί Ασίμος, ουδεμίαν σχέσιν έχω με τον Ισαάκ Ασίμωφ. Τώρα θα μου πεις, γιατί το "Άσιμος" με γιώτα. Γιατί, όταν λέμε "ο τάδε είναι άσημος τραγουδιστής", η λέξη "άσημος" παίζει το ρόλο επιθετικού προσδιορισμού στη λέξη "τραγουδιστής" και γράφεται με ήτα. Ενώ το "Άσιμος" είναι όνομα ή καλύτερα επώνυμο και ουχί επιθετικός προσδιορισμός του εαυτού μου.»

«Κάποτε θα με διαβάσεις ίσως, θ’ ακούσεις τα τραγούδια μου, θα με κατανοήσεις.
Αλλά δεν θα’ μια πια εγώ. Θα’ ναι αυτή η μάσκα που φορούν στους πεθαμένους. Όσους τους χρησιμοποιούν μετά το θάνατο τους, όταν οι ίδιοι δεν υπάρχουν.
Όσο υπήρχα με φοβόσουν.
Όσο υπήρχα δεν με άντεχες.
Δεν είχες την δύναμη να μείνεις ένα δευτερόλεπτο κοντά άμα στο ζητούσα.
Θα προτιμούσα να μη με διάβαζες ποτέ.
Είναι καλύτερο ν’ αγοράσεις ή να κλέψεις ένα μπλουζάκι με την φάτσα μου επάνω τυπωμένη.
Και σου φαίνεται γέλιο.
Και ας μου φαινόταν γελοίο.
» 


«Παρακαλώ τους δημοσιογράφους και άλλους έξυπνους να μην ασχοληθούν μαζί μου. Γιατί δεν ξέρουν» ΝΙΚΟΛΑΣ ΑΣΙΜΟΣ "ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΚΡΟΚΑΝΘΡΩΠΟΥΣ"


Εγώ με τις ιδέες μου
http://www.youtube.com/watch?v=uEk9OpOYp3A
Η "Παράνομη κασέτα No.000008", τελευταία κασέτα που κυκλοφόρησε ο Νικόλας Άσιμος σε δικιά του παραγωγή. Κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 1987. Οι στίχοι και η μουσιή ανίκουν στον Νικόλα Άσιμας. Συμμετέχει η Σωτηρία Λεονάρδου


Βαρέθηκα
http://www.youtube.com/watch?v=NYcWn3CO7rc 
Στίχοι-Μουσική: Νικόλας Άσιμος
Ο "Ξαναπές" ήταν ο πρώτος δίσκος του Νικόλα Άσιμου και ο μοναδικός που κυκλοφόρησε όσο ζούσε (Νοέμβρης 1982).


Άμα σε λέγαν Βάσω
http://www.youtube.com/watch?v=NET_2e7zbns
Στίχοι-Μουσική: Νικόλας Άσιμος
Από το δίσκο "Ξαναπές".  Συμμετέχει η Χάρις Αλεξίου

5 σχόλια:

  1. «Νικόλας Άσιμος», αυτό ήταν το όνομα που επέλεξε ο Νικόλαος Ασημόπουλος στα 18 του χρόνια. Του Παναγιώτη Κωνσταντίνου.

    Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 20 Αυγούστου 1949 και μεγάλωσε στην Κοζάνη. Από τα σχολικά του χρόνια έδειξε ότι πρόκειται για ένα παιδί με ιδιαίτερες ανησυχίες που συχνά προκαλούσε τις έντονες αντιδράσεις των καθηγητών του. Η ισχυρή προσωπικότητά του και το ξεχωριστό ταλέντο του τον αναδεικνύουν σε «μπροστάρη» των διαφόρων μαθητικών εκδηλώσεων.

