30/9/13

Αυτό το θεριό που το λένε Καζαντζίδη

" Αυτό το θεριό που το λένε Καζαντζίδη
δύσκολα θα το ξαπλώσουν κάτω " 

Ο έφηβος Καζαντζίδης αναγκάζεται να κάνει πολλές δουλειές για να βγάλει το μεροκάματο. Δουλεύει σε εργοστάσια, υφαντουργεία, πουλάει τσιγάρα και κρύο νερό σε κεντρικά σημεία της Αθήνας. Άσχημη εμπειρία για τον Καζαντζίδη η στρατιωτική του θητεία στο Διόνυσο Αττικής, ορίστηκε  υπεύθυνος σε τάγμα μουλαράδων και εκεί μια κλωτσιά στα γεννητικά του όργανα, του στερεί την πατρότητα. Ο πρώτος άνθρωπος που εκτίμησε τη φωνή του ήταν κάποιο αφεντικό του, που καθώς τον άκουσε την ώρα της δουλειάς, του χάρισε μια κιθάρα. Δάσκαλος του υπήρξε ο Στέλιος Χρυσίνης, ένας τυφλός συνθέτης. Ο Στέλιος κάνει το δισκογραφικό ντεμπούτο του το 1952 με ένα τραγούδι του Απόστολου Καλδάρα. Το τραγούδι αυτό έφερε τον τίτλο "Για μπάνιο πάω". Ήταν ένα τραγούδι γραμμένο για τον καύσωνα που επικρατούσε εκείνο το καλοκαίρι στην πρωτεύουσα. Ο δίσκος δεν πούλησε γιατί μιμήθηκε τη φωνή του Πρόδρομου Τσαουσάκη και η καριέρα του Στέλιου θα έσβηνε πριν καλά καλά αρχίσει. Αυτός που αντιλήφθηκε τις δυνατότητες της φωνής του Καζαντζίδη ήταν ο Γιάννης Παπαϊωάννου και το φαινόμενο Καζαντζίδης αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά.

Μεγάλες του Επιτυχίες: Η ζωή μου όλη, Υπάρχω, Αγριολούλουδο, Δυό πόρτες έχει η ζωή, Ότι αγαπάω εγώ πεθαίνει, Νυχτερίδες κι αράχνες, Το θωλομένο μου μυαλό, Μάνα μου, Της γερακίνας γιός, Πάρε τα χνάρια μου, Ξέρω νεκρούς, 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΕΛΙΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗ ΣΤΗ ΓΙΑΝΝΑ ΛΟΪΖΙΔΟΥ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ (1999)
https://www.youtube.com/watch?v=iDJevc9x7RE&spfreload=10

Η ζωή μου όλη
http://www.youtube.com/watch?v=95Y3ODiy3bI
Στίχοι-Μουσική: Άκης Πάνου 
Πρώτη Εκτέλεση: Στέλιος Καζαντζίδης


Υπάρχω
https://www.youtube.com/watch?v=Hf13HjZbYPE

Στίχοι: Πυθαγόρας 
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος
Πρώτη Εκτέλεση: Στέλιος Καζαντζίδης


Παρά τις χωρίς προηγούμενο πωλήσεις και τα εκατομμύρια που έβγαζε η "εταιρεία ΜΙΝΟΣ", ο τραγουδιστής πήρε λιγότερες από 1000 δραχμές, έτσι το 1969, ο Στέλιος αποφασίζει να αποσυρθεί για περίπου δύο χρόνια από τη δισκογραφία. Εκείνα τα χρόνια προσπαθεί να δημιουργήσει τη δική του εταιρεία αλλά τα κατεστημένα συμφέροντα και η λογοκρισία της εποχής δεν τον αφήνουν ενώ την ίδια μοίρα είχαν και οι όποιες άλλες επιχειρηματικές του κινήσεις. Ακόμη και οι πρώην συνεργάτες και φίλοι, του γυρίσαν την πλάτη. Ο Στέλιος μένει στην αφάνεια για άλλα 12 χρόνια.

Αγριολούλουδο
http://www.youtube.com/watch?v=nxxoEG_x04U
Στίχοι: Πυθαγόρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος
Πρώτη Εκτέλεση: Στέλιος Καζαντζίδης

Τελευταίο τραγούδι που ερμηνεύει λίγους μήνες πριν εισαχθεί στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών (με καρκινώματα στον εγκέφαλο) είναι το "Έρχονται χρόνια δύσκολα" και το δίσκο αυτό, που ήταν και το κύκνειο άσμα του καλλιτέχνη, τον προλογίζει απευθύνοντας χαιρετισμό στους θαυμαστές του.

