Το πανκ (punk) ξεκίνησε στις Η.Π.Α. τη δεκαετία του '60, αρχικά στη Νέα Υόρκη και έγινε γνωστό στα μέσα της δεκαετίας του '70. Οι ρίζες του βρίσκονται στο garage rock αλλά και σε συγκροτήματα όπως οι MC5, Stooges, Ramones, Πάττι Σμιθ, New York Dolls και dead Κennedy΄s. Στα μέσα της δεκαετίας του '70 εισήχθη στην Αγγλία και έγινε δημοφιλές από συγκροτήματα όπως οι Sex Pistols, οι Clash, οι Crass, σαν μουσική του λευκού απορριπτόμενου νεολαίου και μέρος ενός κινήματος πολιτικής και κοινωνικής καταγγελίας και αμφισβήτησης του κατεστημένου. Η πανκ παίζεται συνήθως με κιθάρα, μπάσσο και ντραμς (σπάνια και πιάνο ή άλλα όργανα), και βεβαίως οργισμένα φωνητικά. Είναι υποκατηγορία του ροκ, προερχόμενο από το garage rock και είναι μουσική απλή, με έμφαση στις απλές ρυθμικές δομές (τυπικά 4/4 και δομή chorus-verse), την ταχύτητα και την ενέργεια, με στίχους που συνήθως θίγουν κοινωνικά, πολιτικά ή προσωπικά θέματα, συχνά οργισμένοι ή χλευαστικοί. Οι συνθέσεις ήταν συνήθως σύντομες (αρκετές φορές κάτω από δυο λεπτά) σαν αντίθεση στις επικές συνθέσεις του progressive και του κλασικού ροκ, ενώ ο ρυθμός κοφτός και νευρικός, σε αντίθεση με την μελωδική και χορευτική disco που κυριαρχούσε εκείνη την εποχή. Το πανκ χωρίζεται σε διάφορα είδη που μεταξύ τους έχουν κυρίως ιδεολογικές διαφορές και διαφορές στους στίχους και στον ήχο
Eίδη Πανκ:Χάος Πάνκ, Oil Πανκ, Αναρχο-πανκ, Ναζιστική Πανκ, Celtic πανκ
Το πανκ στυλ από όταν ξεκινησε (δεκαετία του 70 από τους RAMONES) στόχο είχε να προκαλεί την κοινή γνώμη. Από τότε μέχρι σήμερα κάποια από τα τυποποιημένα αξεσουάρ έχουν αλλάξει ή έχουν αντικατασταθεί με νέα. Τ-shirt με προσβλητικές στάμπες, αντιφασιστικά σύμβολα κτλ. ήταν πολύ διάσημα στα αρχικά κύματα του πάνκ. Τα μαλλιά ήταν φτιαγμένα για να φαίνονται ατημέλητα, σε αντιθεση με τις προηγούμενες εποχές. Ήταν βαμμένα σε αφύσικα χρώματα (πράσινο, έντονο κόκκινο, μωβ). Επίσης, αρκετά γνωστά ήταν τα δικτυωτά καλσόν (πολλές φορες σχισμένα) καθώς και περικάρπια με καρφιά και άλλα αντικειμενα με καρφιά, οι παραμάνες (πάνω στα ρούχα ή σαν σκουλαρίκια). Στα πρώτα χρόνια του πανκ, οι αντρες και οι γυναικες φορούσαν βαρύ και πολύ eyeliner. Με μικρή καθυστέρηση η punk προσγειώθηκε και στην Ελλάδα.