    Το 1967, η Ελλάδα μπαίνει στο γύψο και ο Άσιμος μπαίνει στη Φιλοσοφική Θεσσαλονίκης, στο Τμήμα Νεοελληνικών Σπουδών. Εκεί εφευρίσκει και το όνομά του. Σε ένα κείμενο που έστειλε σε τοπική εφημερίδα της Θεσσαλονίκης –επιθυμία του ήταν να γίνει δημοσιογράφος- υπογράφει για πρώτη φορά με το ψευδώνυμο Άσιμος, το οποίο στη συνέχεια καθιέρωσε ως επίσημο όνομά του.
    Την κιθάρα την είχε πάντα πάνω του, όμως ποτέ δεν την διδάχτηκε. Μόνος του έμαθε, όσα έμαθε, έξω από καλούπια και κανόνες. Η αντισυμβατική-αντικαθεστωτική συμπεριφορά του, τον έφερε αρκετές φορές στα κελιά της ασφάλειας Θεσσαλονίκης, επί δικτατορίας. Πώς να υποταχθεί όμως ένας «εκ φύσεως ανυπόταχτος»; Η σύγκρουση με την κοινωνία του, σε κάθε περίοδο, αποτελούσε κομμάτι της ζωής του, ίσως και τη ζωή του ολόκληρη.
    Το 1973 αποφασίζει να κατέβει στην Αθήνα. Οι συνεργασίες με διάφορους καλλιτέχνες στα μαγαζιά της Πλάκας, τον κάνουν, όπως ο ίδιος γράφει στο βιβλίο του «αναζητώντας κροκανθρώπους», έναν «άγνωστο – ευρύτατα γνωστό». Ωστόσο συχνά αυτές οι συνεργασίες, λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα του, διαλύονται. Μαζί με ομάδα καλλιτεχνών δημιουργούν το πρώτο «Μουσικό Καφενείο», ένα θίασο μουσικών. Ο ίδιος έκανε και κάποια περάσματα σε ταινίες της εποχής.

    Οι δρόμοι του κέντρου έγιναν το υπαίθριο θέατρό του όπου καθημερινά έδινε μουσικές παραστάσεις για τους περαστικούς, ενώ με το συγκρότημα «Exarchia Square Band» πραγματοποιήσε αρκετές συναυλίες με έντονο το κοινωνικοπολιτικό στοιχείο. Τα τραγούδια του τα ηχογραφούσε μόνος του ή σε στούντιο φίλων, χωρίς δισκογραφικές και μάνατζερ, διαφημίσεις και παραγωγούς.
    Μόνος του πουλούσε τις κασέτες του, στα στενά της Αθήνας. Λίγο αργότερα άνοιξε και ένα μαγαζάκι στα Εξάρχεια, στη Καλλιδρομίου. Στο «χώρο προετοιμασίας», όπως τον αποκαλούσε ο ίδιος, μπορούσες να βρεις όλη του την περιουσία, τις οκτώ κασέτες του, τα χειρόγραφά του και ότι αντικείμενο φάνταζε για τον ίδιο σημαντικό.

    Για χρήματα ούτε κουβέντα του αρκούσαν τα λίγα και οι ιδέες του. Αρνήθηκε ότι ήταν κοινωνικά συμβατό. Μοναδική απόγονός του είναι η Λίλιαν, καρπός μίας ελεύθερης σχέσης. Όσο αντιδρούσε τόσο η κοινωνία τον περιθωριοποιούσε και το αντίστροφο. Το 1987 θα δεχτεί ένα από τα τελευταία χτυπήματα. Ο Άσιμος οδηγείται στον Κορυδαλλό με την κατηγορία του βιασμού μίας πρώην ερωτικής συντρόφου του.

    Η κατηγορία τον αποτελείωσε. Σταδιακά αγγίζει τα όρια της τρέλας, απομονώνεται και γίνεται επιθετικός. Λίγο καιρό αργότερα, στις 17 Μαρτίου του 1988 εκεί στο «χώρο προετοιμασίας», Καλιδρομίου 55, αποφασίζει το «φευγιό» του και δίνει τέλος στη ζωή του. Κυνηγήθηκε πολύ άλλωστε και ας ήταν μόλις 39 χρόνων… τόσο άντεξε.

    Την επόμενη μέρα, στο νεκροταφείο στη Νέα Σμύρνη, θα ακουστεί από στόματα φίλων του, «Λέγανε ότι ήσουν απροσάρμοστος, μα εμείς ξέραμε ότι ήσουν ευαίσθητος...Νικόλα, γεια σου, σ' αγαπάμε...». Στο μαγαζάκι βρέθηκαν έξι χειρόγραφα κείμενα, στα οποία αναφέρονταν οι λόγοι της αυτοκτονίας και μία εντολή… «Θάψτε με κάπου αν γίνεται ήσυχα ή καλύτερα κάψτε με και σκορπίστε με».