28/9/13

Πόλυ Πάνου (1940–2013)

( 28 Οκτωβρίου 1940 - 27 Σεπτεμβρίου 2013 )
Η Πολυτίμη Κολιοπάνου, όπως ήταν το πραγματικό της ονοματεπώνυμο, γεννήθηκε στην Αθήνα στις 28 Οκτωβρίου 1940, αλλά μεγάλωσε στην Πάτρα. «Νονός» του καλλιτεχνικού της ονόματος ήταν ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, ο άνθρωπος που την ανακάλυψε στην Πάτρα και έμελλε να της αλλάξει τη ζωή. Η σχέση της με το λαϊκό τραγούδι ξεκινά από τα μαθητικά της χρόνια. Μαθήτρια του δημοτικού ακόμη, κάνει σκασιαρχείο από το σχολείο και πηγαίνει στα Ψηλαλώνια της Πάτρας, για να ακούσει τα καινούργια τραγούδια της εποχής. Δεκάχρονη παιδούλα εντυπωσιάζει με τις φωνητικές της ικανότητες, όταν στο μαγαζί όπου εμφανιζόταν ο Σταύρος Τζουανάκος, ανεβαίνει στο πάλκο και τραγουδά τη Συλβάνα του Μανώλη Χιώτη. Αργότερα, κρυφά από τους γονείς της, συμμετέχει σ' ένα διαγωνισμό ταλέντων της πόλης, στον οποίο τραγουδά τη Μητέρα του Φώτη Πολυμέρη και διακρίνεται ανάμεσα σε 260 παιδιά, παίρνοντας το πρώτο βραβείο. Οι εφημερίδες τότε γράφουν για τη «μικρή Πατρινοπούλα, το παιδί θαύμα που πήρε το πρώτο βραβείο».

Εσένα δε σου άξιζε αγάπη
https://www.youtube.com/watch?v=1cuoEukeDEI
Στίχοι-Μουσική: Γιάννης Καραμπεσίνης Εκτέλεση: Πόλυ Πάνου

Φέρτε μιά κούπα με κρασί
http://www.youtube.com/watch?v=BbbusRaDyes
Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης, Τσάντας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας
Πρώτη Εκτέλεση: Πόλυ Πάνου

"Συνάντησα την Πόλυ Πάνου για πρώτη φορά πρίν μερικά χρόνια (νομίζω πως ήταν το καλοκαίρι του 2003).Όταν μου είπε πως η σταδιοδρομία της είχε τελειώσει της απάντησα.-Η σταδιοδρομία σας δεν τελείωσε γιατί ακόμη και μετά απο τρείς χιλιάδες χρόνια το λαικό τραγούδι θα διδάσκεται με τους δίσκους σας". iamvlixo
Το δίχτυ
http://www.youtube.com/watch?v=JEw1MyUkwYY
Στίχοι: Νίκος Γκάτσος 
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος
Πρώτη Εκτέλεση: Πόλυ Πάνου
Άλλες Εκτέλεσεις: Βίκυ Μοσχολιού



έχε τα μάτια σου ανοιχτά βράδυ πρωί
γιατί μπροστά σου πάντα απλώνεται ένα δίχτυ 
-ΚΑΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΧΑΡΑ ΜΟΥ- 

