7/6/15

Οι παλαιστές του δρόμου [Κουταλιανός - Σουγκλάκος - Τρομάρας]

Έλληνες Παλαιστές
Modern Greek folk athletes-heroes-Strongmen
https://www.youtube.com/watch?v=XoziGQSZqdo
Οι ιστορίες και τα τραγούδια που γράφτηκαν για την δύναμη τους μας μεταφέρουν στην παλαίστρα του δρόμου, στην εποχή που ο παλαιστής ήταν ένας επαγγελματίας διασκεδαστής, ο οποίος με διάφορα δυναμικά και τεχνικά κόλπα διασκέδαζε μικρούς και μεγάλους στις πλατείες, στα παζάρια και στα πανηγύρια. Μασούσαν σίδερα, σήκωναν βάρη που ζύγιζαν τόνους, έσπαζαν πέτρες πάνω στο σώμα τους, τραβούσαν με τα δόντια κάρα και λύγιζαν βέργες. Ακόμη και ο μυθικός Ηρακλής θα ζήλευε την ρώμη του Κουταλιανού, την δύναμη του Τζιμ Αρμάου, του Jim Londos, του Δημήτρη Τόφαλου, του Γιάννη Κεσκιλίδη γνωστό και ως Σαμψών, του φοβερού Απόστολου Σουγκλάκου, το τρομερό Γιώργη Τρομάρα. Σε μια εντελώς αντι-ηρωϊκή και αντι-ιδανική εποχή υπήρξαν πρώτυπα ανδραγαθίας, ήταν οι λαϊκοί ήρωες, οι λαϊκές μορφές που μπορούσαν να κρατήσουν με τα δόντια τους το βάρος ενός ιστορικού και ένδοξου παρελθόντος. 

Ο Κουταλιανός
https://www.youtube.com/watch?v=JF9IbMran2w
Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος Μουσική: Μάνος Λοΐζος
Πρώτη Εκτέλεση: Γιάννης Καλατζής
Από το δίσκο "ΝΑΧΑΜΕ ΤΙ ΝΑΧΑΜΕ", 1972

Ο Παναής Κουταλιανός (1847-1916) ήταν φημισμένος Έλληνας παλαιστής στα τέλη του 19ου αιώνα. Γεννήθηκε στην Κούταλη της Προποντίδας. Ήταν ναυτικός, εξαιρετικά χεροδύναμος και κατάφερε να γίνει διάσημος στην Αμερική, όταν κατανίκησε πολλούς μεγάλους παλαιστές της εποχής. Στους αγώνες φορούσε το δέρμα μιας τίγρης, την οποία είχε στραγγαλίσει σε αγώνα. Έκανε επιδείξεις της δύναμής του λυγίζοντας σίδερα, σπάζοντας αλυσίδες, βράχια κλπ. Ένα από τα κατορθώματά του ήταν να κουβαλά τρία κανόνια, ένα στους ώμους και δύο στα πλευρά του δεξιά και αριστερά, ενώ ο ίδιος τα πυροδοτούσε και παρέμενε ατάραχος στην θέση του. Φωτογραφίες του σήμερα στολίζουν τα καφενεία της Νέας Κούταλης Λήμνου, ενώ προς τιμήν του έχει στηθεί άγαλμα στην πλατεία του χωριού. Την καριέρα του ακολούθησε ο γιος του Δημήτριος Μακρής Κουταλιανός και ο εγγονός του Γεώργιος Μακρής Κουταλιανός.