    Πηγή: http://tvxs.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δισκογραφία:
    Νικόλας Άσιμος - "Ο Μηχανισμός - Ο Ρωμιός" Δίσκος 45 στροφών που λογοκρίθηκε Κυκλοφορία δίσκου: Μάιος 1975 Λύρα/Zodiac
    Νικόλας Άσιμος - "Ο Ξαναπές" Δίσκος 33 στροφών. Συμμετέχουν, η Χάρις Αλεξίου, ο Β. Παπακωνσταντίνου και η Αθηναϊκή Κομπανία Κυκλοφορία δίσκου: Νοέμβριος 1982 Μίνως

    Τα περισσότερα τραγούδια βρίσκονται στις «παράνομες κασέτες». Μέρος του μουσικού θησαυρού του Άσιμου έχει φέρει στην επιφάνεια ο Β. Παπακωνσταντίνου μέσα από προσωπικούς δίσκους αλλά και δύο μεταθανάτιους δίσκους του Άσιμου. Ωστόσο στα τραγούδια των δύο μεταθανάτιων δίσκων υπάρχει μία ωραιοποίηση και σε ορισμένες περιπτώσεις καλοπροαίρετη παραποίηση. Για παράδειγμα ο «Μπαγάσας», που ενώ στην αρχική του ηχογράφηση (Παράνομη κασέτα Νο 000008 "Στο Φανάρι του Διογένη") τον τραγουδούσαν ως ντουέτο ο Νικόλας κα η Σωτηρία Λεονάρδου, στον δίσκο εμφανίστηκε μόνο η φωνή του Άσιμου.
    Πηγή: http://tvxs.gr/


    Αναλυτικά
    Ρωμιός- Μηχανισμός, single
    Το 45άρι Ρωμιός- Μηχανισμός είναι η πρώτη επίσημη ηχογράφηση και κυκλοφορία του Νικόλα Άσιμου. Περιέχει 2 τραγούδια, των οποίων οι στίχοι είχαν αλλαχθεί λόγω λογοκρισίας από τη δισκογραφική εταιρία. Τα τραγούδια εμφανίζονται επίσης στην παράνομη κασέτα Νο.000001. Η ηχογράφηση έγινε στα στούντιο της Λύρα-Zodiac τον Μάιο του 1975 σε ενορχήστρωση και διεύθυνση ορχήστρας του Γιώργου Στεφανάκη. Λογοκρίθηκε τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου.

    Παράνομη κασέτα Νο.000001: "Kασέτα με το βαρέλι που για να βγει το σπάει"
    Κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο του 1978 και ήταν η πρώτη κασέτα του είδους που κυκλοφόρησε ο Νικόλας Άσιμος. Περιέχει τα τραγούδια:
    ΠΛΕΥΡΑ Α' [Μηχανισμός, Ρωμιός, Παπάς, Τιράντες, Σιόρ ιδιοκτήτης, Βαρέλι, πιάστηκα σκοινί κορδόνι, Θα το δείξει κι ο καιρός]
    ΠΛΕΥΡΑ Β' [Δεν πα να μας χτυπάν, Θανάσαινα, Έλα κουτέ, Καλέ στρατιώτη, Σαν θα με καλέσει η πατρίδα, Μην καρτεράτε, Παράτα τα]
    Όλα τα τραγούδια είναι σε στίχους και μουσική Νικόλα Άσιμου πλην του "Έλα κουτέ" που είναι σε στίχους Αργύρη Μαρνέρου.

    Παράνομη κασέτα No.000002: "Είμαι παλιάνθρωπος"
    Το πρώτο μέρος της "Τριπλής Κασέτας μπελά με χωρίς ταμπέλα" κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 1979. Περιέχει τα τραγούδια:
    ΠΛΕΥΡΑ Α' [Ουλαλούμ, Σαν στα παραμύθια, Σχιζοφρενοβλαβίωση, Η γαλανόλευκος(Μάρτης '78 Κρήτη)]
    ΠΛΕΥΡΑ Β' [Είμαστε τρομοκράτες, Κουρδίστε χαμάλη, Να μην αρχίσεις να ξεφτάς, Γιουσουρούμ]
    Όλα τα τραγούδια είναι σε στίχους και μουσική Νικόλα Άσιμου πλην του τραγουδιού "Ουλαλούμ", που είναι ποίημα του Γιάννη Σκαρίμπα.