26/9/13

Δήμητρα Παπίου

Τα πρώτα χρόνια, η καταξίωση και η παύση για δώδεκα χρόνια


Γεννήθηκε στη Δράμα το 1960 όπου και έμεινε μέχρι το 14ο έτος της ηλικίας της, οπότε και μετανάστευσε με την οικογένειά της στη Γερμανία. Λίγα χρόνια αργότερα, επέστρεψε και πάλι στη Δράμα, όπου άρχισε να τραγουδά σε νυχτερινά κέντρα της πόλης, ενώ στην πορεία συνέχισε την καριέρα της στη Θεσσαλονίκη. Στα τέλη της δεκαετίας του ΄80 η Δήμητρα Παπίου αρχίζει να φαίνεται ως μία πολλά υποσχόμενη λαϊκή τραγουδίστρια και το 1990 κυκλοφορεί τον πρώτο προσωπικό της δίσκο με τίτλο "Με σβησμένα φώτα" με τραγούδια που τη μουσική έγραψε ο Χάρης Καλούδης και τους στίχους ο Κώστας Βίρβος. Το 1991, κυκλοφορεί ο δεύτερος δίσκος της καλλιτέχνιδος που τιτλοφορείται "Το μόνο σίγουρο". Το 1992 θα κυκλοφορήσει ο τρίτος της προσωπικός δίσκος που έχει τίτλο "Θα 'μαι εδώ". Το επόμενο δισκογραφικό βήμα της Δήμητρας Παπίου πραγματοποιείται μετά απουσία τριών χρόνων, το 1995 με το δίσκο "Αχ, κυρία αμαρτία", που αποτελεί ένα λαϊκό δίσκο μεν, με κάποιες έντεχνες επιρροές. Το 1997, η τραγουδίστρια συνεργάζεται με το συνθέτη Μιχάλη Κουμπιό κυκλοφορώντας το δίσκο "Πλατεία Ελευθερίας". με ακόμα σαφέστερους τους έντεχνους προσαναταλισμούς. Ο δίσκος αυτός της Παπίου αποτελεί την τελευταία της δισκογραφική παρουσία κατά τη δεκαετία του '90 καθώς αποφασίζει να αποσυρθεί από το χώρο στο αποκορύφωμα της καριέρας της. Στην απόφαση αυτή συνηγορούν δύο λόγοι σύμφωνα με την ίδια. Ο πρώτος έχει να κάνει με προσωπικά της θέματα, αφού τότε γνωρίζει το σύζυγό της και θέλει να αφοσιωθεί σ' αυτόν, ενώ παράλληλα δηλώνει ότι έχει κουραστεί από τις απαιτήσεις της νυχτερινής ζωής.

Γέλα Καρδούλα μου
https://www.youtube.com/watch?v=i3iSvSnYlzw
Στίχοι: Ελένη Γιαννατσούλια
Μουσική: Αλέξης Παπαδημητρίου
Πρώτη εκτέλεση: Δήμητρα Παπίου

Η επιστροφή της και η στροφή του ρεπερτορίου

Μεσολαβεί ένα μεγάλο διάστημα απουσίας της καλλιτέχνιδος από τα μουσικά πράγματα. Το 2000 η Δήμητρα Παπίου επιστρέφει με νέο ύφος πλέον, καθώς κάνει δυναμικό comeback με το τραγούδι του Σταμάτη Κραουνάκη "Αυτή η νύχτα μένει" για την ομώνυμη ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου και στρέφεται πλέον στο έντεχνο ρεπερτόριο. Η συνεργασία της αυτή με τον Κραουνάκη εγκαινιάζει μια νέα εποχή για τη Δήμητρα Παπίου. Λίγα χρόνια αργότερα, η Παπίου ανεβάζει μουσική παράσταση στο "House of Art" η οποία κυκλοφορεί το 2002 σε live cd με το γενικό τίτλο "Νέα γυναίκα μόνη τραγουδά". Κατά την ίδια χρονιά, συμμετέχει και στο soundtrack της ταινίας "Κουράστηκα να σκοτώνω τους αγαπητικούς σου" με δύο τραγούδια του Σταμάτη Κραουνάκη. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας αυτής η Δήμητρα Παπίου δεν προχωρά σε κάποιο άλλο δισκογραφικό βήμα, αλλά συμμετέχει σε δίσκους συναδέλφων της ερμηνεύοντας κάποια κομμάτια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός τέτοιου δίσκου αποτελεί ο "Γυναικείος ρόλος" του Γεράσιμου Νεόφυτου. Η επόμενη προσωπική δισκογραφική δουλειά της κυκλοφορεί το 2010 με τίτλο "Έμαθε η καρδιά" και η τραγουδίστρια συνεργάζεται με πολλούς αξιόλογους συνθέτες και στιχουργούς που με κάποιους απ' αυτούς είχε συνεργαστεί παλιότερα, αλλά και με άλλους με τους οποίους συνεργαζόταν πρώτη φορά. Πρόκεται για τους Σταμάτη Κραουνάκη, Κώστα Λειβαδά, Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, Λίνα Νικολακοπούλου, Λίνα Δημοπούλου, Δάφνη Αλεξανδρή, Κώστα Μπαλταζάνη και Δήμο Αναστασιάδη. Μεγάλη επιτυχία το ήταν και το τραγούδι ΄Ροζ΄ ντουέτο με τον Γιάννη Μηλιώκα.