Η ελληνική πανκ ροκ σκηνή ήταν μικρή αλλά πολύ δραστήρια. Στην Αθήνα, ξεκινώντας από τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του '80, μπάντες όπως οι Αδιέξοδο, οι Γενιά του χάους, οι Stress, οι Panx Romana, οι Ex-humans και άλλοι είχαν δημιουργήσει ένα πυρήνα από μπάντες με φιλικές μεταξύ τους σχέσεις και δίναν συναυλίες μαζί, στις ίδιες τοποθεσίες. Όπως και αλλού, το πανκ υιοθετήθηκε σαν υποκουλτούρα και τρόπος ζωής από διαφορετικά άτομα και ομάδες, το κοινό στοιχείο όμως ήταν η νεανική οργή και ο χλευασμός του κατεστημένου οικοδομήματος, αλλά και το πάθος για ελευθερία, η αντίθεση στις προκαταλήψεις, το ρατσισμό και τον εθνικισμό. Περί τα μέσα της δεκαετίας η Θεσσαλονίκη ανέδειξε κι αυτή μια δραστήρια σκηνή με συγκροτήματα όπως οι Γκούλαγκ, οι Εκτός Ελέγχου, οι Γκρόβερ. Ακόμη, πολλά νεώτερα πανκ και hardcore συγκροτήματα όπως οι Ναυτία ή οι Ξεχασμένη Προφητεία, υιοθέτησαν την πρακτική της αυτοδιαχείρισης μετά το '90, και σταδιακά δημιουργήθηκε ένα δίκτυο αυτοδιαχειριζόμενων χώρων και ομάδων που στήριξαν και στηρίχτηκαν από τα συγκροτήματα αυτά όπως οι ξακουστές καταλήψεις Villa Amalias και "Λέλας Καραγιάννη" στην Αθήνα και η Villa Varvaras στη Θεσσαλονίκη. Οι σύγχρονες πανκ μπάντες σπάνια κατάφεραν να δημιουργήσουν σκηνή με συνέχεια, σε αντίθεση με την αυτοοργανωμένη μουσική σκηνή που, αν και τα συγκροτήματα ήταν συχνά βραχύβια, κατόρθωσε να επιζήσει μέχρι και σήμερα. Σε κάποιες περιπτώσεις, μια μπάντα μπορεί να γίνει περισσότερο γνωστή, δημιουργώντας φανατικούς οπαδούς, όπως συνέβη στην περίπτωση των Αντίδραση ή των Ομίχλη.
Μπασταρδοκρατία -Γενιά του Χάους
http://www.youtube.com/watch?v=mwjuTT5gCH8
Μπασταρδοκρατία -Γενιά του Χάους
http://www.youtube.com/watch?v=mwjuTT5gCH8
"Για μένα παραμένει ακόμα ο απόλυτος ύμνος ενάντια στο σάπιο σύστημα που ζούμε...δεν ειναι ελευθερία δεν ειναι δημοκρατία ειναι μόνο μια Μπασταρδοκρατία, η γενιά του χάους σχηματίστηκαν το 1982 απο τρείς φίλους τον Νίκος Βοσδογάνης κιθάρα, φωνή και στίχους, ο ξάδερφός του Νίκος Βοσδογάνης μπάσο και ο Θοδωρής Ηλιακόπουλος τύμπανα και στίχους, δημιουργούν ένα συγκρότημα με όνομα "ΑΝΤΙ-ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ". Το '83 αποχωρεί ο κιθαρίστας Νίκος και στη θέση του έρχεται ο Κώστας Χατζόπουλος κιθάρα, στίχους και φωνητικά και ο 'Αρης Λαμπρίδης στη φωνή. Τότε η μπάντα μετονομάζεται σε "CHAOS GENERATION". Στις εφτά Απριλίου του '83 κάνουν ένα live μαζί με τους "Ex Humans" στο club "Σοφίτα" στην Πλάκα. Λίγο αργότερα ξαναλλάζουν το όνομά τους σε "ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ΧΑΟΥΣ" και ο στίχος τους πολιτικοποιείται." topaiditisplateias2.blogspot.com
Eίδη Πανκ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πανκ χωρίζεται σε διάφορα είδη που μεταξύ τους έχουν κυρίως ιδεολογικές διαφορές και διαφορές στους στίχους και στον ήχο.
- Χάος Πάνκ: Μιλάει κυρίως για την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών (μπύρες συνήθως) και καταστροφές.
- Oi! Πανκ: Κύριο θέμα του είναι η ενότητα πανκ και σκίνχεντ. Επίσης η φτώχια και το ποδόσφαιρο.
- Αναρχο-πανκ: Στηρίζεται στην αναρχική ιδεολογία. Πιο πλούσιο σε στίχους από τα άλλα είδη, θίγει θέματα όπως η εξουσία, η ισότητα ανδρών γυναικών, ο φασισμός, ο ρατσισμός, η ανισότητα/ισότητα, τα δικαιώματα των ζώων, η αστυνομική βία, η παγκόσμια ειρήνη, η επανάσταση, η σημερινή κοινωνία κ.α.
- Ναζιστική Πανκ: Μερικές φορές συγχέεται με το Oi! πανκ. Οι στίχοι υποστηρίζουν κυρίως τον εθνικοσοσιαλισμός ή εθνικισμό. Εναντιώνονται στην μετανάστευση και στο σημερινό σύστημα και υποστηρίζουν την υπεροχή της Άρειας φυλής.