    Παράνομη κασέτα No.000003: "Γιατί φοράς κλουβί"
    Το δεύτερο μέρος της "Τριπλής Κασέτας μπελά με χωρίς ταμπέλα" κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 1979. Περιέχει τα τραγούδια:
    ΠΛΕΥΡΑ Α [Της, Με μπαταρία, Μορο, Μαραθωνοδρόμος,, Ιδιαίτερος χαβάς]
    Όλα τα τραγούδια είναι σε στίχους και μουσική Νικόλα Άσιμου πλην του τραγουδιού "Μαραθωνοδρόμος", που είναι ποίημα του Αργύρη Μαρνέρου.
    Παράνομη κασέτα No.000004 "Κλάστε ελευθέρως"
    Το τρίτο μέρος της "Τριπλής Κασέτας μπελά με χωρίς ταμπέλα" κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 1979. Περιέχει τα τραγούδια:
    ΠΛΕΥΡΑ Α' [Πανηγύρι, Ματογυάλια, Την αντίσταση βαρέθηκα, Μου λες πως σε παραμελώ]
    ΠΛΕΥΡΑ Β' [Πουτσόμουνο-Sonata Amanes-Mουνακόπουτσα, Στων συντρόφων μου τις μύτες, Το φανάρι, Παράτα τα]
    Όλα τα τραγούδια είναι σε στίχους και μουσική Νικόλα Άσιμου πλην του τραγουδιού "Μου λες πως σε παραμελώ" που είναι σε μουσική Νίκου Δεληγιάννη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο "Ξαναπές" ήταν ο πρώτος δίσκος του Νικόλα Άσιμου και ο μοναδικός που κυκλοφόρησε όσο ζούσε (Νοέμβρης 1982 - ΜΙΝΟΣ).
    ΠΛΕΥΡΑ Α' [Άμα σε λέγαν Βάσω (Μαζί με το Νικόλα, η Χάρις Αλεξίου), Πιάστηκα σκοινί κορδόνι (Ερμηνεύει ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου), Βαρέθηκα, Σχιζοφρενοβλαβίωση, Της επανάστασης (Μαζί με το Νικόλα, ο Β. Παπακωνσταντίνου)]
    ΠΛΕΥΡΑ Β' [Ένας απάτσι στα pubs, Κάνε μου μπα, Το παπάκι (Μαζί με το Νικόλα, η Χάρις Αλεξίου), Θα το δείξει ο καιρός, Σεισμός (Με τη συνοδεία λαϊκών οργάνων και φωνών)]

    Είναι ο πρώτος μεγάλος δίσκος του Ν. Άσιμου, χαρακτηριστικός των διαθέσεων και των δυνατοτήτων του. Το ζήτημα των σχέσεων στο "Άμα σε λέγαν Βάσω", ο σκεπτικισμός του "Βαρέθηκα", ο αυτοσαρκασμός στα "Πιάστηκα σκοινί κορδόνι" και "Σχιζοφρενοβλαβίωση", τραγούδια που προκάλεσαν αίσθηση και ακούγονται ακόμη. Συγκλονιστική στιγμή: "Το παπάκι" που τραγουδά η Χάρις Αλεξίου, παιδικό νανούρισμα που έγραψε ο Άσιμος για την κόρη του, στο υπόγειο της οδού Αραχώβης, σπουδαίοι στίχοι και ερμηνεία. Στο τελευταίο τραγούδι συνοδεύει η Αθηναϊκή Κομπανία δημιουργώντας ατμόσφαιρα ρεμπέτικου ξεφαντώματος.

    Παράνομη κασέτα No.000005: "Ο Σάλιαγκας"Το πρώτο μέρος της "Τριπλής Κασέτας " κυκλοφόρησε το 1986. Περιέχει τα τραγούδια:
    ΠΛΕΥΡΑ Α' [Καυσαεριώδεις θυμιάσεις (Η αρκούδα), Χανι μπανι, Λάντζα γιόγκα, Στην πιο σκληρή σου φάμπρικα, Δεν αποκαρδιώθηκα, Ο σάλιαγκας, Καμιά φορά]
    ΠΛΕΥΡΑ Β' [Δεν μου 'χει μείνει φωνή, BLUES μπουζ, Μου βγήκες στο μπαλκόνι, Παξιμαδάκι, Όλα τα 'χαμε]
    Όλα τα τραγούδια είναι σε στίχους και μουσική Νικόλα Άσιμου.

    Παράνομη κασέτα No.000006: "Η Ζαβολιά"
    Η Παράνομη κασέτα No.000006 είναι το δεύτερο μέρος της "Τριπλής Κασέτας" που κυκλοφόρησε ο Νικόλας Άσιμος το 1986. Περιέχει τα τραγούδια:
    ΠΛΕΥΡΑ A' [Σταυραϊτέ, Τη φάτσα μου την έδειξαν, Θα σου κλέψω το σακκάκι, Ο άτριχος πίθηκος, Στο φαλημέντο]
    ΠΛΕΥΡΑ Β' [Τα αδιέξοδά σου, Πινακωτή, Ο μπουμπούνας, Η ζαβολιά, Βενσερέμος, Όλοι δηλώνετε ιδιότητα]
    Όλα τα τραγούδια είναι σε στίχους και μουσική Νικόλα Άσιμου.

    Παράνομη κασέτα No.000007: "Πάλι στην Ξεφτίλα"
    Το τρίτο μέρος της "Τριπλής Κασέτας" κυκλοφόρησε το 1986. Περιέχει τα τραγούδια:
    ΠΛΕΥΡΑ A' [Είσαι παιδί ωραίο, Τα βλαχαδερά, Δωμάτιο στο Άμστερνταμ, Ούζα, Τι να πει γυναίκα, Πάλι στην ξεφτίλα]
    ΠΛΕΥΡΑ Β' [Τραβεστί, Μάρα, Σε ζελοφάν, Σα το Δευκαλίωνα, Πως θες να πάμε μαζί]
    Όλα τα τραγούδια είναι σε στίχους και μουσική Νικόλα Άσιμου.

    Παράνομη κασέτα No.000008
    Η "Παράνομη κασέτα No.000008", τελευταία κασέτα που κυκλοφόρησε ο Νικόλας Άσιμος σε δικιά του παραγωγή. Κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 1987 και περιέχει τα τραγούδια:
    ΠΛΕΥΡΑ Α' [Μπαγάσας, Πανηγύρι, Ουλαλούμ, Λίνα, Δεν θέλω καρδιά μου να κλαις, Τρομοκράτες]
    ΠΛΕΥΡΑ Β' [Πας φιρί-φιρί, Ωϊμέ, Εγώ με τις ιδέες μου, Μπαταρία, Γιουσουρούμ, Πολεμάτε κοιμισμένα, Το φανάρι του Διογένη]
    Όλα τα τραγούδια είναι σε στίχους και μουσική Νικόλα Άσιμου πλην του τραγουδιού "Ουλαλούμ", που είναι ποίημα του Γιάννη Σκαρίμπα. Τραγουδά και η Σωτηρία Λεονάρδου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κάποτε θα με διαβάσεις ίσως, θ΄ακούσεις το τραγούδι μου, θα με κατανοήσεις.
    Αλλά δεν θάμαι πια εγώ, θάναι αυτή η μάσκα που φορούν στους πεθαμένους. Όσους τους χρησιμοποιούν μετά τον θάνατο τους, όταν οι ίδιοι δεν υπάρχουν.
    Όσο υπήρχα με φοβόσουν.
    Όσο υπήρχα δε με άντεχες.
    Δεν είχες καν τη δύναμη να μείνεις ένα δευτερόλεπτο κοντά, άμα σου το ζητούσα.
    Θα προτιμούσα να μην με διάβαζεις ποτέ.
    Είναι καλύτερο ν΄αγοράσεις ή να κλέψεις ένα μπλουζάκι με τη φάτσα μου επάνω τυπωμένη.
    Κι ας σου φαίνεται γελοίο.
    κι ας μου φαίνεται γελοίο.

    ΝΙΚΟΛΑΣ ΑΣΙΜΟΣ, Αναζητώντας Κροκανθρώπους σελ. 9

    ΑπάντησηΔιαγραφή