Ο Κοκαϊνοπότης
https://www.youtube.com/watch?v=zBF51eh_GSc
Το γνωστό τραγούδι του Παναγιώτη Τούντα, ο Κοκαϊνοπότης, σε εκτέλεση Δήμητρας Παπίου από το δίσκο "Νέα Γυναίκα Μόνη τραγουδά".

 

Πηγές
www.cdbay.gr 
www.musiccorner.gr 
www.mygreek.fm 
www.semiramismusic.gr

24/9/13

Λαυρέντης Μαχαιρίτσας (1956-2019)


Ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας γεννήθηκε στις 5 Νοεμβρίου 1956 στη Νέα Ιωνία του Βόλου και σπούδασε μουσική στο Ελληνικό Ωδείο. Η πρώτη δισκογραφική του εμφάνιση γίνεται το 1978 με τους P.L.J. Band. Το πρώτο τους single είχε τίτλο "GASPAR" (1979) και περιείχε τέσσερα τραγούδια στα αγγλικά. Το 1983 κυκλοφορεί ο πρώτος τους δίσκος με ελληνικό στίχο και τίτλο το καινούριο όνομα του συγκροτήματος "ΤΕΡΜΙΤΕΣ". Ο κύκλος των Τερμιτών κλείνει με το δίσκο "ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΒΡΟΧΗ" και το 1989 ξεκινά η προσωπική του σταδιοδρομία ως συνθέτης και ερμηνευτής. Ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας έφυγε από τη ζωή στις 9 Σεπτεμβρίου 2019.
Μεγάλες Επιτυχίες: Έλα ψυχούλα μου, Ένας τούρκος στο Παρίσ, Εφάπαξ, Και τί ζητάω, Μάτια δίχως λογική, Μικρός Τιτανικός, Ο σουλτάνος της βαβυλώνας, Τερατάκια της τσέπης, Ρίξε κόκκινο στη νύχτα, Διδυμότειχο blues

Λαυρέντης Μαχαιρίτσας: Η κόντρα ανάμεσα σε Τερμίτες και Φατμέ και οι δυσκολίες στην σόλο καριέρα...
https://www.youtube.com/watch?v=7qb7B8sAIIE

Νότος ( Video clip )
http://www.youtube.com/watch?v=UWf0sTSp1Zk
Στίχοι: Ισαάκ Σούσης
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Από το δίσκο "Παυσίλυπον", 1997
Σκηνοθεσία Video clip: Γιώργος Γκάβαλος


Ο παλιός στρατιώτης -Live
https://www.youtube.com/watch?v=U7n4RhHc0MA
Στίχοι: Ισαάκ Σούσης
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσ 
Εκτέλεση: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας & Χρήστος Θηβαίος ( Ντουέτο )


Τα μικρόβια
http://www.youtube.com/watch?v=n7m-9s5P3kE
Στίχοι: Ισαάκ Σούσης
Μουσική:  Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Εκτέλεση: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας - Γιάννης Κότσιρας (Ντουέτο)

by maroulaki87·

22/9/13

Άλκηστις Πρωτοψάλτη

Η Άλκηστις Πρωτοψάλτη ή Άλκηστις Σεβαστή Αττικιουζέλ, όπως είναι το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε στις 18 Οκτωβρίου του 1954 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Το 1960 η οικογένεια της εξάχρονης τότε Αλκήστιδος μετακομίζει, λόγω των πολιτικών γεγονότων που λάμβαναν χώρα στην Αίγυπτο της περιόδου εκείνης, στην Αθήνα. Στην εφηβεία της θα ασχοληθεί με τον αθλητισμό και περισσότερο συγκεκριμένα με το στίβο. Ενώ φαινότανε ότι θα ακολουθήσει μια καριέρα στον αθλητισμό, μετά από προτροπές φίλων κάνει μια ακρόαση με το Δήμο Μούτση, ο οποίος αναγνωρίζει το ταλέντο της στο τραγούδι και σύντομα κυκλοφορεί ο πρώτος της δίσκος. Το όνομά του Τετραλογία, περιέχοντας τραγούδια βασισμένα σε ποιήματα των Καβάφη, Σεφέρη, Ρίτσου και Καρυωτάκη μελοποιημένα από το Μούτση, ο οποίος θα δώσει στην τραγουδίστρια και το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Πρωτοψάλτη με το οποίο και θα γίνει πλέον γνωστή. Πρώτη εμφάνιση της Πρωτοψάλτη σε συναυλία γίνεται το 1975 στο Παλαί ντε Σπορ στη Θεσσαλονίκη.
Διαχρονικές της επιτυχίες: Διθέσιο, Βενζινάδικο, Λάβα, Το χειροκρότημα, Κυκλοφορώ κι οπλοφορώ, Ανθρώπων έργα, κ.α