- celtic punk είναι punk σε συνδυασμό με την celtic μουσική
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΚ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ (ΑΘΗΝΑ)
ΑπάντησηΔιαγραφήSTRESS
Οι Stress ήταν μια από τις πρώτες punk rock μπαντες που εμφανίστηκαν στην Αθήνα. Οι Stress ξεκίνησαν να παίζουν το 1980 και εμφανίστηκαν στο πανκ φεστιβάλ στο κλαμπ Αρετούσα στην Πλάκα, στις αρχές του 1982. Στις πρώτες εμφανίσεις έπαιξαν οι Γιάννης Κ. τύμπανα, Κον μπάσο, Λούης κιθάρα, Φρανκ τραγούδι. Το γκρουπ έπαιζε πανκ ροκ με επιρροές από την Αμερικάνικη και Αγγλική ανεξάρτητη σκηνή της περιόδου 1977-1982. Συμμετείχαν σε πολλές συναυλίες σε λύκεια, πανεπιστήμια, σινεμά καθώς και κλάμπ οπως το Skylab, τη Σοφίτα, το Paranoid, το Κύτταρο κ.α. Στη σύνθεση του συγκροτήματος έπαιξαν μαζί και οι ex Παρθενογέννεση Billy Lod πλήκτρα και Tommy B. κιθάρα. Στις αρχές του 1983 ο Φρανκ αποχωρεί για να δημιουργήσει τους Panx Romana και τη θεση του αναλαμβάνει ο Τommy B, ενω ο Bill L. συνεχίζει με τους Status in motion. Ο απόηχος αυτής της περιόδου ειναι τα τραγούδια Έλληνες, Athens burning, Passengers. Το 1984 αποχώρησε ο Tommy B. για να δημιουργήσει τους Ex Mandarina Duck. Στα τέλη της ϊδιας χρονιάς συμετείχαν στη συλλογή Διατάραξη Κοινής Ησυχίας με αλλα γκρουπ (Αδιέξοδο, Ex-humans, Γενιά του χάους, Γκρόβερ, Panx Romana) με τα τραγούδια Δικαίωμα στη ζωή και Άγχος, ηχογραφημένα με νέα σύνθεση (τον Γιάννη Καρύδη στα τύμπανα, Γιάννη Παπακώστα στο τραγούδι, Λούη στη κιθάρα και Kon στο μπάσο). Το δίσκο αυτό ακολουθει μια σειρά εμφανίσεων εντος και εκτός Αθηνών μαζι και με αλλα συγκροτήματα (Αντί, ΕΛ3, Λευκή Συμφωνία). Στα 1985 το συγκρότημα με διαφορετική συνθεση (Νίκο Χρονόπουλο στα τύμπανα και Γιάννη Σιαλάκη στο τραγούδι) ηχογραφει το πρρώτο του LP με δικά του εξοδα και παραγωγή με τίτλο Ο Ήχος της ανασφάλειας σε 300 αντίτυπα. Μετά τη διάλυσή τους το LP επανακυκλοφόρησε στα 1989 και στα 1992 η WIPE OUT REC.
Μέλη
Λούης Κοντούλης (Louis) - κιθάρα, φωνή, Κώστας Δρίβας (Kon) - μπάσο, φωνή, Νίκος Χρονόπουλος (Camel) - τύμπανα, φωνή, Γιάννης Σιαλάκης – φωνή, Γιάννης Παπακώστας – φωνή, Γιάννης Καρύδης – τύμπανα, Γιάννης Καφαντάρης (Jhonny) – τύμπανα, Φραγκίσκος Νίνος (Frank) – φωνή, Tommy Μπουζιάνης - κιθαρα, φων;H, Βασίλης Παλαιοκώστας (Billy Lord) - πλήκτρα, φωνή
Δισκογραφία
LP's
· Ο Ήχος της Ανασφάλειας (Stress records, 1985)
· Ο Ήχος της Ανασφάλειας (Wipeout records, 1989)
· Demos Tapes 1983-1985 (Wipeout records, 1992)
Συμμετοχές
· Διατάραξη κοινής ησυχίας (Enigma records, 1984)
Μετά τους Stress
Το 1993, 1996, 1999, και 2012 έγιναν μια σειρά εμφανίσεων με τη τελευταία σύνθεση και με τη συμετοχή κάποιων μελών από άλλες πανκ ροκ μπάντες, σε Αθήνα-Πάτρα-Αγρίνιο.
O Λούης Κοντούλης δημιούργησε τους Speedbrakes που επαιζαν surf punk και κυκλοφόρησαν μια κασέτα με τιτλο Speedbrakes live, στα 1992 ηχογράφησε με μελη των Last Drive (Alex K.- Chris B.I.) ενός Panx Romana (Woody) και ενός De Traces (Κωστα Θωμαΐδη) δυο δικά του τραγούδια (Summertime fun – East west coast) για τη Who stole the summer rec. Έκτοτε ο Λούης συμετείχε ως μουσικός (κιθάρα, τρομπέτα, κρουστά) με τους ρέγγε De Traces και με τους rock ethnic The Earthbound, με τους οποίους είχε συμετοχή στην ηχογράφηση του LP Brotherhood of the dog.