Σουγκλάκος -Το Άδικο (Ακυκλοφόρητο)
https://www.youtube.com/watch?v=1XiCOehG9UQ
Στίχοι: Απόστολος Σουγκλάκος
Μουσική: Θοδωρής Ζιούτος 
Κιθάρες: Ηλίας Ράπτης ( ε-raptor )
Εκτέλεση: Απόστολος Σουγκλάκος
Ο Απόστολος Σουγκλάκος (1950-2006) γεννήθηκε ατον Πειραιά. Ήταν Έλληνας παλαιστής του κατς (Catch wrestling) και ηθοποιός. Από πολύ μικρός ασχολήθηκε με το ποδόσφαιρο και την πάλη, στην οποία και αφοσιώθηκε. Τη δεκαετία του '80 κυριάρχησε στα ρινγκ, ενώ κατά διαστήματα εμφανίστηκε σε κινηματογραφικές ταινίες και σε τηλεοπτικές εκπομπές. Περιστασιακά ασχολήθηκε και με τη δισκογραφία. Υπήρξε ο βασικός εμψυχωτής του Φεστιβάλ Cult Ελληνικού Κινηματογράφου. Τον Αύγουστο του 2006 υπέστη εγκεφαλικό επεισόδιο στη Ρόδο, όπου βρισκόταν για επαγγελματικούς λόγους και το διάστημα αυτό ήταν σε κώμα στο νοσοκομείο. Πέθανε έπειτα από δύο εβδομάδες, στις 5 Σεπτεμβρίου του 2006, σε ηλικία 56 ετών. Κηδεύτηκε στο Γ΄ Νεκροταφείο και είχε 3 παιδιά. https://www.youtube.com/watch?v=iAaQTEpMotM
Τρομάρας
https://www.youtube.com/watch?v=LpQS9JffPIs
Μουσική: Χρήστος Ολύμπιος
Στίχοι: Γιώργος Γκουλιόβας
Εκτέλεση: Μανώλης Τοπάλης

 
Wrestling Champion of Greece & Europe Strongman. Ο Γιώργος Τρομάρας (30 Ιουνίου 1947) είναι ο τελευταίος του είδους. Απο πολύ μικρή ηλικία έδειξε την κλήση του στην πάλη και στην μυική δύναμη. Οι άθλοι του είναι το λύγισμα χοντρών σιδερικών, σπάσιμο χοντρών αλυσίδων, σήκωμα αυτοκινήτων, άνοιγμα ελατηρίων άνω των 400 κιλών με τα δόντια, ακόμα και τράβηγμα αμαξοστοιχίων. Τα παιδικά του χρόνια όπως έχει πει και ο ίδιος ήταν δύσκολα, η αγάπη του όμως για το άθλημα τον ανέδειξε γρήγορα τον νέο Ηρακλή. Έχει εκφράσει το παράπονο του πάνω σε αυτό, λέγοντας «θέλω να δω έστω και δέκα νέους με κλήση πάνω στην πάλη και στις μυικές ικανότητες, ώστε να βρεθούν συνεχιστές», όπως επίσης οτι «εάν σταματήσω εγώ αυτό που κάνω, θα σβήσει εξ' ολοκλήρου». Παράλληλα έχει εκφράσει το παράπονο του σχετικά με την αδιαφορία που δίχνει η πολιτεία απέναντι στο συγκεκριμένο άθλημα, στην άθληση γενικά, αλλά και στον ίδιο. Είναι παντρεμένος και έχει ένα γιό τον Κώστα, ο οποίος ακολουθεί τα χνάρια του πατέρα του στο άθλημα. Ο Γιώργος Τρομάρας έχει παρουσιάσει χιλιάδες προγράμματα επίδειξης μυικής δύναμης στην Ελλάδα και σε πάνω απο 35 κράτη. Έχει παρουσιάσει προγράμματα σε μαθητές σε όλη την Ελλάδα, πάντα με περισσότερο το ηθικό δίδαγμα. Έπανηλειμένα όταν παρουσιάζεται ενόπιον νέων παιδιών, τόνιζει πάντα το «μακριά απο τσιγάρα και βλαβερές ουσίες και προπαντός απο τη μάστιγα του αιώνος, τα ναρκωτικά». Λεπτομέριες στην αυτοβιογραφία του "Γιώργος Τρομάρας, 50 χρόνια, η ιστορία της ζωής του" που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Επτάλοφος. https://www.youtube.com/watch?v=So61u8vZSeo

6 σχόλια:

  1. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΣΟΥΓΚΛΑΚΟΣ (Φιλμογραφία)