Οι ψυχές
http://www.youtube.com/watch?v=OGbW_m13aEA 
Στίχοι: Νίκος Βουρλιώτης, NiVo
Μουσική: Μιχάλης Παπαθανασίου
Εκτέλεση: Goin'Through - Άλκηστις Πρωτοψάλτη

by ApiastoFeggari
Αντίθετα πια
https://www.youtube.com/watch?v=8vt1EvtbWIo
Στίχοι: Νίκος Μωραΐτης
Μουσική: Κώστας Μπαλταζάνης
Εκτέλεση:  Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Α
by armenistis2010

21/9/13

Απαγχονίστηκαν μαζί στις 21 Σεπτεμβρίου 1956

ΜΙΧΑΗΛ ΚΟΥΤΣΟΦΤΑΣ - ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ - ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΝΑΓΙΔΗΣ

Και της σκλαβιάς τα σίδερα θα σπάσουν κάποια μέρα
"Ήταν εκείνης της μέρας το τελευταίο φως που είδαν στη ζωή τους. Όσο μπόρεσαν να δουν μέσα από τα κατάκλειστα, σιδερόφρακτα, κελιά των μελλοθανάτων. Ανάμεσα στο κτίριο της αγχόνης και στο μικρό κοιμητήριο των Κεντρικών Φυλακών της Λευκωσίας. Πριν από το χάραμα της Παρασκευής έγιναν οι ίδιοι φως. Άσβεστο για πάντα φως ελληνικό.

Το φως της επόμενης μέρας, της Παρασκευής, 21ης Σεπτεμβρίου 1956, δεν πρόλαβαν να το δουν. Προτού χαράξει η αυγή, τους κρέμασαν. Πριν το χάραμα κουβάλησαν εκεί τον Παπάντωνη να τους ψάλλει μόνος συνοπτικά τη νεκρώσιμη ακολουθία. Πριν από το πρώτο φως τούς κατέβασαν στους τάφους της φυλακής. Τα φυλακισμένα μνήματα. Πρώτος δεξιά δίκλινος τάφος: Μαζί ο Παναγίδης κι ο Κουτσόφτας. Δίπλα μονόκλινος για τον Μαυρομμάτη.

Πάνε και τους τρεις σιδηροδέσμιους στην αγχόνη. Τραγουδούν τον Εθνικό Ύμνο. Και μόλις τον ολοκληρώνουν, χωρίς ανάσα, τον ξαναρχίζουν. Ώσπου ο απαίσιος γδούπος της καταπακτής της αγχόνης έκοψε στη μέση την επανάληψη τού «και σαν πρώτ' ανδρειωμένη χαίρε, ω χαίρε, ελευθεριά»...!

Ποτέ δεν θα πεθάνουνε
https://www.youtube.com/watch?v=Mr9GSV53RiA&spfreload=10
Στίχοι: Ευαγόρας Παλληκαρίδης
Μουσική: Μιχάλης Χριστοδουλίδης
Πρώτη Εκτέλεση: Δώρος Δημοσθένους
Από το δίσκο: "Των Αθανάτων" 1994

 Ο Ευαγόρας Παλληκαρίδης, που ως καταζητούμενος κρύβονταν και αυτός στο σπίτι του εξαδέλφου του Στέλιου Μαυρομάτη στο Λάρνακα βαθύτατα συγκινημένος και συγκλονισμένος από τον απαγχονισμό των τριών ηρώων Μαυρομάτη, Παναγίδη και Κουτσόφτα, γράφει το ποίημα του αυτό και το αφιερώνει στην μνήμη τους.

Κώστας Μακεδόνας – Aνδρέας Παναγίδης (ΧΟΕΣ)
https://www.youtube.com/watch?v=cuKyuHQsrw4&spfreload=10
Μια ωδή γραμμένη από την Κλαίρη Αγγελίδου, ενορχηστρωμένη από τον Γιώργο Θεοφάνους και τραγουδημένη από τον Κώστα Μακεδόνα, αφιερωμένη στον ηρώα και εθνομάρτυρα του απελευθερωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ 1955-1959, Aνδρέα Παναγίδη.
 
ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΝΑΓΙΔΗΣ Ο ΗΡΩΑΣ ΠΑΤΕΡΑ ΜΑΣ!! 
 Τα τρία παιδιά του Ήρωα Ανδρέα Παναγίδη, μιλούν στον Πέτρο Πετρίδη για τον Ήρωα πατέρα τους αλλά και για την μεγάλη κληρονομιά που τους άφησε, το άγιο και τιμημένο όνομα τους. Ο Ανδρέας Παναγίδης ήταν μόλις 22 χρονών, παντρεμένος και πατέρας 3 παιδιών: του Αριστείδη 4 χρονών, της Δέσποινας 2 ½ χρονών και της Αυγής σχεδόν ενός έτους.

ΜΙΧΑΗΛ ΚΟΥΤΣΟΦΤΑΣ
Γιατί φοβάσθε, αφού πιστεύουμε στο αληθινό φως;
Οι μόνες λέξεις, που μπορούν ν' ακούσουν από τα χείλη μας οι δυνάσται είναι αυταί: Ελευθερία ή Θάνατος. Αυτές τις λέξεις τις μάθανε και αυτοί οι τοίχοι των φυλακών.

ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ
 Η τελευταία επιστολή του απαγχονισθέντα αγωνιστή της ΕΟΚΑ Στέλιου Μαυρομμάτη προς τον αδελφό του.

Ο νεαρός Παρασκευάς Χοιροπούλης, ακούγοντας τον διάλογο των Κουτσόφτα και Παναγίδη με τον δικηγόρο τους Λυσιώτη να κάνει το παν να σώσει το μικρό τους φώναξε με μια στεντόρια φωνή Γιατί ρε, εγώ δεν είμαι άξιος να πεθάνω μαζί σας;”.

20/9/13

Κυριάκος Χαραλαμπίδης

Ο Κυριάκος Χαραλαμπίδης είναι ποιητής από την Αμμόχωστο. Από το 1961 εξέδωσε δέκα ποιητικές συλλογές και βραβεύθηκε από την Ακαδημία Αθηνών, το ελληνικό και κυπριακό κράτος και από φορείς στην Κύπρο, την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η δουλειά του έχει μεταφραστεί σε αρκετές γλώσσες και αποτέλεσε αντικείμενο πολλών αφιερωμάτων και μελετών. Ο Τάκης Παπατσώνης είπε για τον ποιητή ότι «ζωογονεί την μαρασμένη και ασθενούσα νεοελληνική Ποίηση. Της ξαναδίνει με το πρέπον δέος το μεγάλο της ηθικό θεμέλιο, έναν νέο και σφριγηλόν Ουμανισμό». Γεννήθηκε στην Αμμόχωστο το 1940. Σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Παρακολούθησε μαθήματα θεάτρου στην Αθήνα και ειδικεύτηκε σε θέματα ραδιοφωνίας στο Μόναχο. Εργάστηκε ως φιλόλογος στη Μέση Εκπαίδευση και για τρεις δεκαετίες στο Ραδιοφωνικό Ίδρυμα Κύπρου, απ’ όπου αφυπηρέτησε ως Διευθυντής Ραδιοφωνίας. Μεγάλο μέρος της ποίησις του, απηχεί στην τουρκική εισβολή στην Κύπρο το 1974 με συνέπεια και την κατοχή του μισού σχεδόν νησιού. Ο ίδιος είναι ένας από τους πρόσφυγες, μια και το χωριό στο οποίο μεγάλωσε στην Αμμόχωστο, βρίσκεται στην κατεχόμενη Κύπρο. Ποιήματα του έχουν μελοποιηθεί από τον Χρυσόστομο Σταμούλη, τον Νότη Μαυρουδή, τον Μιχάλη Χριστοδουλίδη, τον Μάριο Τόκα, τον Σάββα Σάββα, τον Μάριο Μελετίου και τον Γιώργο Καλογήρου.
Πολύ γνωστά ποιήματα του: Στα στέφανα της κόρης, Τα σαλιγκάρια, Παδιί με μια φωτογραφία, Χαίρε Αμμόχωστος, Αμμόχωστος Βασιλεύουσα (συλλογή)
"Αν ο λαός μας δε μπορεί ν' αντλήσει απ' τα δεινά του, τότε του δόθηκε άδικα μιά τέτοια τραγωδία." Κ. Χαραλαμπίδης