Ο Νίκος Χρονόπουλος έπαιξε και ηχογράφησε με διάφορες μπάντες, όπως Panx Romana, Video Games όπως επίσης ασχολήθηκε με την ηχοληψία και τη διοργάνωση συναυλιών και καλλιτεχνικών φεστιβάλ.
ΑΔΙΕΞΟΔΟ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Αδιέξοδο ήταν ελληνικό πανκ συγκρότημα που δημιουργήθηκε το 1983 στην Αθήνα. Την αρχική σύνθεση αποτελούσαν ο Δημήτρης Σπυρόπουλος (που αργότερα σχημάτισε τους Deus Ex Machina), ο Σωτήρης Θεοχάρης (μετέπειτα τραγουδιστής των Σπυριδούλα και μετά Ηχογλυκαιμία), ο Στάθης Παπανδρέου (μετά στους Split Image, τύμπανα Ziggy Was ηχολήπτης) και ο Μίμης Αλημπράντης στο μπάσο. Από το μπάσο πέρασαν επίσης η (14 χρονών τότε) Μαρία Βασιλάκη (που αργότερα πήγε στους Despise), ο Ντίνος Ζούμπερης (Ναυτία, Ξεχασμένη Προφητεία και αργότερα, στη δεκαετία του '90 στους Echo Tattoo) και ο μετέπειτα τραγουδιστής των Deus Νίκος Χαραλαμπόπουλος (Τσουλούφης). Προσθέτοντας και τον Γιάννη Βεναρδή (Γενιά του Χάους, Λευκή Συμφωνία και επίσης Deus Εx Machina) στα ντραμς το συγκρότημα σταθεροποίησε τη σύνθεσή του. Οι Αδιέξοδο συμμετείχαν σε πολλά live και συναυλίες αλληλεγγύης σε αρκετά μέρη της Ελλάδας και κυκλοφόρησαν ένα άλμπουμ το 1986 πριν διαλυθούν την ίδια χρονιά. Είχαν παράλληλη πορεία με τους Γενιά του Χάους και αποτέλεσαν τον πυρήνα δημιουργίας των Deus Ex Machina στα 1989.
Κυκλοφορίες
· Η Γενιά του Χάους και το Αδιέξοδο σας εύχονται Καλή Όρεξη (1984 split κασέτα, Art Νouveau)
· Διατάραξη κοινής ησυχίας(συμμετοχή, 1984, Enigma records)
· Η Γενιά του Χάους και το Αδιέξοδο σας εύχονται Καλό Πάσχα (1985 split κασέτα, ζωντανά στο Αγρίνιο)
· Αδιέξοδο/Απόγνωση (split, 1985)
· 38 χιλιοστά (1986 LP, Enigma records)
ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ΧΑΟΥΣ
Οι «Γενιά Του Χάους», γνωστοί και ως ΓΤΧ, ήταν μια ελληνική πανκ μπάντα που δημιουργήθηκε το 1982 από τους Νίκο Βοσδογάννη (κιθάρα, φωνή και στίχους), τον ξάδερφο του Νίκο Βοσδογάννη (μπάσσο) και τον Θοδωρή Ηλιακόπουλο (ντραμς) Το πρώτο όνομα της μπάντας ήταν "Αντικουλτούρα". Το '83, ο κιθαρίστας Νίκος αποχωρεί, για να πάρει την θέση του ο Κώστας Χατζόπουλος. Μετά από λίγο, μέλος της μπάντας γίνεται και ο Άρης Λαμπρίδης (φωνή). Η μπάντα μετονομάζεται σε "Chaos Generation" και το '84 σε "Γενιά Του Χάους".
Αν και κάποιοι θέλουν τους «Γενιά Του Χάους» με τους «Αδιέξοδο» να έχουν μια αντιπαλότητα, στην πραγματικότητα τα δυο συγκροτήματα είχαν πολύ στενές σχέσεις, καθώς παίζανε σε κοινά στέκια και συναυλίες στην Αθήνα και την επαρχία.
Το γκρουπ διαλύεται το '89. Μέχρι τότε έχουν γίνει αρκετές αλλαγές και έχουν περάσει αρκετά άτομα από το συγκρότημα (οι Δημήτρης Παππάς κιθάρα και φωνητικά, Άκης Αμπραζής μπάσο και φωνή, Γιώργος Δρακόπουλος πλήκτρα, Αλέξης Αλιφέρης μπάσο και πλήκτρα).