    Η επιστροφή των καθαρμάτων (2003) (V) .... Απόστολος
    Μαύρο γάλα (2000)
    Άνδρες έτοιμοι για όλα (τηλεοπτική σειρά) (1999) .... παλαιστής
    Κωνσταντίνου και Ελένης (τηλεοπτική σειρά)
    Το κάνει ή δεν το κάνει (1997) (τηλεπαιχνίδι)
    Η βεντέτα (τηλεοπτικό επεισόδιο)
    Ράδιο Μόσχα (1995) (χωρίς όνομα στους τίτλους)
    Οι μεν και οι δεν (1992).... Μακης κλητηρας
    Ο στραγγαλιστής της Συγγρού (1989) (V) .... Άγγελος
    Ματωμένα όνειρα (1989) (V) .... Aπόστολος
    Ένας, αλλά Λέων (1988)
    Ο πρωταθλητής (1987) (V) .... Tolis Greg
    Και καψούρια... και μπακούρια (1987) (V)
    Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει (1986) (V)
    Βαράτε με, αντέχω (1986) (V)
    Ρεμάλι της Αθήνας (1985) .... Στέφανος (και συν-σκηνοθέτης)
    Χαμός στο Αιγαίο (1985) .... κακός νούμερο 1
    Τα καθάρματα (1984) .... Σουγκλάκος
    Νιάτα στη λάσπη (1984) .... σωματοφύλακας
    Ρόδα,τσάντα και κοπάνα No 3 (1984)
    Ρόδα,τσάντα και κοπάνα 2 (1983)
    Ο στόχος (1983)
    Αχτύπητα.. καμάκια! (1983)
    Χούλιγκανς (Κάτω τα χέρια από τα νιάτα) (1983) .... γκάνγκστερ
    Απίθανοι, αλλιώτικοι και ωραίοι (1982)
    Πανικός στα σχολεία (1982) .... έμπορος ναρκωτικών
    Παγίδα στην Ελλάδα (1982) .... εγκληματίας
    Ρόδα,τσάντα και κοπάνα (1982)
    Καμικάζι τσαντάκιας (1982)
    Ο Λαμπρούκος μπαλαντέρ (1981)
    Πάμε για καφέ; (1981)
    Γκαρσονιέρα για 10 (1981)
    Έξοδος κινδύνου (1980)
    Ρένα, να η ευκαιρία (1980)
    Καθένας με την τρέλα του (1980)
    Escape to Athena (1979) (χωρίς το όνομά του στους τίτλους) .... στρατιώτης
    Τα Παιδιά της Πιάτσας (1979)
    Τζακ ο Καβαλάρης (1979)
    Ο παλαβός κόσμος του Θανάση (1979)
    Une femme ΰ sa fenκtre (1976) (χωρίς το όνομά του στους τίτλους)
    Ο Θανάσης στη χώρα της σφαλιάρας (1976)
    Όργια σε τιμή ευκαιρίας (1973)
    Ερωτικός παροξυσμός (1973)
    Ευδοκία (1971) .... άνδρας στην αμμουδιά
    Γενναίοι του Βορρά (1970)
    Να' τανε το 13 να' πεφτε σε μας (1970)
    Θου-Βου φαλακρός πράκτωρ, επιχείρησις γης Μαδιάμ (1969) ....παλαιστής
    Ο άνθρωπος της καρπαζιάς (1969)
    Το αφεντικό μου ήταν κορόιδο (1969)
    Το ΠΡΟΠΟ και τα μπουζούκια (1968)
    Τα ψίχουλα του κόσμου (1968)
    Ο Κούκλος (1968)
    Ο Τυχεράκιας (1968)
    Δημήτρη μου... Δημήτρη μου (1967)
    Μίνι φούστα και καράτε (1967)
    Τρούμπα 67 (1967)
    Πατέρα κάτσε φρόνιμα (1967)
    Ο κόσμος τρελάθηκε (1967)
    Η κοροϊδάρα (1967)
    Το χρήμα ήταν βρώμικο (1967)
    Η δοκιμασία (1966)
    Η βουλευτίνα (1966)
    Η αρτίστα (1966)
    Ο Επαναστάτης (1965)
    Η Κύπρος στις φλόγες (1964) .... στρατιώτης
    Ο δρόμος με τα κόκκινα φώτα (1963) (χωρίς το όνομά του στους τίτλους)

    Ως ο ίδιος

    Ο γίγαντας (2000) (V)
    Το αηδόνι της καρδιάς (1989) (V)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το Κατς (αγγλικά Catch wrestling), είναι ένα είδος επαγγελματικής πάλης. Οι αγώνες του κατς, περιλαμβάνουν διάφορα χτυπήματα, λαβές και εναέριες κινήσεις. Καμία σχέση δεν έχει το ολυμπιακό άθλημα της πάλης με το κατς.