Παιδί με μια φωτογραφία
https://www.youtube.com/watch?v=LE1qjGyjZjk
Ποίηση: Κυριάκος Χαραλαμπίδης
Μουσική: Μάριος Τόκας
Εκτέλεση: Δημήτρης Μητροπάνος
(Από το άλμπουμ Άμμοχωστος Βασιλεύουσα το 2001)



Η φωτογραφία-σταθμός
"Αναφερόμενη στην πιο γνωστή φωτογραφία μετά τη βάρβαρη τουρκική εισβολή με πρωταγωνιστή τον γιο της, η κ. Μαρούλλα Διάκου μάς αναφέρει: «Όταν βγάλαμε αυτήν τη φωτογραφία το πόδι μου ήταν στον γύψο και πήρα ταξί για να πάω έξω από την Πρεσβεία της Κίνας για να διαμαρτυρηθώ με άλλους και για να ζητήσουμε βοήθεια. Η φωτογραφία τραβήχτηκε από κάποιον δημοσιογράφο, ο οποίος πλησίασε τον γιο μου και του είπε: ‘Έλα ρε λεβέντη να σε βγάλω μια φωτογραφία’. Και του είπε ο μικρός: ‘Θα μου βγάλεις φωτογραφία για να την πάρεις και να δει ο παπάς μου ότι μεγάλωσα και να έρθει;’. Έτσι βγήκε αυτή η φωτογραφία κι ακόμα όλοι τη θυμούνται, τη βλέπουν στο Λήδρα Πάλας. Το βλέμμα του μωρού μου είναι χαρακτηριστικό. Αποτύπωνε τον πόνο που ένιωθε κι ακόμα νιώθει αναμένοντας τον πατέρα του». 


Για τον 2,5 ετών τότε Δώρο Διάκου, που φαίνεται και στη φωτογραφία δίπλα, που σήμερα είναι δάσκαλος αλλά δεν θέλει να μιλά με κανένα για το δράμα του, οι Κυριάκος Χαραλαμπίδης και Μάριος Τόκας έγραψαν το τραγούδι «Παιδί με μια φωτογραφία», το οποίο τραγούδησε με τη μοναδική φωνή του ο Δημήτρης Μητροπάνος. Οι στίχοι χαρακτηριστικοί και αντικατοπτρίζουν το δράμα του μικρού Δώρου, που αναμένει ακόμη τον πατέρα του."

Του Μάριου Αδάμου
http://www.sigmalive.com/archive/simerini/news/social/568656

ΡΟΔΟ ΤΟΥ ΑΝΕΜΟΥ ft Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου 
- Ο Γάμος
https://www.youtube.com/watch?v=LxrqXvRNLIw
Τραγούδι από συγκρότημα "Ρόδο του Ανέμου" βασισμένο πάνω στο ποίημα του Κυριάκου Χαραλαμπίδη «Στα στέφανα της κόρης του» από τη συλλογή «Θόλος».
 

Η ιστορία του Hip-Hop στην Ελλάδα


Το HipHop ξεκίνησε ως περιθωριακή αφρο-αμερικανική κουλτούρα που ξεπήδησε από τα γκέτο των μεγαλουπόλεων της Αμερικής τη δεκαετία του 1970. Το χιπ χοπ εκτός από μουσική ανέπτυξε τύπο χορού, το break dance, τύπο εικαστικής δημιουργίας, το graffiti, τρόπο ρυθμικής ομοιοκατάληκτης ομιλίας, το rap. Ωστόσο φαίνεται πως η λέξη αποτελεί επίσης ακροστιχίδα της φράσης Rhythmic American Poetry. Φαίνεται πως οι ρίζες της HipHop μουσικής βρίσκονται στους Γκριο της Δυτικής Αφρικής, ενώ διαθέτει επίσης αμερικανικές μπλουζ και τζαζ επιρροές. Το HipHop ταξίδεψε κατά τα τέλη της δεκαετίας του 1970, στην Ευρώπη και λίγο αργότερα στην Ελλάδα, μέσω του κινηματογράφου και του MTV

Το χιπ χοπ στηρίζεται σε τέσσερα βασικά συστατικά: 
  • DJ (Disk Jokey)
  • MC (Master of Ceremony) που θα μπορούσαμε να τον αποκαλέσουμε και ραψωδό
  • Graffiti 
  • Breakdance που αποτελεί την χορευτική του έκφραση