Δισκογραφία
· “Διατάραξη Kοινής Hσυχίας” (Enigma) 1984 - * Ιστορική συλλογή ελληνικής πανκ σκηνής. Εμπεριέχεται το τραγούδι τους “Μπασταρδοκρατία” μαζί με το "Επιθανάτιος ρόγχος"
· “Η Γενιά Του Χάους και Το Αδιέξοδο σας εύχονται καλή όρεξη” -Split demo με τους “Αδιέξοδο”
· “Γενιά του Χάους” (Δικαίωμα Διάβασης) 1986 -Το πρώτο τους Άλμπουμ
“Ρέκβιεμ για ξεπεσμένους θεούς” (Δικαίωμα Διάβασης) 1989 -Το δεύτερο και τελευταίο άλμπουμ τους, καθώς μετά από λίγο διαλύθηκαν
PANX ROMANA
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι PANX ROMANA είναι ένα εφηβικό όνειρο, που ποτέ δε θα περάσει την εφηβεία. Μια συμμορία φίλων που μουσικά γεννήθηκε μέσα από την έκρηξη του πανκ ροκ punk rock το 1977. Μετά τις συμμετοχές τους σε άλλα σχήματα της εποχής, τον Μάιο του 1982 δημιούργησαν τους Panx Romana, που μέχρι και σήμερα συνεχίζουν να είναι ενεργοί προτείνοντας την δική τους εναλλακτική μουσικοκοινωνική άποψη, μια ιδεολογία/στάση ζωής που προπαγανδίζουν μέσα από τις δημιουργίες τους. Με όπλα το Punk'n'Roll με επιρροές από SKA & Reggae και τον στίχο, τραγουδάνε για τους πολίτες του κόσμου, για το όραμα μιας γης δίχως σύνορα, άστεγους, μετανάστες, ρατσισμό, για τον αντιμιλιταρισμό, για ενότητα, αλληλεγγύη, αγάπη για τον άνθρωπο, τη φύση και τα ζώα, αλλά και τις θέσεις τους εναντίον κάθε είδους ναρκωτικών και εξαρτήσεων, ακόμα και με την απόλυτη άρνηση συμμετοχής τους σε συναυλίες με πολιτική χροιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι ή παρέα των Δημήτρη, Χούλιο, Woody & Frank είναι η αρχική σύνθεση, με την οποία δραστηριοποιούνται στις ζωντανές τους εμφανίσεις και στο studio, ηχογραφώντας το νέο τους CD στη δική τους ανεξάρτητη εταιρία. Έχουν κυκλοφορήσει 5 επίσημους δίσκους, κάποιους DIY και έχουν συμμετάσχει σε πολλές συλλογές σε Ελλάδα και εξωτερικό. Το 1987 έβγαλαν τον πρώτο τους δίσκο, Παιδιά στα όπλα. Το 1989 έβγαλαν το άλμπουμ "Αντάρτες Πόλεων", το 1993 το "Σπάσε τη γραμμή" και το 1996 το "Διαγωγή κοσμία". Πριν είχαν συμμετάσχει στη συλλογή "Διατάραξη κοινής ησυχίας" του 1985. Τελευταίος τους δίσκος είναι το Κράτος κλειστόν του 1999.
Φωνή Στίχοι - Frank Pax. Κιθάρα – Woody, Μπάσο – Christos, Τύμπανα - Dimitris Dimitrakas
DEUS EX MACHINA
Οι Deus Ex Machina είναι ελληνικό hardcore συγκρότημα. Δημιουργήθηκαν το 1989 στην Αθήνα από τους Δημήτρη Σπυρόπουλο και Δημήτρη Μάνθο. Ο Σπυρόπουλος και ο ντράμερ του συγκροτήματος Γιάννης Βεναρδής είναι βετεράνοι της Πανκ σκηνής της δεκαετίας του '80 (προερχόμενοι και οι δυο από τους Αδιέξοδο, ενώ ο Βεναρδής έπαιξε και στους Γενιά του Χάους και Λευκή Συμφωνία).
Μέσα από μια πληθώρα εμφανίσεων κατάφεραν μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα να αναδειχθούν σε ένα από τα δυναμικότερα γκρουπ της ελληνικής εναλλακτικής σκηνής. Πραγματοποίησαν συναυλίες που άφησαν ιστορία στο είδος τους, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, όπως η Biennale 2000 στο Τορίνο και μια σειρά από εμφανίσεις με αντιπολεμικό χαρακτήρα στα Βαλκάνια, ιδιαίτερα στην τότε Γιουγκοσλαβία.
Κατά τη διάρκεια της πορείας τους έχουν ανοίξει συναυλίες σημαντικών ονομάτων της διεθνούς σκηνής, όπως οι Dubrovniks, New Model Army, Madball, Public Enemy και πιο πρόσφατα οι Βuzzcocks.