    Το ξεκίνημα του συγκεκριμένου είδους, χρονολογείται περίπου στο τέλος του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ου, ενώ η Πρώτη Χρυσή Περίοδος της Επαγγελματικής Πάλης όπως ονομάστηκε είναι τις δεκαετίες 1940 και 1950, ενώ η Δεύτερη Χρυσή Περίοδος που είχε και άλλους χαρακτηρισμούς ήταν από την δεκαετίας του 1970 για αρκετές δεκαετίες. Τα τελευταία δέκα και παραπάνω χρόνια, η μορφή της επαγγελματικής πάλης έχει ρόλο καθαρά διασκέδασης.

    Κανόνες & Διαιτησία
    Το κατς είναι ένα είδος πάλης με εντυπωσιακές κινήσεις μέσα σε ρινγκ, όπου δυο ή και περισσότεροι άνδρες (ή και γυναίκες) παλεύουν και νικητής συνήθως, αναδεικνύεται αυτός που θα κρατήσει τον άλλον με τους ώμους κάτω, μέχρι τρία χτυπήματα που θα μετρήσει ο διαιτητής ή θα τον κάνει να υποταχθεί. Με τον καιρό, έχουν προστεθεί και άλλοι τρόποι, για να στεφθεί κάποιος νικητής. Ο διαιτητής είναι ο υπεύθυνος για την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα. Αν υπάρξει κάποιο ύπουλο χτύπημα, ή κάποιος κινηθεί απειλητικά εις βάρος του, μπορεί να τον αποβάλει. Αν κάποιος μείνει εκτός ρινγκ έως 10 μετρήματά του, τον ανακυρρήσει ηττημένο, ενώ μπορεί να αλλάξει μια απόφασή του, αν την θεωρήσει λανθασμένη εκ των υστέρων.

    Ρόλοι
    Στις χώρες που είναι περισσότερο διαδεδομένο το κατς, είναι πολύ συνηθισμένο για τους οι παλαιστές να υποδύονται διάφορους ρόλους. Αυτό χρησιμεύει στο να αυξάνεται το ενδιαφέρον των θεατών. Οι ρόλοι των παλαιστών συνήθως είναι αληθοφανείς, ενώ υπάρχουν και εξωπραγματικοί. Τυπικά, σε έναν αγώνα υπάρχει ο "καλός" και ο "κακός", οι οποίοι μέσα στον αγώνα προσπαθούν να τραβήξουν το ενδιαφέρον του κοινού. Οι "καλοί", προσπαθούν να κάνουν τους θεατές χαρούμενους, ενώ από την άλλη μεριά οι "κακοί", προσπαθούν να κάνουν το κοινό να τους αντιπαθήσει. Εκτός από αυτά υπάρχει και ένα πιο σπάνιο είδος ρόλου, ο διάμεσος, ο οποίος δεν είναι ξεκάθαρα καλός ή κακός και κινείται μεταξύ των δύο ρόλων.

    Σκηνοθετημένοι αγώνες
    Το είδος αυτό έχει σενάριο και στην πραγματικότητα τα χτυπήματα είναι προσεγμένα ώστε να μην υπάρξουν τραυματισμοί και σχεδόν πάντα το αποτέλεσμα των αγώνων προαποφασισμένο. Βέβαια, οι περισσότερες κινήσεις προκαλούν τρομερό πόνο, ενώ το αίμα τις περισσότερες φορές είναι αληθινό, και προκαλείται επίτηδες από μικρό ξυράφι που έχουν οι παλαιστές, ώστε να εντυπωσιαστεί το κοινό. Από τη αρχή, σχεδόν, του συγκεκριμένου αγωνίσματος, ο κεντρικός σκοπός των παλαιστών και των διοργανωτών ήταν να διασκεδάσουν τον κόσμο.

    Απήχηση
    Το Pro Wrestling έχει εκατομμύρια θαυμαστές σε όλο τον κόσμο. Στην Αμερική υπάρχουν πολλοί οργανισμοί επαγγελματικής πάλης με σκοπό να ψυχαγωγήσουν τον κόσμο. Από το 2001 μέχρι και σήμερα, η κυρίαρχη εταιρεία- ομοσπονδία Πάλης, είναι το World Wrestling Entertainment, ενώ η δεύτερη εταιρεία με μεγάλη απήχηση είναι το TNA Wrestling. Η τρίτη εταιρεία κατά σειρά θαυμαστών είναι το Ring of Honor.

    Γνωστές σημερινές εταιρείες
    World Wrestling Entertainment
    Total Nonstop Action Wrestling
    Ring of Honor Wrestling

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο Γιάννης Κεσκελίδης (γεν. Αθήνα, 1929), πιο γνωστός σαν "Σαμψών", είναι παλαίμαχος Έλληνας πρωτοπαλαιστής. Προέρχεται από οικογένεια ποντίων οι οποίοι έφθασαν και εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα ύστερα από τη Μικρασιατική Καταστροφή του 1922. Ασχολήθηκε από μικρός με τον αθλητισμό, καθώς εντάχθηκε στο δυναμικό του Πειραϊκού Συνδέσμου, ως αθλητής ελευθέρας πάλης. Τα επόμενα χρόνια διακρίθηκε σε σωρεία διοργανώσεων στη χώρα και στο εξωτερικό, ενώ από τη δεκαετία του '50 ασχολήθηκε με αγώνες επιδείξεως της τεράστιας δύναμής του σε ανοικτούς χώρους (πλατείες, πάρκα κλπ) δίνοντας παραστάσεις που τον κατέστησαν πάρα πολύ δημοφιλή, έως του σημείου από πολλούς να χαρακτηρισθεί σαν "λαϊκός ήρωας", ο τελευταίος σήμερα εν ζωή. Την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2014 διοργανώθηκε στη γετονιά του, τη Νέα Ιωνία ο λαϊκός αγώνας δρόμου "Ολύμπιος Σαμψών" προς τιμή του. Ο Γιάννης Κεσκελίδης ήταν παρών, παραδίδοντας τα βραβεία στους νικητές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. O Δημήτριος Τόφαλος (Πάτρα 1884[1]- Πάτρα 15 Νοεμβρίου 1966) ήταν αθλητής της άρσης βαρών. Το 1899 γράφεται στην Γ.Ε. Πατρών, τη σημερινή Παναχαϊκή Γ.Ε.. Παρόλο το ελάττωμα που είχε (σε ηλικία 12 ετών είχε ένα ατύχημα που είχε σαν συνέπεια το ένα του χέρι να είναι πιο μικρό) πέτυχε αμέτρητες νίκες στην άρση βαρών και έγινε διάσημος στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Πάμπολλες φορές πρωταθλητής Ελλάδος και πρώτος με παγκόσμιο ρεκόρ στην μεσολυμπιάδα του 1906 στην Αθήνα. Το ρεκόρ που κατέρριψε ήταν δικό του από το 1904. Δεν ευτύχησε να λάβει μέρος στην Ολυμπιάδα του 1904 στο Σαιντ Λούις καθώς αρρώστησε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και αναγκάστηκε να νοσηλευτεί σε νοσοκομείο στην Αμβέρσα. Μέγιστη ατυχία, αν αναλογιστεί κανείς πως για να πραγματοποιήσει το ταξίδι έγινε έρανος ώστε να συγκεντρωθεί το ποσό που χρειαζόταν, το οποίο ήταν υπέρογκο για την εποχή. Το 1908 το πρόγραμμα των αγώνων δυστυχώς δεν συμπεριλάμβανε πια την άρση βαρών.

    Το 1906 μετά το τέλος της μεσολυμπιάδας, κατά την επιστροφή του στην Πάτρα, οι Πατρινοί του επιφύλαξαν πρωτοφανή υποδοχή με αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό ότι στον σταθμό τον περίμεναν 6.000 περίπου φίλαθλοι. Το παγκόσμιο ρεκόρ του διατηρήθηκε μέχρι το 1914. Αργότερα έφυγε για την Αμερική όπου έκανε μεγάλη καριέρα σαν αθλητής της ελευθέρας πάλης (κατς), ενώ έκανε και καριέρα τενόρου. Το 1952, διάσημος πλέον, επέστρεψε στην Πάτρα όπου έζησε μέχρι το τέλος της ζωής του.