Οι στίχοι στο Χιπ Χοπ είναι μια εξαιρετικά σημαντική υπόθεση. Τα κείμενα των τραγουδιών είναι μακροσκελή. Ιδιαίτερα στο ελληνικό χιπ χοπ πολύ συχνά η θεματολογία κινείται γύρω από κοινωνικά και πολιτικά θέματα με μια εμφανή διάθεση για αμφισβήτηση και επανάσταση. Αυτό ίσως να οφείλεται στο γεγονός ότι το ελληνικό χιπ χοπ ιδιαίτερα την δεκαετία του 1990 δεν έγινε τόσο εμπορικό ώστε να οφείλει να υιοθετήσει και μια πιο εμπορική θεματολογία. Τα τελευταία χρόνια γίνεται από τα συγκροτήματα μια στροφή που περιλαμβάνει συνεργασίες με λαϊκούς καλλιτέχνες της πίστας και θεματολογία που σχετίζεται με την ερωτική απιστία, το χρήμα κ.ά.

Οι Active Member υιοθέτησαν τον όρο Low Bap σαν μια ελληνική εκοδοχή της hip-hop.

Μερικά από τα πιο γνωστά ελληνικά συγκροτήματα:
FF.C., Active Member, Goin' Through, Terror ex Crew, Ημισκούμπρια, Νέβμα, Ζωντανοί Nεκροί, Razastarr, Άλφα Γάμα, Αρτέμης Ευθύμης, Αποκάλυψις, Στίχοιμα, Λόγος Απειλή, Mικρός Κλέφτης, Ραψωδός Φιλόλογος. Τα περισσότερα από αυτά, συγκροτήθηκαν στην δεκαετία του ΄80-΄90 και τα περισσότερα συνεχίζουν τη δράση τους μέχρι σήμερα. Νεώτερα γκρουπ που την δουλειά τους επιμελήθηκαν οι Active Member είναι οι Βαβυλώνα, Antiterra, Παράξενοι Ταξιδιώτες κ.ά. Αξιόλογοι νέοι ράππερ Εισβολέας, Μηδενιστής, Tus, Βέβηλος, Πυροβάτης, Σάτυρος, Κύρος, Θηρίο, Μέθυσος, Παράφρων, Πρίγκιπας, Φαντασμά, Φύλακας κ.α
Πηγή: musicportal.gr

Εμένα οι φίλοι μου είναι μαύρα πουλιά 
http://www.youtube.com/watch?v=6x57a4Y3peQ
Από το βιβλίο "Πάνω κάτω η Πατησίων" της μεγάλης Αναρχικού και Ποιήτριας Κατερίνας Γώγου. Μελοποίηση: Νίκος Μαϊντάς
Εκτέλεση: Magic de Spell - Σωκράτης Μάλαμας
Άλμπουμ: "Τραμπάλα στις ταράτσες ετοιμόρροπων σπιτιών" 1998



Σεμίνα Διγενή αφιέρωμα στην Κ.Γώγου 1993. ΑΝΤ1
"Σιδηρόπουλος,  Άσιμος, Γώγου (κατά την γνώμη μου). Τρεις από τους πιο αυθεντικούς, ιδιαίτερα χαρισματικούς και φευγάτους underground ροκ ήρωες της συγχρονης ελληνικής underground σκηνης. Κατά πολλούς αποτελούν την ελληνική version μιας αμερικανικής τριπλέτας προσωπικοτήτων που έφυγαν και αυτοί πρόωρα και έγραψαν την δική τους ιστορία στην παγκόσμια μουσική σκηνή. Μιλάω για τους Club 27, J.Hendrix-J.Joplin-J.Morrison....Το πραγματικά φοβερό είναι πως πολλά κειμενα-στιχοι-ποιηματα από αυτά που μας αφησαν ως κληρονομια και οι 3 τους και αναφέρονται μέσα στο βίντεο, είναι τοσο επίκαιρα και κυριολεκτικα προφητικά, που πραγματικα σε κάνει να συνειδητοποιεις ποσο μπροστα απο την εποχή τους ήταν και γιατι δεν θέλησαν ή δεν μπορεσαν ποτε να προσαρμοστουν για να αντεξουν την σκληροτητα της εποχής και της γενιάς τους. lockeras1000