Η μουσική τους χαρακτηρίζεται από τον έντονο πολιτικοκοινωνικό στίχο. Πολλές εμφανίσεις τους έχουν γίνει με σκοπό την αφύπνιση και την ενίσχυση της κοινωνικής συνείδησης σε σχέση με ποικιλία θεμάτων όπως ο πόλεμος στο Ιράκ ή το κίνημα των Ζαπατίστας στο Μεξικό.
Βασική δισκογραφία
· Motorpsycho (Hitch Hyke 1990)
· Worlds Apart (Hitch Hyke 1993)
· Different? (ep cd, Hitch Hyke 1997)
· Signs (Hitch Hyke 2003)
· Time Expires (ep cd, The Lab 2007
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΚ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΚΟΥΛΑΓΚ
Οι Γκούλαγκ είναι πανκ συγκρότημα από τη Θεσσαλονίκη. Δημιουργήθηκαν γύρω στα 1985. Χαρακτηρίζονται ως ένα από τα πιο σημαντικά ελληνικά συγκροτήματα, με έντονα πολιτικοποιημένους στίχους αλλά και πρωτοποριακές ιδέες στη σύνθεση. Η μουσική τους είναι ένα κράμα από χαρντκόρ και χέβι μέταλ, με πολλά μελωδικά περάσματα.
Μέλη
Γιώργος Καζέλης, Αλέκος Κανταρτζής (Γιώργος)-φωνή, George T. Vampire-μπάσο, Κώστας Αποστολίδης-κιθάρα, Κώστας Κουβίδης-τύμπανα, Φώτης Δεμερτζής-τύμπανα, Κώστας Καρκάλης-τύμπανα, Μήτσος Θωμάς - τύμπανα (present)
Δισκογραφία
· Είσοδος Κινδύνου 0οC (Lazy Dog Records) (1987)
· Στην Αυλή Των Θεαμάτων (Lazy Dog Records) (1990)
· Πάτα Γερά (Lazy Dog Records) (1996)
ΕΚΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
Οι Εκτός Ελέγχου ήταν ένα ιστορικό πανκ συγκρότημα απ' τη Θεσσαλονίκη.
Σχηματίστηκαν περί τα μέσα της δεκαετίας του '80. Στην αρχή έπαιζαν διασκευές από ξένα πανκ συγκροτήματα (Sex Pistols, Ramones, Clash) αργότερα με τα δικά τους τραγούδια και ξεχωριστό ήχο έγιναν ένα απ' τα σημαντικότερα συγκροτήματα της ελληνικής πανκ σκηνής. Λίγο καιρό αργότερα αρχίζουν να παρουσιάζουν και δικά τους κομμάτια. Κάνουν συναυλίες σε Ελλάδα και εξωτερικό και το 1986 συμμετέχουν σε μια κασετοσυλλογή της "Lazy Dog Records" με τίτλο "No Dogs Fly Here". Το καλοκαίρι του 1990, ηχογραφούν ένα δίσκο που επρόκειτο να αρχικά να κυκλοφορήσει το χειμώνα της ίδιας χρονιάς από τη "Lazy Dog Records". Κάποια προβλήματα αναβάλλουν την κυκλοφορία του, και τελικά ο δίσκος κυκλοφορεί τον Ιούλιο του 1994 με τίτλο το όνομά τους. Λίγο αργότερα συμμετέχουν σε συλλογή της "Act-Up" με το κομμάτι "Σ' Αυτή Την Πόλη", το οποίο είναι διασκευή σε τραγούδι των "Γκρόβερ". Ο Δαδάτσης το 2003, και αφού οι "Εκτός Ελέγχου" έχουν διαλυθεί, πηγαίνει στους "Γκέτο" ως τραγουδιστής. Αν και οι "Εκτός Ελέγχου" δεν υπάρχουν πια σαν συγκρότημα, επανασυνδέονται κατά καιρούς για να παίξουν σε ειδικές περιστάσεις.
Μέλη
Αποστόλης Δαδάτσης (κιθάρες/φωνή), Γιάννης Johnakis (κιθάρες), Αργύρης Γεωργούλης (ηλεκτρικό μπάσσο), Γιάννης Γεωργίου (τύμπανα).
Δισκογραφία
· Demo (κασσεττα - μεσα '80)
· Εκτός Ελέγχου (Lazy Dog Records) 1994
ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Αντίδραση είναι ελληνικό punk/hardcore/thrash metal συγκρότημα που δημιουργήθηκε το 1985. Το συγκρότημα Αντίδραση δημιουργήθηκε τον Δεκέμβριο του 1985. Η πρώτη τους συναυλία έγινε σε ένα σχολείο υπό κατάληψη. Συνέχισαν να κάνουν συναυλίες σε σχολεία και φεστιβάλ και το Μάρτιο του 1987 κατάφεραν να κυκλοφορήσουν το πρώτο τους demo με τίτλο Άρρωστος κόσμος. Η κυκλοφορία αυτή περιείχε δέκα τραγούδια και κυκλοφόρησαν μόνο 40 αντίτυπα στο ιστορικό Art Nouveau. Τρεις μήνες αργότερα ένα δεύτερο demo με τον τίτλο Αντίδραση και 19 τραγούδια κυκλοφόρησε στην τότε δυτική Γερμανία σε 500 αντίτυπα τα οποία εξαντλήθηκαν. Αμέσως μετά κυκλοφόρησε ένα τρίτο demo split αυτή τη φορά μαζί με τους Stress. Τότε έγιναν επαφές με δισκογραφικές έτσι ώστε να βγει ένα 7" ΕP κάτι που έγινε τον Ιούνιο του 1989 από την Wipeout Records σε μια περιορισμένη έκδοση 580 αντιτύπων τα οποία εξαντλήθηκαν αμέσως. Ήταν ο πρώτος hardcore δίσκος που κυκλοφόρησε στην Ελλάδα μιας και ως τότε τα περισσότερα συγκροτήματα της σκηνής έπαιζαν καθαρό punk. Την άνοιξη του 1990 μπήκαν στο στούντιο ηχογραφώντας καινούργια τραγούδια για το πρώτο τους LP Κατάσταση κινδύνου το οποίο κυκλοφόρησε το καλοκαίρι του ίδιου έτους. Μετά από αρκετές συναυλίες, το φθινόπωρο του 1991 κυκλοφόρησε το δεύτερό τους LP/CD με τίτλο Ενάντια, ενώ το 1996 κυκλοφόρησε η τελευταία τους δουλειά σε βινύλιο, το single E.
Από τότε οι δρόμοι τους χώρισαν και ο κιθαρίστας τους Σπύρος έκανε 2 σόλο δουλειές με το προσωπικό του project κάτω από το όνομα Ε κυκλοφορώντας 2 πειραματικά tribal-ambient cd στην γερμανική ανεξάρτητη Interzone records.
Το 2004 ξανασυναντήθηκαν μουσικά και άρχισαν πάλι πρόβες. Αρχές του 2006 κυκλοφόρησαν μόνοι τους ως ανεξάρτητη παραγωγή το CD Παντού και πουθενά το οποίο περιέχει 11 τραγούδια στο γνωστό metalcore στυλ τους ανάμεσα στα οποία και μια μπαλάντα.
ΟΜΙΧΛΗ
Oι Ομίχλη δημιουργήθηκαν το 1995 στην Θεσσαλονίκη. Είναι Χάος/Oi-Πανκ συγκρότημα. Κάποιοι στίχοι των Ομίχλη είναι πολιτικοποιημένοι, πολλοί μιλάνε για το ποδόσφαιρο και την ενότητα (των πανκ και των σκίνχεντ). Το συγκρότημα έχει κυκλοφορήσει πέντε σόλο δίσκους μικρών ή αυτόνομων δισκογραφικών, καθώς τίθενται κατά της μουσικής βιομηχανίας.
Σόλο Άλμπουμ
· ΑΝΤΙΘΕΣΗ (1997 - Κασέτα)
· ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΕΝΟΙ ΣΤΗ ΜΙΖΕΡΙΑ/Β'ΠΛΕΥΡΑ:ΚΑΡΚΙΝΩΜΑ (2001 - SPLIT TAPE)
· Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ (2003 - Δίσκος CD)
· ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΝΤΑΝΟΙ (2004 - EP)
· FRIENDS FOR EVER-PUNX FOR LIFE (2007 - Δίσκος CD)
· LEGION OF FREAKS (2012 - FULL ALBUM)
*Λίγες προσπάθειες έχουν γίνει για την καταγραφή της ιστορίας του ελληνικού πανκ. Μια από αυτές ήταν μια μπροσούρα της Αναρχικής αρχειοθήκης, ενώ άλλες προσπάθειες γίνονται τα τελευταία χρόνια από διαδικτυακούς τόπους (webzines) που έχουν συγκεντρώσει αρκετό υλικό.
Η πολύπαθη Βίλα Αμαλίας, πεδίο συγκρούσεων τον τελευταίο καιρό μεταξύ καταληψιών και αστυνομικών, έχει μια μακρά ιστορία, άμεσα συνδεδεμένη με το θρυλικό 2ο Γυμνάσιο Αρρένων Αθηνών. Το σχολείο αποτέλεσε φυτώριο δεκάδων σημαντικών προσωπικοτήτων. Μεταξύ των μαθητών που πέρασαν από τις αίθουσες της Βίλας Αμαλία ήταν ο στιχουργός Λευτέρης Παπαδόπουλος, ο εικαστικός Αλέκος Φασιανός, ο σκηνοθέτης Θεόδωρος Αγγελόπουλος, ο αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος και ο συγγραφέας Χρήστος Γιανναράς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο 2ο Γυμνάσιο Αρρένων ιδρύθηκε το 1862 και πρωτολειτούργησε στην Πλάκα. Στις αρχές του 20ού αιώνα φιλοξενήθηκε στο κτίριο του πρώην Βασιλικού Τυπογραφείου στη Σταδίου, για να μεταστεγαστεί το 1932 και ως το 1973 στην περίτεχνη Βίλα Αμαλίας. Μετά την εκ νέου μεταστέγαση του σχολείου στην περιοχή της πλατείας Βάθη, όπου λειτουργούσε έως το 2011, η Βίλα εγκαταλείφθηκε.
Η Βίλα Αμαλίας βρίσκεται στη συμβολή των οδών Αχαρνών και Χέυδεν. Το κτίριο χτίστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα και φημολογείται ότι οικοδομήθηκε σε προσχέδια του Ερνέστου Τσίλλερ. Το 1975, αφού είχε γίνει η μεταστέγαση του σχολείου, η Βίλα απαλλοτριώθηκε από το Ελληνικό Δημόσιο και περιήλθε στην κυριότητα του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων.
Το 1990 καταλήφθηκε από αντιεξουσιαστές.
Πηγή: ΑΠΕ / ΙΝ.GR
http://www.sansimera.gr/articles/590#ixzz2pNQICYMv
Επιστροφή στη Villa Amalia. Ένα φωτογραφικό ταξίδι στο 1991. Τότε που στην Αθήνα ήταν πολύ διαφορετικά όλα.
...η κατάληψη αυτή υπήρξε σύμβολο αμφισβήτησης και αντίστασης μιας γενιάς με ιδεολογία έξω από τις κυρίαρχες δομές. Πίσω το 1991 ζούσαν εκεί περίπου 15 νέοι άνθρωποι με το όραμα της αυτοδιάθεσης κάνοντας συναυλίες και φυτεύοντας λαχανικά στον πίσω κήπο. Με το καιρό μετατράπηκε σ ‘ένα “εναλλακτικό πολιτιστικό κέντρο” της ανέκαθεν υποβαθμισμένης περιοχής. Πέρα απ’το αντιεξουσιαστικό-αντιφασιστικό στίγμα της κατάληψης, το πανκ και η μουσική γενικότερα αποτελούσε βασικό συστατικό της ταυτότητάς της γι’αυτό και στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του κτιρίου φιλοξενήθηκαν πολλά συγκροτήματα της ευρωπαϊκής πανκ σκηνής καθώς και προβολές μουσικών ντοκιμαντέρ, θεατρικών παραστάσεων και εκθέσεων.
Ανάμεσα στη Πλατεία Βικτωρίας και τον Άγιο Παντελεήμονα, η Villa Amalia είχε έντονη παρουσία στις εκδηλώσεις της γειτονιάς, συμμετείχε ενεργά στην επίλυση προβλημάτων αλλά κυρίως φρόντισε, υπερασπίστηκε και φιλοξένησε ομάδες μεταναστών που δέχονταν καθημερινά επιθέσεις απ’τις φασιστικές ομάδες που λυμαίνονταν την περιοχή με αποτέλεσμα σύντομα να γίνει και η ίδια στόχος. Αποκορύφωμα η εμπρηστική επίθεση το Μάιο του 2008 που κατέστρεψε ένα μέρος της πρόσοψής του. Αν και δεν είχε ποτέ ιδιαίτερα προβλήματα με την αστυνομία, είκοσι χρόνια μετά ειδικές δυνάμεις εκκένωσαν το χώρου κάνοντας οκτώ προσαγωγές, ενώ ακολούθησαν άλλες εκατό περίπου, στην προσπάθεια ανακατάληψης λίγο καιρό μετά. Ο Δήμος Αθηναίων ανακοίνωσε ότι το κτίριο θα λειτουργήσει ξανά ως σχολείο. Για την ώρα περιβάλλεται από συρματοπλέγματα. Πολλοί λένε ότι ένας από τους λόγους της αύξησης της επιρροής της Χρυσής Αυγής σε εκείνες τις γειτονιές είναι η απουσία της Villa Amalia. Ας περιμένουμε από την ιστορία να το κρίνει και αυτό.
POP_fos0504886
http://popaganda.gr/