    Είχε κατακτήσει 140 έπαθλα στην άρση βαρών και 251 στην ελευθέρα πάλη (κατς). Στην Αμερική διετέλεσε μάνατζερ και προπονητής του Τζιμ Λόντου και πρόεδρος του ελληνικού συλλόγου Ερμής Νέας Υόρκης. Η Πάτρα τον τίμησε, δίνοντας το όνομά του σε οδό της πόλης αλλά και στο κλειστό γυμναστήριο στη συνοικία προάστιο της Πάτρας.

    Σε νεότερους χρόνους το όνομά του έγινε συνώνυμο του πολύ δυνατού και μεγαλόσωμου άντρα.(Π.χ. αυτός είναι τόφαλος=θηριώδης.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. O Τζιμ Λόντος (αγγλ.: Jim Londos) υπήρξε θρυλικός Ελληνοαμερικανός επαγγελματίας παλαιστής της ελεύθερης πάλης. Γεννήθηκε στο Κουτσοπόδι του Άργους στις 2 Ιανουαρίου 1897 και πέθανε στις 19 Αυγούστου 1975. Το πραγματικό του όνομα ήταν Χρήστος Θεοφίλου.

    Ο Χρήστος Θεοφίλου ήταν ο πιο μικρός από 13 αδέλφια. Εγκαταστάθηκε στην Αμερική σε ηλικία 14 ετών. Αρχικά εργάστηκε σε διάφορες δουλειές για βιοπορισμό, όπως αχθοφόρος, καμαρώτος, μοντέλο για ζωγράφους και φωτογράφους κ.ά. Παράλληλα επιδόθηκε στα αγωνίσματα ελεύθερης πάλης όπου και διακρίθηκε. Τρία μόλις χρόνια από την ενασχόλησή του με την πάλη θεωρείτο από τους ικανότερους ερασιτέχνες παλαιστές στην περιφέρεια του Σαν Φρανσίσκο.

    Μεταπήδησε στην επαγγελματική πάλη, αφου πρώτα εργάστηκε σε τσίρκο ως κατσέρ σε ακροβατικό νούμερο. Αρχικά εμφανιζόταν ως "The Wrestling Plasterer" Christopher Theophelus και αργότερα καθιέρωσε το Jim Londos. Προικισμένος εκ φύσεως με καταπληκτική δύναμη αλλά και τεχνικά καταρτισμένος άρτια είχε καταστεί το ίνδαλμα των φιλάθλων, όχι μόνο των Ελλήνων αλλά και όλου του κόσμου. Σπάνιας αντοχής, είχε δώσει μεγάλη σειρά αγώνων ασυνήθους αριθμού στην Αμερική, Ευρώπη, Αφρική (Αίγυπτο) και Αυστραλία. Συνδύαζε τη σωματική ρώμη με την τεχνική της πάλης. Έγινε ταχύτατα γνωστός για το λεγόμενο "αεροπλανικό κόλπο" (τεχνική), με το οποίο εξουδετέρωνε τους αντιπάλους του.

    Μετά το 1946 αποσύρθηκε από την ενεργό δράση, διατηρώντας εθιμικά τον τίτλο του ισόβιου παγκόσμιου πρωταθλητή και λαμβάνοντας στην Αμερική τη περίφημη χρυσή και αδαμαντοποίκιλτη ζώνη που φορά σε πολλές φωτογραφίες.

    Τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής του εργάστηκε για λογαριασμό διαφόρων φιλανθρωπικών οργανώσεων, κυρίως για την περίθαλψη και προστασία ορφανών Ελληνόπουλων, θυμάτων του Β΄ παγκοσμίου πολέμου. Για την φιλανθρωπική του δράση τιμήθηκε από την ελληνική και αμερικανική πολιτεία, από τον βασιλιά της Ελλάδος Παύλο και από τον πρόεδρο των ΗΠΑ Ρίτσαρντ Νίξον.

