1/9/13

Μιλτιάδης Πασχαλίδης

Πρώην μέλος του συγκροτήματος Χαΐνηδες
Γεννήθηκε στην Καλαμάτα και μεγάλωσε στην Αθήνα. Οι σπουδές του στο μαθηματικό τμήμα του Πανεπιστημίου Κρήτης, στο Ηράκλειο, αποτέλεσαν σταθμό στη ζωή και μουσική του καριέρα. Ο ίδιος από μικρός ήθελε να μάθει φλογέρα. Η μητέρα του, θεώρησε οτι αυτό είναι ένα παιδικό καπρίτσιο και τον έστειλε να μάθει κιθάρα. Τελικά η μητέρα του είχε δίκιο....Ποτέ δεν έμαθε φλογέρα... Κιθάρα διδάχθηκε στο Ελληνικό Ωδείο, στη τάξη του Χαράλαμπου Εκμετζόγλου, από τον Παναγιώτη Ιωάννου.  

Φωτιά μου εσύ
O Μιλτιάδης Πασχαλίδης γεννήθηκε στην Καλαμάτα και μεγάλωσε στην Αθήνα. Από μικρός ήθελε να μάθει φλογέρα. Η μητέρα του θεώρησε οτι αυτό είναι ένα παιδικό καπρίτσιο και τον έστειλε να μάθει κιθάρα.

Τελικά η μητέρα του είχε δίκιο.Ποτέ δεν έμαθε φλογέρα... Κιθάρα διδάχθηκε στο Ελληνικό ωδείο, στη τάξη του Χαράλαμπου Εκμετζόγλου , απο τον Παναγιώτη Ιωάννου.
- See more at: http://www.music.net.cy/easyconsole.cfm/page/artist_viewer/artist_id/31#sthash.lwyMUcR6.dpuf
https://www.youtube.com/watch?v=_PjeCskGOG4
Στίχοι-Μουσική: Μιλτιάδης Πασχαλίδης
Από το δίσκο "Κακές συνήθειες" 1998
O Μιλτιάδης Πασχαλίδης γεννήθηκε στην Καλαμάτα και μεγάλωσε στην Αθήνα. Από μικρός ήθελε να μάθει φλογέρα. Η μητέρα του θεώρησε οτι αυτό είναι ένα παιδικό καπρίτσιο και τον έστειλε να μάθει κιθάρα.

Τελικά η μητέρα του είχε δίκιο.Ποτέ δεν έμαθε φλογέρα... Κιθάρα διδάχθηκε στο Ελληνικό ωδείο, στη τάξη του Χαράλαμπου Εκμετζόγλου , απο τον Παναγιώτη Ιωάννου.
- See more at: http://www.music.net.cy/easyconsole.cfm/page/artist_viewer/artist_id/31#sthash.lwyMUcR6.dpuf

"Το τραγούδι αυτό γράφτηκε απ' το Μίλτο μια νύχτα που με το ζόρι ένας φίλος του, τον πήγε σ' ένα σκυλάδικο. Καθώς κυλούσε η βραδιά χωρίς ενδιαφέρον σηκώνεται μία κοπέλα και χορεύει ένα τσιφτετέλι και ο Μίλτος καρφώθηκε να κοιτάει σαν μαγεμένος...γυρνώντας σπίτι έγραψε αυτό το πανέμορφο ερωτικό τραγούδι αφιερώνοντάς το σ' αυτήν την άγνωστη κοπέλα."  sapientia
Πεθαμένες Καλησπέρες
http://www.youtube.com/watch?v=JyypLNmhZOU
Στίχοι-Μουσική: Μιλτιάδης Πασχαλίδης
Πρώτη Εκτέλεση: Μιλτιάδης Πασχαλίδης

"Ένα υπέροχο λαϊκό τραγούδι από την πρώτη δισκογραφική δουλειά του Μίλτου το 1995, με τίτλο "Παραμύθι με λυπημένο τέλος", που αργότερα το τραγούδησε ο Δημήτρης Μητροπάνος" Xefos6·

2 σχόλια:

  1. O Μιλτιάδης Πασχαλίδης γεννήθηκε στην Καλαμάτα στις 31 Ιουλίου του 1969 και μεγάλωσε στην Αθήνα.
    Το 1986 Πηγαίνει να σπουδάσει μαθηματικός στο Ηράκλειο Κρήτης. Παίρνει το πτυχίο από τύχη και πείσμα το 1992.Ύστερα το κάνει κορνίζα στο σαλόνι. Το 1993 αποφασίζει να παρακολουθήσει μεταπτυχιακό κύκλο μαθημάτων φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο του Ρεθύμνου.
    Ο κύκλος κλείνει το 1995. Πρώτη του δισκογραφική παρουσία οι ” Χαΐνηδες “. Δισκογραφούν μαζί τον πρώτο ομώνυμο δίσκο (1991) μουσικού εργαστηρίου “Νεάρχου ραπλους ” καθώς και στον ομώνυμο δίσκο. Το 1995 ηχογραφεί τον πρώτο προσωπικό του δίσκο, το “Παραμύθι με λυπημένο τέλος” σε παραγωγή Μάνου Ξυδούς .
    Στίχοι και μουσική υπογράφονται από τον ίδιο και τρία τραγούδια από τον Θοδωρή Παυλάκο . Συμμετέχουν σε δύο τραγούδια οι Πυξ – Λαξ . Aκολουθεί ένα διάστημα συνεργασιών. Συμμετέχει σε συναυλίες του Γιάννη Μαρκόπουλου , τραγουδάει στο “Χάραμα” με την Δήμητρα Γαλάνη, συνεργάζεται δισκογραφικά με τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα , τον Βαγγέλη Γερμανό , την Καλλιόπη Βέττα , τον Θανάση Γκαϊφύλλια , την Ελένη Τσαλιγοπούλου κ.α.
    Παράλληλα συνεχίζει να φτιάχνει καινούργια τραγούδια και το 1998, σε παραγωγή Ηλία Μπενέτου , ηχογραφεί το δεύτερο προσωπικό του δίσκο, τις ,”Κακές συνήθειες” .
    Ένα τραγούδι ερμηνεύει ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου . Το χειμώνα του 1999 τραγουδάει στο “Άλσος” με τον Δημήτρη Μητροπάνο. Το επόμενο καλοκαίρι οργώνει τα γήπεδα της επικράτειας παρέα με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου . Τον Απρίλιο του 2001 κυκλοφορεί ο τρίτος προσωπικός του δίσκος, με τίτλο “Βυθισμένες άγκυρες”, σε παραγωγή Ηλία Μπενέτου και ενορχήστρωση Νίκου Γράψα. - See more at:

    Ο επόμενος χειμώνας τον βρίσκει στην Σφεντόνα με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου και έπειτα ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο. Τον Οκτώβριο του 2003 και με τίτλο “H μόνη μου πατρίδα είναι ο χρόνος” κυκλοφορεί και ο τέταρτος δίσκος του, με τη συμμετοχή του Σωκράτη Μάλαμα . Ο δίσκος είναι και αυτός με παραγωγό τον Ηλία Μπενέτο και ενορχηστρωτή τον Γιώργο Μπουσούνη.
    Στις αρχές Νοέμβρη 2005 κυκλοφόρησε ο δίσκος ‘’Έχουν περάσει χρόνοι δέκα’’, ζωντανή ηχογράφηση στο θέατρο Βράχων, με τη συμμετοχή φίλων συναδέλφων, όπως: Βαγγέλης Γερμανός, Μαργαρίτα Ζορμπαλά, Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Δημήτρης Μητροπάνος, Ελένη Τσαλιγοπούλου, Χρήστος Θηβαίος κ. α. Το 2006 το υλικό της συναυλίας εκδίδεται σε ειδική έκδοση με DVD.
    Δεκέμβρη του 2007 κυκλοφόρησε ο έκτος προσωπικός του δίσκος με τίτλο ‘’Ψωμί και εφημερίδα’’, όπου εκτός από δικά του τραγούδια, ερμηνεύει για πρώτη φορά και τραγούδια– δώρα των φίλων του, Γιώργου Ανδρέου, Κώστα Λειβαδά και Στέργιου Γαργάλα. Σε δυο τραγούδια στίχους έχει γράψει ο Οδυσσέας Ιωάννου, ένα από τα οποία ερμηνεύει η Γιώτα Νέγκα…!
    Το 2009 συνεργάζεται σε μια σειρά συναυλιών σε Ελλάδα και Κύπρο με το Θάνο Μικρούτσικο. Επίσης, συμμετέχει στην επανακτέλεση του έργου “Καπνισμένο τσουκάλι” του Χρήστου Λεοντή σε ποίηση Γ. Ρίτσου. Ο “Ξένιος” είναι ο έβδομος προσωπικός του δίσκος, σε επιμέλεια παραγωγής Θύμιου Παπαδόπουλου.

    Πηγή: music.net.cy/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Τους Χαΐνηδες άκουσα για πρώτη φορά κατά την εορτή υποδοχής των πρωτοετών φοιτητών στην Σχολή Θετικών Επιστημών, τον Οκτώβριο του 1990. Οι στίχοι και η μουσική τους κατέκτησαν αμέσως ένα αμφιθέατρο - που είχε την τραγική μοίρα να ονομασθεί αργότερα «Αμφιθέατρο Βασίλης Ξανθόπουλος» - κατάμεστο από φοιτητές, υπαλλήλους του Πανεπιστημίου και Καθηγητές. Δεν ήταν περίεργη αυτή η απήχηση. Διότι, ενώ οι Χαΐνηδες αντλούν το θαυμάσιο υλικό τους από την παραδοσιακή Κρητική μουσική και ποίηση, τολμούν, εν τούτοις ν' ανοίγουν δικούς τους δρόμους ευαισθησίας και μουσικής διαθέσεως. Αυτό είναι το πρώτο που πρέπει να σημειωθεί, και να σημειωθεί με έμφαση: η «κρητική μουσική, έχει ταλαιπωρηθεί πολύ από αδέξιες προσπάθειες εκσυγχρονισμού» και από τον τουριστικό εκφυλισμό της. Οι Χαΐνηδες ωστόσο έχουν γνώση, ποιότητα και πραγματικό ταλέντο, επομένως, όχι μόνο αποκαθιστούν τις διαστάσεις της σπουδαίας αυτής μουσικής, αλλά εδώ ή εκεί δοκιμάζουν νέες.

    Ένα δεύτερο γεγονός, που πρέπει να σημειωθεί, είναι οι καταβολές του συγκροτήματος. Οι Χαΐνηδες δημιουργήθηκαν κατ' ουσίαν μέσα στο φοιτητικό χώρο του Πανεπιστημίου. Στην πολιτιστική ανέχεια, που χαρακτηρίζει την σύγχρονη Ελλάδα - και που ανακλά ιδιαίτερα στα Πανεπιστήμια της - τούτο απαιτεί, υποθέτω, ευθύ μόχθο και επιμονή. Το αποτέλεσμα αυτούσιο δείχνει ότι όταν υπάρχουν οι προϋποθέσεις, οι δημιουργικές ανησυχίες των φοιτητών βρίσκουν διεξόδους. Τούτο αποτελεί παράδειγμα όχι βέβαια προς μίμηση, αλλά με ευρύτερη σημασία.

    Σε τελευταία ασφαλώς ανάλυση ένας δίσκος και ένα μουσικό συγκρότημα κρίνεται από τους ακροατές του. Έχω την πεποίθηση ότι ο καλός ακροατής θα εκτιμήσει ανεπιφύλακτα τους Χαΐνηδες και την ποιότητα της δουλειάς τους. Το Πανεπιστήμιο Κρήτης χαίρεται, και χαίρεται με ειλικρίνεια γιατί η δουλειά συνδέεται με τον χώρο και την ιστορία του."

    Γιώργος Γραμματικάκης
    Πρύτανης Πανεπιστημίου Κρήτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή