Επίθεση Καταπιεσμένων Ατόμων
"Oι O.P.A. ήταν ένα καταπληκτικό συγκρότημα! Εκπροσώπησε μια μουσική που στην Ελλάδα δεν ήταν ευρέως διαδεδομένη και έτσι έκανε αμέσως αίσθηση. Συνδύαζε διάφορα είδη και το αποτέλεσμα ήταν σε αρκετές περιπτώσεις πολύ όμορφο. Θα ξεχώριζα τα τραγούδια "Καρδιά μου", "Μες στα Δυο της Μάτια" και το "Αγάπη μου" μία αισθαντική μπαλάντα. Κρίμα που διαλύθηκαν. Πρέπει να ΄χουν βγάλει 4 δίσκους. Εν+τάξει, Κάνουμε τα αστεία σοβαρά, Τράγων χορός* και Μητέρα Γη. Αν δεν απατώμαι υπήρξαν στο σκηνικό από το 1990 έως το 1996. Ο ένας εκ των δύο, ο μελαχρινός, ακόμα συνθέτει τραγούδια, χωρίς την ανάλογη 90ς επιτυχία-γεύση." sunset89
Κομπολόι ( Video clip )
http://www.youtube.com/watch?v=Vb7kwQq4gmc
Από το δίσκο "Μητέρα Γή"
Κορόιδο ΕΝ+ΤΑΞΕΙ ( Video clip )
http://www.youtube.com/watch?v=Tfo-MagZsUM
Στίχοι: Γιώργος Γκικοδήμας
Ο ξανθός λεγόταν Γιάννης Ευσταθίου
O μελαχρινός ήταν ο Γιώρ. Γκικοδήμας
και οι 2 μέλη των Dreamer & the full Moon
Στις αρχές της δεκατίας του ΄90 δημιουργούν ένα δικό τους γκρουπ τους O.P.A.
Στις αρχές της δεκατίας του ΄90 δημιουργούν ένα δικό τους γκρουπ τους O.P.A.
Techno, Hip hop, Ελέκτρο, λαϊκα κ.α
"Oι O.P.A. ήταν ένα καταπληκτικό συγκρότημα! Εκπροσώπησε μια μουσική που στην Ελλάδα δεν ήταν ευρέως διαδεδομένη και έτσι έκανε αμέσως αίσθηση. Συνδύαζε διάφορα είδη και το αποτέλεσμα ήταν σε αρκετές περιπτώσεις πολύ όμορφο. Θα ξεχώριζα τα τραγούδια "Καρδιά μου", "Μες στα Δυο της Μάτια" και το "Αγάπη μου" μία αισθαντική μπαλάντα. Κρίμα που διαλύθηκαν. Πρέπει να ΄χουν βγάλει 4 δίσκους. Εν+τάξει, Κάνουμε τα αστεία σοβαρά, Τράγων χορός* και Μητέρα Γη. Αν δεν απατώμαι υπήρξαν στο σκηνικό από το 1990 έως το 1996. Ο ένας εκ των δύο, ο μελαχρινός, ακόμα συνθέτει τραγούδια, χωρίς την ανάλογη 90ς επιτυχία-γεύση." sunset89
http://www.youtube.com/watch?v=Vb7kwQq4gmc
Από το δίσκο "Μητέρα Γή"
Κορόιδο ΕΝ+ΤΑΞΕΙ ( Video clip )
http://www.youtube.com/watch?v=Tfo-MagZsUM
Στίχοι: Γιώργος Γκικοδήμας
Μουσική: Γιάννης Ευσταθίου
Η παραγωγή του δίσκου έφερε την υπογραφή των Σεκόντου Μπουχάγιερ και του Μάνου Ξυδούς
Η παραγωγή του δίσκου έφερε την υπογραφή των Σεκόντου Μπουχάγιερ και του Μάνου Ξυδούς
Το 1994 οι δύο μακρυμάλληδες, επανέρχονται με το πιο πολυσυζητημένο album της καριέρας τους! Το «Τράγων χορός». Εδώ αξίζει να σημειωθεί πως το τραγούδι "Τράγων χορός" είναι ένα από τα ελάχιστα,
ίσως, το μοναδικό ελληνικό κομμάτι που γράφτηκε ανάποδα/reverse, αφού
στην κανονική του εκτέλεση τα λόγια δεν βγάζουν κανένα απολύτως νόημα ή
έστω κάποια λέξη, ενώ όταν προσπαθήσουμε να ακούσουμε το ίδιο κομμάτι ανάποδα,
ακούγονται πεντακάθαρα τα λόγια και το μήνυμά του... Ο λόγος είναι πολύ
απλός, τα παιδιά είχαν έξυπνο manager και προσπάθησαν να πουλήσουν το
κομμάτι σαν να υπήρχε ένα "Παγανιστικό/Σατανικό/Κρυφίον νόημα" όπως λένει ότι υπάρχει στο "Hotel California" κτλ κτλ..
-H αντεστραμμένη (τα λόγια και νόημα)
Πηγή:troktikaras.com, tralala.gr
Οι «Dreamer and the full moon» πέρασαν στην ιστορία ως οι «κουκουλοφόροι» της ελληνικής ροκ σκηνής, που ξεκίνησαν την καριέρα τους, παίζοντας στην περίφημη «Αυτοκίνηση» και σε άλλες ντισκοτέκ της δεκαετίας του ‘80. Για πολλά χρόνια κράτησαν την ανωνυμία τους και δεν αποκάλυπταν τα πρόσωπά τους, υποστηρίζοντας ότι η μουσική βγαίνει από την ψυχή και όχι από τις καλοφτιαγμένες φάτσες. Η ιδέα να έχουν καλυμμένο το πρόσωπό τους, λέγεται ότι προήλθε από το αμερικανικό συγκρότημα «Residents» του Σαν Φρανσίσκο, οι οποίοι εμφανίζονταν με διαφορετική μάσκα σε κάθε συναυλία, ανάλογα με το μουσικό θέμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο τραγούδι «Sandrina» πρωτακούστηκε τον Σεπτέμβριο του 1984 και έγινε αμέσως επιτυχία. Σύντομα ξεπέρασε τα ελληνικά σύνορα και βρέθηκε στην κορυφή των ευρωπαϊκών charts. Μετά απο δύο χρόνια έπεσαν οι μάσκες και αποκαλύφθηκε ότι πίσω από την κουκούλα κρυβόταν ο Μάνους Ξυδούς, ένας από τους δημιουργούς των Πυξ Λαξ.
Για την ιστορία η σύνθεση του γκρουπ ήταν: Μάνος Ξυδούς (vocals) Γιώργος Γκικοδήμος (vocals), Γιάννης Ευσταθίου (vocals, guitar), Γιάννης Πιπινέλης (guitar), Νίκος Πιπινέλης (bass), Τόλης Σκαμαντζούρας (drums), Σωτήρης Τσούκαλης (accordion, piano)
mixanitouxronou.gr/
Ο Γιάννης Ευσταθίου και ο Γιώργος Γκικοδήμας κυκλοφόρησαν το πρώτο τους album το 1990 με τίτλο «Εν+τάξει». Η παραγωγή του δίσκου έφερε την υπογραφή των Σεκόντου Μπουχαγιέρ και του αείμνηστου Μάνου Ξυδούς. Οχτώ πρωτόγνωρες συνθέσεις που τράβηξαν κατευθείαν την προσοχή του κοινού και κατάφεραν να αναδείξουν τουλάχιστον τέσσερις τεράστιες επιτυχίες! Εκτός από το ομότιτλο, τα ραδιόφωνα «πήραν φωτιά» με τα τραγούδια «Άιντε» και το χορευτικό «O.P.A. Power». Χιούμορ και αιχμηρός στίχος, θρησκευτικές αναφορές αλλά και πάθος εξασφάλισαν το πιο δυνατό ντεμπούτο της δεκαετίας προκαλώντας, όπως είναι πολύ αναμενόμενο για τα ελληνικά δεδομένα, πολλές συζητήσεις αλλά και αυστηρή κριτική!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι αν όλα τα παραπάνω δίνουν την εντύπωση πως με τα τραγούδια των O.P.A. δεν θα μπορούσες με τίποτα να σβήσεις την «καψούρα» σου, τότε κάνεις μεγάλο λάθος! Η ευαισθησία και ο έρωτας είναι πάντα επίκαιρα και οι O.P.A. είχαν πάντα χώρο στα tacklists των album τους, για παθιάρικα «μαργαριτάρια». Απόδειξη η συνεργασία που συμπεριλαμβανόταν στο album αυτό, με τίτλο «Μες στα δυο της μάτια» με την Χαρούλα Αλεξίου να δηλώνει παρούσα σε ένα τραγούδι που έμελλε να αναδειχτεί με τα χρόνια σε “all-time classic”.
Δύο χρόνια αργότερα κυκλοφορούν το δεύτερο album τους «Μητέρα γη» και επιβεβαιώνουν πως είχαν ακόμα πολλά να προσφέρουν στην εγχώρια μουσική σκηνή! Ο Γιώργος Γκικοδήμας, η «φωνή» των O.P.A., υπογράφει όλους τους στίχους του δίσκου και ο Γιάννης Ευσταθίου την μουσική! Οχτώ επιπλέον τραγούδια βομβάρδισαν τα FM και έκαναν το LP σε ένα από τα πιο επιτυχημένα της χρονιάς! Στο στόχαστρο τους, για άλλη μια φορά ήταν η πολιτική και εθνική μας κατάντια που μετά από χρόνια μας έκαναν να συνειδητοποιήσουμε πως επρόκειτο για άκρως προφητικά τραγούδια! Για του λόγου το αληθές σας παραθέτουμε δύο από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του δίσκου, το «Ζήτω» και το αλησμόνητο «Κομπολόι».
Το απόλυτο highlight όμως του album ήταν το εκπληκτικό «Η καρδιά μου» που με τον εκπληκτικό ερωτικό του στίχο μπορούσε να «απαλύνει» κάθε προβληματισμό που προκαλούσαν τα προαναφερθέντα δημιουργήματα τους. Το τραγούδι βρήκε και πάλι το δρόμο του προς την επιτυχία, όταν ο Γιώργος Μαζωνάκης, το διασκεύασε πριν από δύο χρόνια επαναφέροντας στην μνήμη μας, εκτός από το ίδιο και το για χρόνια ξεχασμένο group που το καθιέρωσε!
Το 1994 οι δύο μακρυμάλληδες, επανέρχονται με το πιο πολυσυζητημένο album της καριέρας τους! Το «Τράγων χορός» είχε την πιο «ήπια» μουσική σύνθεση που μας χάρισε ο Ευσταθίου μέχρι τότε, που μάλιστα εμπλούτισε με πολλά έντεχνα στοιχεία. Η επιτυχία του album δεν έγκειται όμως στη μουσική του, αυτή τη φορά! Ο Γιώργος κατάφερε με τους στίχους του να δημιουργήσει μια ατέρμονη παραφιλολογία για σατανιστικά μηνύματα που υποτίθεται πως περνούσαν τα τραγούδια τους, ενώ παράλληλα πολλοί άλλοι τους χαρακτήριζαν ακόμα και «αρχαιολάτρες». Αποτέλεσμα ήταν να ξεχωρίσει μόνο το τραγούδι «Βασανίσου», το οποίο απέκτησε και το δικό του video clip, ενώ το ομότιτλο τραγούδι και τα «Έβδομος άγγελος» και «Θυσία» έγιναν γνωστά μόνο από την προαναφερθείσα αρνητική κριτική που δέχονταν.
Δύο χρόνια αργότερα επιστρέφουν με το τέταρτο και τελευταίο album της καριέρας τους! Ο τίτλος «Κάνουμε τ’αστεία σοβαρά» θα μπορούσε να είναι και μια απάντηση στις προηγούμενες φήμες που τους ακολουθούσαν όμως το album αυτό είχε αποβάλει σχεδόν κάθε τι που θύμιζε το παλιότερο ύφος τους. Το έντεχνο στυλ και το μπουζούκι τους «πήγαινε» επίσης πολύ και έτσι είχαμε την ευκαιρία να τους ακούσουμε σε κάτι εντελώς διαφορετικό για πρώτη φορά! Με εμφανώς περισσότερη σοβαρότητα στον ήχο, η επιτυχία του δεν ήταν η αναμενόμενη! Τραγούδια όπως το ομότιτλο, το ορχηστρικό «Ο χορός του Λεωνίδα» και το ντουέτο «Φίλησε με» με την Ανθούλα Γιακουμέλου, είναι τα μόνα που «ξυπνούν» αμυδρές αναμνήσεις, ενώ το χορευτικό remix για το τραγούδι “Spartans” είναι το μόνο «απομεινάρι» του παλιότερου ένδοξου στυλ τους!
http://www.tralala.gr/
Επιμέλεια: Θοδωρής Κολλιόπουλος
Ο Γιώργος Γκικοδήμας έκτοτε συνέχισε να κάνει solo εμφανίσεις ενώ δισκογραφικά μας χάρισε μοναχά ένα album το 2003 με τίτλο «Μανιτάρια στον τοίχο». Πολλά από τα τραγούδια του album θύμιζαν την αρχική μουσική ταυτότητα των O.P.A. καθώς ο στίχος διατηρούσε τον τσαμπουκά που τον χαρακτήριζε ενώ η μουσική του ήταν πάντα προσαρμοσμένη στα τεχνολογικά δεδομένα της εποχής! O Γιάννης Ευσταθίου συνέχισε επίσης να κάνει διάφορες ζωντανές εμφανίσεις, κυρίως στο πλευρό του παλιόφιλου του Μάνου Ξυδούς, ενώ έχει υπογράψει την μουσική και σε διάφορα τραγούδια του!
ΑπάντησηΔιαγραφήtralala.gr Επιμέλεια: Θοδωρής Κολλιόπουλος
Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ TOY ΕΞΟΡΙΣΤΟΥ...
Μετά από 5 χρόνια «καλλιτεχνικής εξορίας» και την οριστική διάλυση των Ο.Ρ.Α., ο Γιώργος Γκικοδήμας επιστρέφει με το πρώτο του προσωπικό άλμπουμ (cd), που θα ταράξει και πάλι τα θεμέλια της συντηρητικής ελληνικής δισκογραφίας με έντονο καυστικό - αντιπολιτικό στίχο, αλλά και με «ακραία, ερωτικά φαινόμενα», με έντονα στοιχεία επιρροής από '70 και '80.
Μια αβάν - γκάρντ, παραγωγή που υπογράφει ο Άκης Γκολφίδης (Underground Music), υπό την προστασία της MBI.
Το cd ξεκινάει εντυπωσιακά, με μια πολύ μελωδική εισαγωγή και την επιβλητική φωνή του Γιώργου Γκικοδήμα... Ίσως τον θυμάστε κυρίως από τους OPA, το ντουέτο που είχε κάνει αρκετή επιτυχία τη προηγούμενη δεκαετία με τα "αντισυμβατικά" τραγούδια τους και την χαρακτηριστική εμφάνισή τους...
Η ανατρεπτική διάθεση του καλλιτέχνη είναι εμφανής απ' το εξώφυλλο κι όλας, το οποίο κοσμούν τα "μανιτάρια" μιας ατομικής βόμβας. Η μουσική ξεφεύγει από τα συνηθισμένα, θυμίζει λίγο τους OPA αλλά δεν μπορείς να την κατατάξεις σε κάποιο είδος, ενώ ο στίχος καταπιάνεται με διάφορα θέματα κοινωνικοπολιτικού μα και ερωτικού περιεχομένου. Ανατρεπτικός, ερωτικός, θυμωμένος, συμβουλευτικός, αλλα και λίγο απόμακρος, ο στίχος ξεφεύγει από την κοινή λογική και φτάνει σε αρκετές περιπτώσεις να γίνεται ακατάλληλος δι' ανηλίκους...
Κάποια τραγούδια απλώς δεν μου άρεσαν (ειδικά τα 2-3 τελευταία), σε κάποια άλλα με ενθουσίασε η μουσική τους, ενώ μπορώ να πω πως ο στίχος με παρακίνησε αρκετές φορές να εμβαθύνω στα νοήματά του... Πρόκειται σίγουρα για ένα cd των άκρων, καθώς περνάει πολύ εύκολα από στοιχεία ανατρεπτικά σε φόρμες ερωτικές. Το κοινό των παλιών "OPA" μπορεί να δει σίγουρα με ενδιαφέρον αυτή τη δουλειά.
musiccorner.gr