    Απεβίωσε από καρδιακή προσβολή στις 19 Αυγούστου 1975 και το μνημείο του υπάρχει στο Oak Hill Memorial Park στο Escondido της Καλιφόρνια.

    Αγώνες και φήμη στην Ελλάδα

    Το Νοέμβριο του 1928 επισκέφθηκε την Ελλάδα και οργάνωσε αγώνα στο Παναθηναϊκό Στάδιο αντιμετωπίζοντας τον αήττητο ως τότε Πολωνοαμερικανό πρωταθλητή Ευρώπης Καρλ Ζμπύσκο, τον οποίο νίκησε. Στις προπονήσεις του Λόντου μαζεύονταν χιλιάδες θεατές και στον αγώνα επικράτησε το αδιαχώρητο παρά τη βροχή. Ο αγώνας έγινε με μεγάλη επισημότητα. Οργανωτής ήταν η εφ. "Η Αθλητική" και επίτιμοι συνδιοργανωτές ο υπουργός Παιδείας, οι πρέσβεις των ΗΠΑ και της Πολωνίας, η Ολυμπιακή Επιτροπή, ο ΣΕΓΑΣ, ο Δήμαρχος Αθηναίων κ.ά. Ο αγώνας αναβλήθηκε δύο φορές, την πρώτη επειδή ο Λόντος ασθένησε από δάγκειο πυρετό και τη δεύτερη λόγω κακοκαιρίας και τελικά έγινε στις 2 Δεκεμβρίου 1928 με διαιτητή τον παλιό ολυμπιονίκη Δημήτρη Τόφαλο.

    Το 1933 επανήλθε στην Ελλάδα και αγωνίσθηκε και πάλι στο Παναθηναϊκό Στάδιο αντιμετωπίζοντας νικηφόρα τον Ρωσοπολωνό γίγαντα Κόλα Κοβριάνι, σε έναν αγώνα που διοργάνωσε ο Πανιώνιος, με σκοπό τη συγκέντρωση χρημάτων για την ανέγερση του Σταδίου Ν. Σμύρνης. Για τη μεγάλη νίκη αυτή, ο μεγάλος του ρεμπέτικου Μάρκος Βαμβακάρης, έγραψε και ηχογράφησε ένα τραγούδι σε ρυθμό ζεϊμπέκικο[1] :

    "Πάρ' την αιμοβορία σου, και τράβα στην πατρίδα σου, αγαπητέ Κοριάνι,

    που σ' έστειλε ο Λόντος μας σε μακρινό σεργιάνι.

    Ήρθες απ' την πατρίδα σου το ζόρικο να κάνεις,

    κι ο κόσμος αν δε σε γλύτωνε, κόντεψες να πεθάνεις.

    Να είσουνα μονάχα εσύ, κομμάτια πια να γίνει,

    μα πόσοι ευρεθήκανε την πάθανε κ' εκείνοι.

    Έτσι λοιπόν ο Λόντος μας, βρέθηκε παλληκάρι,

    κι όλος ο κόσμος τον αγαπά , του Άργους το καμάρι."

    Το όνομά του έγινε θρύλος στην Ελλάδα. Στις δεκαετίες του '50 και του '60 σχεδόν σε όλη την Ελλάδα όταν ήθελαν να χαρακτηρίσουν ένα άτομο δυνατό, τον αποκαλούσαν "Τσιμπλόντο", σε παραφθορά του ονόματός του. Αναφορά επίσης στο όνομά του κάνουν και κάποια ελληνικά λαϊκά τραγούδια της ίδιας εποχής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η Σωματική διάπλαση αγγλιστί body building καλείται η διαδικασία αύξησης της μυϊκής μάζας και ελάττωσης του σωματικού λίπους με συνδυασμό άρσης βαρών, επαρκούς πρόσληψης θερμίδων και θρεπτικών συστατικών, καθώς και ξεκούρασης. Στο αγωνιστικό μπόντι μπίλντινγκ, οι μπόντι μπίλντερς επιδεικνύουν το σώμα τους έναντι επιτροπής κριτών, οι οποίοι τους βαθμολογούν βάσει της εμφάνισής τους. Οι βασικές πόζες ανάδειξης της μυικής ανάπτυξης είναι 7: Μπροστινή πόζα διπλών δικεφάλων, πλάγια στήθους, άνοιγμα πλάτης από μπροστά, πλάγια τρικεφάλων, διπλή δικεφάλων από πίσω, άνοιγμα πλάτης από πίσω και κοιλιακοί με μηρό. Σε πολλούς αγώνες υπάρχει επίσης και η πόζα μέγιστης μυικότητας ("most muscular"). Διάσημοι μπόντι μπίλντερς του παρελθόντος και του παρόντος περιλαμβάνουν τους Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ, Στιβ Ριβς, Μπιλ Περλ, Σέρτζιο Ολίβα, Μάικ Μέντζερ, Λου Φερίνιο, Σέρτζ Νουμπρέ, Λάρι Σκοτ, Λι Χέινι, Ντόριαν Γιέιτς, Ρόνι Κόουλμαν, Τζέι Κάτλερ και Φιλ Χιθ.

    Στρατηγική
    Οι μπόντι μπίλντερς χρησιμοποιούν συνήθως τις εξής τρεις στρατηγικές για να μεγιστοποιήσουν τη μυϊκή υπερτροφία:
    Προπόνηση ενδυνάμωσης με βάρη ή ελαστική/υδραυλική αντίσταση
    Εξειδικευμένη διατροφή, με χρήση περισσότερης πρωτεΐνης και συμπληρωμάτων όποτε είναι αναγκαίο
    Επαρκή ξεκούραση

    Προπόνηση με βάρη
    Η προπόνηση με βάρη προκαλεί μικροσχισμές στους προπονούμενους μυς. Η διαδικασία αυτή προκαλεί το λεγόμενο μυϊκό μικροτραύμα. Οι μικροσχισμές αυτές συνεισφέρουν στο μεταπροπονητικό "πιάσιμο" του σώματος το οποίο καλείται DOMS (Delayed Onset Muscle Soreness, δηλαδή "καθυστερημένη εκδήλωση μυϊκού πόνου"). Η μυϊκή ανάπτυξη προκαλείται λόγω της επισκευής αυτών των μικροτραυμάτων από τον οργανισμό. Το DOMS εμφανίζεται συνήθως 24 με 48 ώρες μετά την άσκηση.

    Διατροφή
    Τα υψηλά επίπεδα μυϊκής ανάπτυξης και επισκευής τα οποία επιτυγχάνουν οι μπόντι μπίλντερς απαιτούν εξειδικευμένες διατροφές. Σε γενικές γραμμές, όσοι ασχολούνται με το μπόντι μπίλντινγκ χρειάζεται να καταναλώνουν περισσότερες θερμίδες από έναν μέσο άνθρωπο ιδίου ύψους, με σκοπό να υποστηρίξουν τις ενεργειακές και πρωτεϊνικές ανάγκες του οργανισμού τους εξ'αιτίας της προπόνησης και της αύξησης της μυϊκής μάζας. Τα επί μέρους ποσοστά των θερμίδων τα οποία προέρχονται από υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λιπαρά ποικίλουν αναλόγως των στόχων του μπόντι μπίλντερ.[2]

    Ξεκούραση
    Παρόλο που το ερέθισμα για μυϊκή ανάπτυξη γίνεται με την προπόνηση με βάρη, οι σωματικές διεργασίες που οδηγούν στην κορύφωση της μυϊκής ανάπλασης εκτελούνται αργότερα, κυρίως όταν ο οργανισμός βρίσκεται σε κατάσταση ηρεμίας. Χωρίς επαρκή ξεκούραση και ύπνο, οι μύες έχουν λιγότερες πιθανότητες να επιδιορθωθούν και να αναπτυχθούν. Αν και εξαρτάται από άνθρωπο σε άνθρωπο, οκτώ ώρες ύπνου την ημέρα αποτελούν μια επιθυμητή ποσότητα ξεκούρασης για κάποιον που ασχολείται με το μπόντι μπίλντινγκ. Ορισμένοι αθληντές πιστεύουν ότι η προσθήκη μεσημεριανού ύπνου βοηθάει ακόμα περισσότερο την ικανότητα του σώματος να χτίζει μυϊκή μάζα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή