28/9/15

Robert Williams [Ρόμπερτ Ουίλιαμς (1949-2022)]

Ο Robert Williams γεννήθηκε στις 4 Δεκεμβρίου 1949 στην Αθήνα, από Βρετανό πατέρα και Ελληνίδα μητέρα. Όταν τελείωσε το Γυμνάσιο πήγε στη Ροδεσία για να εργαστεί. Έμεινε εκεί επί μία διετία κι όταν επέστρεψε στην Ελλάδα, σχημάτισε το πολύ αξιόλογο συγκρότημα των «POLL» (μαζί με τον Κώστα Τουρνά και τον Σταύρο Λογαρίδη). Προηγουμένως, στα εφηβικά του χρόνια, έπαιζε στους «TEENAGERS» και στους «DINO AND THE X-RAYS».

Μετά τη διάσπαση των «Poll», ακολούθησε ατομική σταδιοδρομία. Με τη βοήθεια του εφήμερου συγκροτήματος «PLUM», δισκογράφησε το 1973 τον πρώτο δίσκο 45 στροφών (με τα τραγούδια «Αγάπη» και «Σαν τη δεις»), ενώ το 1974 ηχογράφησε τον πρώτο LP δίσκο του με τίτλο «Robert Williams». Κατόπιν συνεργάστηκε στενά με τη Μπέσσυ Αργυράκη (και μάλιστα το 1975 πήραν το Α΄ βραβείο στο 14ο Φεστιβάλ Θεσ/νίκης με το τραγούδι του «Σαν ένα όνειρο»). Το 1977 μετέσχε στο team που εκπροσώπησε την Ελλάδα στο Φεστιβάλ της Eurovision (με το "Μάθημα Σολφέζ" του Γ. Χατζηνάσιου).

Στους λοιπούς ατομικούς LP δίσκους του συγκαταλέγονται και οι εξής: «Εσύ κι εγώ» (1976), «Χωρίσαμε» (1984), «Λάθος/Πάθος» (1989), «Τα ωραιότερά μου τραγούδια» (1995), «Keys of emotions» (1995, ορχηστρικά), κ.λπ. Μετέχει επίσης σε πολλούς άλλους δίσκους (είτε ως τραγουδιστής είτε ως τραγουδοποιός). Μεταξύ αυτών και οι: «Επί γης Ειρήνη» (1974), «Robert & Μπέσσυ» (1975), «Φεστιβάλ Θεσ/νίκης ’75» (1975), «Επί σκηνής» («live», 1975), «Τρωικός Πόλεμος» (1975), «Μπέσσυ» (1980), «Σε πρώτο πλάνο» (1992), «Διάθεση κάτω απ’ το φεγγάρι» (1993), «Ραντεβού στ’ αστέρια» (1994), κ.λ.π.

Ακόμη υπήρξε πολιτικά ενταγμένος στη ΝΔ και έχει γράψει μάλιστα τον ύμνο της ΟΝΝΕΔ, «Τα τραγούδια της Γαλάζιας Γενιάς» κ.ά. Επίσης είχε γράψει το σήμα της πασίγνωστης τηλεοπτικής σειράς του Φώσκολου «Λάμψη» (1992) αλλά και το τραγούδι "Μίλα μου". Τέλος με τη μουσική ασχολείται και η κόρη του Ιλένια. 

Ο Ρόμπερτ Ουίλιαμς απεβίωσε στις 21 Αυγούστου 2022 σε ηλικία 72 ετών μετά από πολύμηνη μάχη με τον καρκίνο. 

ROBERT WILLIAMS - Η Λάμψη_1992
https://www.youtube.com/watch?v=kyr9UIwRjI0
H Μουσική Της Σειράς Του Νίκου Φώσκολου "Η Λάμψη" γραμμένη από τον Ρόμπερτ Ουίλλιαμς
Track 01: Φωνητικά – Μπέσσυ Αργυράκη


Χωρίσαμε
https://www.youtube.com/watch?v=s-QmiMz8nV8
ΑΠΟ ΤΟ LP ΧΩΡΙΣΑΜΕ-1984
 

Isaias Matiaba (Ησαΐας Ματιάμπα)

Ο Ησαΐας Ματιάμπα γεννήθηκε στα Ιωάννινα στις 18 Δεκεμβρίου 1983. Η μητέρα του είναι Ελληνίδα και ο πατέρας του είναι από το Ζαΐρ. Από τα τρία του χρόνια ζει στην Αθήνα και από τα έξι του ήταν μέλος της χορωδίας του σχολείου του. Ουσιαστικά, ξεκίνησε σπουδές κλασικού πιάνου από τα δεκατρία του χρόνια στο Ωδείο Γκύζη καθώς και κάποια μαθήματα κλασικού τραγουδιού. Από την Πέμπτη δημοτικού είχε όνειρο να γίνει μουσικός ή ιερέας αλλά τελικά τον κέρδισε η μουσική. Σε ηλικία μόλις 18 ετών συμμετείχε στην εκπομπή του MEGA "Να η Ευκαιρία", αφήνοντας πραγματικά άφωνους τους κριτές. Στον τελικό, πήρε από όλους τους κριτές το πολυπόθητο 10άρι και ταυτόχρονα υπέγραψε το πρώτο του δισκογραφικό συμβόλαιο. Από τότε συνέχισε να τραγουδά και να συνθέτει.

Πέρασαν σχεδόν δυο χρόνια
https://www.youtube.com/watch?v=o98U0_Ke-7w
Στίχοι-Μουσική: Θάνος Παπανικολάου
Εκτέλεση: Ησαΐας Ματιάμπα


Είμαι καλά (και σ΄αγαπώ) 
https://www.youtube.com/watch?v=mslX9xiBN6E
Στίχοι-Μουσική: Θάνος Παπανικολάου
Εκτέλεση: Ησαΐας Ματιάμπα

26/9/15

"Το Πυθαγόρειον" από τους Terror X Crew (Μετάφραση και Επεξήγηση)

Πυθαγόρεια Ακούσματα
(Ἰαμβλίχου: ́ ́Προτρεπτικός ἐπί Φιλοσοφίαν ́ ́) 
Παρατίθενται περί τα 40 αληθώς αριστουργηματικά πυθαγόρεια αποφθέγματα στην πρωταρχική τους αρχαία ελληνική διατύπωση με σύντομα σχόλια διαφόρων διανοητών. Το "Προτρεπτικός επί φιλοσοφίαν", είναι το δεύτερο από τα 10 βιβλία που έγραψε ο Ιάμβλιχος (4ος αιώνας μ.Χ.) σχετικά με τον πυθαγορισμό. Περιγράφει τη φύση του φιλοσοφικού βίου και δείχνει τον τρόπο που, δια της φιλοσοφικής οδού, οδηγούμαστε από τον κόσμο του Γίγνεσθαι σε αυτόν του Είναι. Περιλαμβάνει γνωμικά των πυθαγορείων, σχολιασμό των Χρυσών επών, αποσπάσματα από το Περί σοφίας του Αρχύτα και από πολλούς διάλογους του Πλάτωνα. Ένα μέρος του κειμένου θεωρείται αριστοτελικό και ότι, ο Ιάμβλιχος το αντέγραψε από τον Προτρεπτικό του Αριστοτέλη, ενώ ένα άλλο σοφιστικό και ότι, ο Σύριος το αντέγραψε στα περίφημα πυθαγορικά ακούσματα και σύμβολα. Ο Ιάμβλιχος, τα παραθέτει και, στη συνέχεια, τα ερμηνεύει.


https://ellinikoskosmos.files.wordpress.com/2011/05/cf84-24.pdf

1) Κυάμων ἀπέχου. (λζ΄)
Να απέχεις από τα κουκιά, σημαίνει να μην ασχολείσαι με την πολιτική. Τα κουκιά χρησιμοποιούνταν σαν ψήφοι.
2) Ἐμψύχων ἀπέχου. (λθ΄)
Να απέχεις από τα έμψυχα, σημαίνει να απέχεις από τις εύκολες γνώμες των άλλων.
3) Χελιδόνα οἰκία μή δέχου. (κα΄)
Να μη δέχεσαι χελιδόνια στο σπίτι σου, σημαίνει να μην κάνεις παρέα με ανθρώπους που πάνε όπου τους βολεύει, όπως τα χελιδόνια.
4) Ἐπί χοίνικι μή καθέζου (ιη΄)
Να μην κάθεσαι πάνω σε "χοίνικα" (μονάδα μέτρησης χωρητικότητας), σημαίνει να απασχολείσαι και να γεμίζεις τη ζωή σου, να μη ζεις σαν τεμπέλης.
5) Ἀποδημῶν τῆς οἰκίας μή ἐπιστρέφου ́ Ἐρινύες γάρ μετέρχονται. (ιδ΄) 
Όταν αποδημείς να μην θέλεις να επιστρέψεις, σημαίνει όταν αφήνεις κάτι για κάτι καινούργιο να μην γυρίζεις πίσω γιατί θα αποτύχεις και οι τύψεις θα σε ακολουθούν.
6) Ἀλεκτρυόνα τρέφε μέν μή θῦε δέ ́ μήνη γάρ καί ἡλίω καθιέρωται. (ιζ΄)
Να τρέφεις τον πετεινό, αλλά μην τον θυσιάζεις, γιατί είναι αφιερωμένος στον Ήλιο και στο Φεγγάρι, σημαίνει να είσαι τακτικός, αξιόπιστος, μεθοδικός και επιμελής σε αυτό που κάνεις συνεχώς (από το πρωί μέχρι το βράδυ).
7) Δαδίω θᾶκον μή ἀπόμασσε (ις΄)
Μήν καθαρίζεις κάθισμα μέ δάδα
8) Μολόχην ἐπιφύτευε μέν, μή ἔσθιε δέ. (λη΄)
Να φυτεύεις μολόχες αλλά να μην τις τρως, σημαίνει να μην είσαι εριστικός με τους άλλους αλλά και να μην είσαι μαλακός με τον εαυτό σου.
9) Τά πεσόντα μή αναιρείσθαι
Μην μαζεύεις αυτά που πέφτουν, σημαίνει να μην κάνεις τίποτα που δεν αξίζει η προσπάθεια.
10 Καρδίαν μή τρώγε. (λ΄)
Να μην τρως την καρδιά σου, σημαίνει να μην φθείρεις τον εαυτό σου με στενοχώριες και θλίψεις.
11) Ἐν ὁδῶ μή σχίζε (κ΄)
12) Παρά λύχνον μή ἐσοπτρίζου. (κδ΄)
Να μην καθρεπτίζεσαι στο φως της λάμπας, σημαίνει να μην βλέπεις τις πράξεις σου από λάθος πλευρά.
13) Παρά θυσία μή ὀνυχίζου. (κζ΄)
Όταν κάνεις μια θυσία να μην ασχολείσαι με τα νύχια σου, σημαίνει όταν βρίσκεσαι σε ένα ιερό τόπο να μην ασχολείσαι με άσχετα με τον τόπο πράγματα.
14) Μη τρώγε διά της ευωνύμου
Μην τρέφεσαι με το αριστερό χέρι, σημαίνει να αποφεύγεις όλες τις άδικες συναλλαγές.
15) Μη εσθίεν επί δίφρου
Μην τρως στην άμαξα, σημαίνει να έχεις χρόνο για τα γεύματά σου και να μην τρως όταν κάνεις κάποια δουλειά, να είσαι συγκεντρωμένος σε αυτό που κάνεις.
16) Τάς λεωφόρους μή βαδίζειν
Να μη βαδίζεις σε λεωφόρους, σημαίνει να ζεις τη δική σου ζωή και να μην ακολουθείς αυτά που κάνουν οι άλλοι.
17) Στέφανον μή τίλλειν
Να μη μαδάς το στεφάνι, σημαίνει να μην υποτιμάς ό,τι είναι σπουδαίο.
18) Άρτον μή καταγνύειν
Μη σπας το ψωμί, σημαίνει μην λες την μισή αλήθεια.
19) Πῦρ μαχαίρη μή σκάλευε. (η' )
Να μη σκαλίζεις τη φωτιά με το μαχαίρι, σημαίνει να μην προκαλείς τον οργισμένο.
20) Μηδέ φοίνικα φυτεύειν
Να μην φυτεύεις μια φοινικιά, σημαίνει να μην κάνεις τίποτα που δεν είναι χρήσιμο.
21) Θεών εικόνας εν δακτυλίοις μή φόρειν
Τις εικόνες των θεών να μη φοράς σε δαχτυλίδια, σημαίνει να μην επιδεικνύεις τη θρησκεία σου.
22) Δακτύλιον μή φόρει. (κβ΄)
Μη φοράς δαχτυλίδι, σημαίνει να ζεις ελεύθερος από τις προκαταλήψεις.
23) Ἐγκέφαλον μή ἔσθιε (λα΄)
Μην τρως το μυαλό, σημαίνει να μην επιτρέπεις στον εαυτό σου ν΄ απογοητεύεται.
24) Εἰς ἱερόν ου δει εκτρέπεσθαι  (α΄)
Oταν εισέρχεσαι σέ ιερό, νά προσκυνάς, χωρίς νά μιλάς νά ασχολείσαι ταυτοχρόνως μέ οτιδήποτε βιοποριστικό.
25) ου γάρ πάρεργον δει ποιεισθαι τόν Θεόν (β΄) 
Δέν είναι καθόλου πρέπον νά πηγαίνεις στό ιερό καί νά προσκυνάς ευκαιριακά ούτε νά βρίσκεσαι κοντά σέ θύρες όταν περπατάς. 
26) Φεύγε όπλον παρά γυναικός παρεχώμενον
Μην παίρνεις τα όπλα που σου δίνει μια γυναίκα, σημαίνει να απορρίπτεις την έννοια της εκδίκησης.
27) Εἰς μὲν ὑπόδησιν τὸν δεξιὸν πόδα προπάρεχε, εἰς δὲ ποδόνιπτρον τὸν εὐώνυμον (ια΄)
Όταν πρόκειται να φορέσεις υπόδημα, να ξεκινάς με το δεξί πόδι, ενώ όταν πρόκειται να πλύνεις τα πόδια σου, να ξεκινάς με το αριστερό, σημαίνει ότι πριν συμβουλεύσεις τους άλλους τι πρέπει να κάνουν πρέπει πρώτα να έχεις κάνει εσύ το σωστό.
28) Προτίμα τό σχῆμα καί βῆμα τοῦ σχῆμα καί τριώβολον. (λς΄)
Νά προτιμάς γιά κάθε σχήμα ένα βήμα, παρά γιά κάθε σχήμα τρείς οβολούς.
29) Ἀνυπόδητος θῦε καί προσκύνει. (γ΄)
Νά θυσιάζεις καί νά προσκυνάς ξυπόλητος.
30) Ἐρυθῖνον μή προσλαμβάνου. (λγ΄)
Μήν τρώς ερυθρίνο (λυρίνη).
31) (Περί Πυθαγορείων) ἄνευ φωτός μή λάλει. (ιβ΄)
Μήν μιλάς γιά πυθαγόρεια ζητήματα όταν δέν έχει φώς (έχεις φωτιστεί)
32) Γλώσσης πρό τῶν ἄλλων κράτει θεοῖς ἑπόμενος. (ς΄)
Να κρατάς τη γλώσσα σου μπροστά στους άλλους, σημαίνει να μην λες λόγια που πρώτα δεν τα έχεις σκεφτεί καλά.
33) Πρός ἥλιον τετραμμένος μή οὔρει. (ιε΄)
Μην ουρήσεις προς τον ήλιο, σημαίνει να μην είσαι αναιδής.
34) Ἀνέμων πνεόντων τήν ἠχώ προσκύνει. (ζ΄)
Όταν φυσάει άνεμος να λατρεύεις την ηχώ, σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια μιας φιλονικίας καλύτερα να μένεις σιωπηλός.
35) Μελανούρου ἀπέχου ́ χθονίων γάρ ἐστι θεῶν. (ε΄)
Να απέχεις από τις μαύρες ουρές, σημαίνει να αποφεύγεις τους ανθρώπους χωρίς υπόληψη.
36) Ἀποκαρμάτων σῶν καί ἀπονυχισμάτων κατάπτυε.(λβ΄)
Όταν κόβεις τά μαλλιά σου καί τά νύχια σου, νά τα πετάς μακρυά.
37) Στρωμάτων ἀναστάς συνέλισσε αὐτά καί τόν τύπον συνστόρνυε. (κθ΄)
Μόλις συκωθείς από το κρεββάτι συμμάζεψε το σκέπασμα, σημαίνει ότι μόλις ξυπνήσουμε πρέπει να εξαλείψουμε την ιδέα του ύπνου και να προγραμματίσουμε την μέρας μας.
38) σχέτω γέλωτι μή χεσθαι. (κς΄)
Να μην γελάς χωρίς λόγο, σημαίνει να κρατάς τον εαυτό σου σε αυστηρή πειθαρχεία.
39) Ζυγόν μή πέρβαινε. (ιγ΄)
Να μην υπερβαίνεις το ζυγό, σημαίνει να μην υπερβάλεις και να κρατάς σε όλα τη σωστή αναλογία.
40) Εις τα όρια φθάσας, μή επίστρεφε
Όταν φθάσεις στα όρια να μην επιστρέφεις, σημαίνει να μην κοιτάς πίσω και να αναρωτιέσαι εάν έχεις κάνει λάθη.

"Terror X Crew-Pythagorion"  
https://www.youtube.com/watch?v=vBwPVeTRKgw
Μουσική: Πέτρος Ταμπούρης


Ἰαμβλίχου: Περί Πυθαγόρειου Βίου 82,

-Τι εστίν αι των Μακάρων νησοι;
-Ήλιος καί Σελήνη.
-Τι εστί το εν Δελφοις Μαντειον;
-Τετρακτύς.
-Τι το δικαιότατον;
-Θύειν.
-Τι το σοφότατον;
-Αριθμός, δεύτερον δέ ο τοις πράγμασιν
-τά ονόματα θέμενος.
-Τι το σοφότατον πάρ’ ημιν;
-Ιατρική.
-Τι κάλλιστον;
-Αρμονία.
-Τι κράτιστον;
-Γνώμη.
-Τι άριστον;
-Ευδαιμονία.

Στράτος Παγιουμτζής, Τεμπέλης (1904-1971)

Γεννήθηκε στο Αϊβαλί της Μικράς Ασίας το 1904. Στην Ελλάδα ήρθε πριν την Μικρασιατική Καταστροφή και εγκαταστάθηκε στον Πειραιά. Από παιδί μπήκε στο μεροκάματο, αλλά το μεγάλο πάθος του ήταν το τραγούδι. Μαζί με τους Μάρκο Βαμβακάρη, Ανέστη Δελιά και Γιώργο Μπάτη το 1934 έφτιαξαν την πρώτη αμιγώς λαϊκή ορχήστρα. Ήταν η περίφημη «Τετράς του Πειραιώς».  Στην κομπανία τραγουδούν όλοι, όμως ο Στράτος ήταν ο βασικός τραγουδιστής. Την ίδια χρονιά, ο Μάρκος ετοιμάζεται να ηχογραφήσει τον πρώτο του δίσκο. Την ίδια περίοδο εμφανίζεται στη δισκογραφία και ο Γιώργος Μπάτης. Η κομπανία προβάρει το τραγούδι «Ζεϊμπεκάνο σπανιόλο», ο Μπάτης όμως δεν μπορεί να τραγουδήσει κι έτσι ηχογραφείται με τη φωνή του Στράτου. Ακολουθούν τα τραγούδια «Οι σφουγγαράδες» και «Μάγκες καραβοτσακισμένοι» και το 1936 ο Στράτος ερμηνεύει τραγούδια και του τέταρτου της παρέας, του Ανέστη Δελιά. Στα πρώτα χρόνια της δισκογραφικής παρουσίας των Πειραιωτών ο Παγιουμτζής συμμετέχει στις περισσότερες ηχογραφήσεις, ακόμα κι όταν δεν τραγουδάει. Σε πολλά απ' τα πρώτα τραγούδια του Μάρκου παίζει μπαγλαμά ή ποτηράκια, ενώ δεκάδες είναι οι δίσκοι όπου η φωνή του χαιρετίζει τους συμμετέχοντες στην ηχογράφηση («Γεια σου Σπύρο μου με το μπουζουκάκι σου»). Καμιά φορά χαιρετίζει και τον εαυτό του! («Γεια σου και σένα ρε Στράτο με τον τζουρά σου!»). Στα μέσα της δεκαετίας του '30 η φωνή του Στράτου Παγιουμτζή είναι ήδη μύθος. Από τότε αναφέρεται μόνο με το μικρό του όνομα, ακόμα και σε ετικέτες δίσκων. Συνεργάζεται το 1935 με τον Βαγγέλη Παπάζογλου και από το 1937 και με άλλους μεγάλους Μικρασιάτες δημιουργούς όπως ο Πάνος Τούντας, Κώστας Σκαρβέλης και ο Σπύρος Περιστέρης. Το 1938 ο Στράτος θα τραγουδήσει Μανώλη Χιώτη και μερικά απ' τα καλύτερα τραγούδια του Μπαγιαντέρα. Με τον Τσιτσάνη είχε γνωριστεί μερικούς μήνες νωρίτερα και μαζί του θα ξεκινήσει μια πολύχρονη συνεργασία. Δεκάδες πασίγνωστα τραγούδια του Τσιτσάνη πρωτοηχογραφήθηκαν με τη φωνή του Στράτου Παγιουμτζή. Μετά την Κατοχή, ο Στράτος συνεχίζει τη συνεργασία του με τους παλιότερους λαϊκούς δημιουργούς (Μάρκο, Τσιτσάνη, Χιώτη κλπ.) και με νέους, όπως ο Απόστολος Καλδάρας και ο Γιώργος Μητσάκης. Θα συνεχίσει στη δισκογραφία ως τα μέσα της δεκαετίας του '50, οπότε με την άνθηση του αρχοντορεμπέτικου η καριέρα του θα πάρει πτωτική πορεία. Στις αρχές της δεκαετίας του '60 ο Ζαμπέτας τον ξαναφέρνει στο προσκήνιο, εκμεταλλευόμενος τη μεγάλη του επιρροή στις εταιρίες. Ο Στράτος ηχογραφεί προπολεμικά ρεμπέτικα του Χατζηχρήστου, του Τσιτσάνη και άλλων δημιουργών, τον περίφημο αμανέ «Μινόρε του Στράτου» και τον ύμνο του Ολυμπιακού «Ολυμπιακέ μεγάλε, Ολυμπιακέ τρανέ». Εκτός απ' τη δισκογραφία, ο Στράτος επανέρχεται στα λαϊκά πάλκα, όπου δούλευε ασταμάτητα έως το 1955. Τον Οκτώβρη του 1971 καταφέρνει να βγάλει διαβατήριο για να πάει στην Αμερική (το 1937 είχε συλληφθεί για χρήση χασίς και πήγε εξορία με αποτέλεσμα να μην του εκδόσουν ποτέ διαβατήριο). Στην Ν. Υόρκη θα δουλέψει στη «Σπηλιά», όπου αποθεωνόταν απ' τους ομογενείς. Στις 16 Νοεμβρίου 1971 έσβησε πάνω στο πάλκο, σε ηλικία 67 ετών. Για να τον γυρίσουν στην πατρίδα και να τον κηδέψουν, χρειάστηκε να γίνει έρανος από παλιούς φίλους και συνεργάτες του, ενώ τα έξοδα της κηδείας κάλυψε ο Γιώργος Ζαμπέτας.
Μεγάλες Επιτυχίες: Αγαπώ μια μαυρομμάτα, Αρχόντισσα, Ζούλα σε μια βάρκα (Ζεμπεκάνο Σπανιόλο), Τον χάρο τον αντάμωσα, Μες την πολλή σκοτούρα μου, Μπαξε Τσιφλίκι κ.ά.
Μινόρε Μανές - Χτυπώ νεκροί κι' ανοίχτε μου
https://www.youtube.com/watch?v=dGa-UOk8Gtk 
Στίχοι-Μουσική: Στράτος Παγιουμτζής
Έτος ηχογρ.1936

"Ξημερώνοντας Σάββατο 9 Μαΐου 1936, Θεσσαλονίκη Από τα χαράματα περίπολοι στρατού και αστυνομίας ανεβοκατεβαίνουν στους κεντρικούς δρόμους της πόλης και στις συνοικίες. Συγκοινωνίες όπως και εφημερίδες δεν υπάρχουν, λόγω της απεργίας των αυτοκινητιστών και των τυπογράφων. Οι εργαζόμενοι κατεβαίνουν σιγά σιγά προς το κέντρο της πόλης. Γίνονται συγκεντρώσεις σε διάφορα σημεία. Η πρώτη σύγκρουση με την αστυνομία γίνεται από τους αυτοκινητιστές, οι οποίοι προσπαθούν να απελευθερώσουν ένα συνάδελφο τους που έχει συλληφθεί. Κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης πέφτει νεκρός ο οδηγός Τάσος Τούσης. Οι εργάτες τοποθετούν το νεκρό πάνω σε μια ξύλινη πόρτα και κατευθύνονται προς τη γενική διοίκηση. Η αστυνομία κλείνει το δρόμο και επιτίθεται. Η σύγκρουση γενικεύεται. Στήνονται οδοφράγματα σε όλο το κέντρο της πόλης. Γίνονται μάχες σώμα με σώμα. Οι χωροφύλακες κτυπούν στο ψαχνό. Οι καμπάνες κτυπούν ασταμάτητα. Φήμες για πολλούς νεκρούς και τραυματίες. Οι διαδηλώσεις όμως μαζικοποιούνται περισσότερο. Οι διαδηλωτές καταλαμβάνουν το κέντρο της πόλης. Απολογισμός: εκατοντάδες τραυματίες και οι πρώτοι νεκροί: Β. Σταύρου, Ιντο Σενόρ, Γ. Πανόπουλος, Αγλαμίδης, Σαλβατόρ Ματαράσο, Δημ. Λαϊλάνης, Σ. Διαμαντόπουλος, Γιάννης Πιτάρης, Ευθύμης Μάνος, Μανώλης Ζαχαρίου, Αναστασία Καρανικόλα."
Όταν πεθάνω θάφτε με
https://www.youtube.com/watch?v=q4Bqr_mZDqM
Στρατος Παγιουμτζης σε ζωντανη ηχογραφηση απο την ταβερνα του Βρανα το 1961.

Η μουσική παράδοση της Καππαδοκίας

Η  γλώσσα των τραγουδιών στα περισσότερα είναι στην καραμανλίδικη διάλεκτο. Στα υπόλοιπα τραγούδια χρησιμοποιείται η Καππαδοκική διάλεκτο, ανάλογα με την περιοχή. Καππαδοκικά ιδιώματα είναι ένας κατακερματισμός ελληνικών λέξεων μέσα σε τουρκικά ιδιώματα. Για παράδειγμα στα Φαρασιώτικα τραγούδια που έχουμε την Φαρασιώτικη διάλεκτο, σε τραγούδια της Σινασού την Σινασίτικη, σε κάποια του Μιστί και του Τσαρικλή την Μιστιώτικη διάλεκτο.

Η μουσική  και χορευτική παράδοση της Καππαδοκίας χαρακτηρίζεται απο το έντονο στίγμα  της ορθόδοξης χριστιανικής πίστης που διαπότισε τα ήθη των ρωμιών, καθώς επίσης και από την  ρυθμική και ιδιαίτερα χαρισματική κίνηση στα  πολλά και διαφορετικά είδη χορών που διαθέτει αυτή η περιοχή της κεντρικής Ανατολίας. Οι Καππαδόκες σε κάθε κοινωνική συγκέντρωση, δημόσια, οικογενειακή ή φιλική τραγουδούσαν και χόρευαν. Οργανώνονταν γλέντια στους αρραβώνες, στους γάμους,  στα βαφτίσια, στις ονομαστικές εορτές, όταν ξενιτεύονταν κάποιος συγγενής ή φίλος. Ακόμη σπουδαία γλέντια γίνονταν στην μνήμη του τοπικού πολιούχου όταν γιόρταζε ο κεντρικός ναός του χωριού. Τότε οι προετοιμασίες γίνονταν με τρόπο επίσημο καθώς εκτός από την τιμή στον προστάτη Άγιο, όλη αυτή η διαδικασία για την προετοιμασία, συντελούσε στην διατήρηση και την διαφοροποίηση των Καππαδοκών απο το μουσουλμανικό στοιχείο.
Οι χοροί και τα τραγούδια των Καππαδοκών διακρίνονται σε δυο γενικές κατηγορίες:
  • Θρησκευτικούς (Αγίου Βασιλείου, Άη Σάββα, Αντίπασχα, Χατζηπάσλαρ κτλ.)
  • του γλεντιού (Λειλιμ γιαρ, Κέμερλι, Γιουβαλαντούμ, Τσιτσέκ ντάγ, Τσετενέ, Κόνιαλι κτλ._
Σκόπιμο είναι να αναφέρουμε πως υπάρχει μια ειδική υποκατηγορία χορών , που θα μπορούσαμε να τους αναφέρουμε ως μαχητικούς ή πολεμικούς. Σε αυτή την κατηγορία διακρίνουμε επιθετικές διαθέσεις ενάντια στους κατακτητές Οθωμανούς που εκφράζονται μέσα από τις έντονες κινήσεις των χορευτών κυρίως στα χτυπήματα των ποδιών, και την χρήση των σπαθιών. Καμαί βουρντουμ γερέ (Κεντρική Καππαδοκία), των Μαχαιριών (Φάρασα), τον Κιόρογλου (Βόρεια Καππαδοκία).
 
Το ύφος σε όλους τους χορούς είναι σεμνό και βαθιά μυσταγωγικό. Στα πολλά και διαφορετικά σε βηματισμούς είδη καρσιλαμάδων εκεί διακρίνουμε χαρισματικές κινήσεις γεμάτες από μεράκι και τέχνη. Στους καρσιλαμάδες χρησιμοποιούσαν ξύλινα κουτάλια καθώς επίσης μικρά ποτήρια, και ζίλια (μεταλλικά σκεύη ειδικά διαμορφωμένα για να τοποθετούνται στα δάχτυλα) δίνοντας ρυθμό και συνοδεύοντας περίτεχνα τους μουσικούς. Σε αντίθεση με τους καρσιλαμάδες των Οθωμανών, εκεί συναντούμε εντελώς διαφορετικό χορευτικό ύφος στις κινήσεις των χορευτών και άλλους βηματισμούς. Ένα άλλο στοιχείο που αξίζει να προσέξει κανείς είναι, πως στην παράδοση των Καππαδοκων δεν υπάρχουν παγανιστικά στοιχεία μα έντονο χριστιανικό περιεχόμενο, ειδικά στους τελετουργικούς και θρησκευτικούς χορούς. Στους χορούς και τα τραγούδια αυτής της περιοχής, εφαρμόζεται απόλυτα αυτό που αναφέρεται στους ψαλμούς του Δαβίδ « Αινείται αυτόν εν τυμπάνω και χορώ αινείται αυτόν εν χορδαίς και οργάνω. Στην μουσικοχορευτική παράδοση των Καππαδοκων διακρίνουμε το υψηλό πατριωτικό φρόνημα, την βαθειά  θρησκευτική πίστη και την εμμονή στις παραδόσεις της πατρώας γης.
Βασίλης Σιδηρόπουλος
Ερευνητής Καππαδοκικής Λαογραφίας
Δάσκαλος Καππαδοκικών Χορών

Μάνα μ΄ ήρτεν η άνοιξη
https://www.youtube.com/watch?v=h8ZFpN364wQ
Παραδοσιακό τραγούδι από τη Σινασό της Καππαδοκίας. Κυκλικός χορός.
Οι φορεσιές των κοριτσιών ειναι αντίγραφα των εξαιρετικών γυναικείων φορεσιών της Σινασού.


ΚΑΜΑΙ ΒΟΥΡΝΤΟΥΜ ΓΕΡΕ
https://www.youtube.com/watch?v=pwZvSZJgDTQ
Καμαί Βουρντούμ Γερέ = Το σπαθί μου χτυπώ στη γη.
Χορευόταν από δύο νέους, με τη συνοδεία μουσικών οργάνων, οι οποίοι κρατούσαν μαχαίρια. Ακολουθώντας τη μουσική πηδούσαν με λυγισμένα γόνατα και συνέκρουαν τα μαχαίρια ως μαχόμενοι πολεμιστές... Από το τμήμα Καππαδοκών του Μορφωτικού-Πολιτιστικού Συλλόγου Πετρανών Κοζάνης (Χορός Συλλόγου Μικρασιατών Κοζάνης 02/02/13).


 Πληροφορίες
http://diasporic.org/mnimes/songs-and-dances/cappadocia

Το αλάτι της Γής - Καππαδοκικό Γλέντι
https://www.youtube.com/watch?v=s-3gU7xj59w

25/9/15

Η ιστορία του Χασάπικου

Το Χασάπικο ή Χασάπικος είναι ελληνικός χορός από την Κωνσταντινούπολη. Η ονομασία προέρχεται από την τουρκικής προέλευσης λέξη kasap, που σημαίνει κρεοπώλης, ενώ η αντίστοιχη ελληνική ονομασία ήταν μακελάρικος. Οι ρίζες του ανάγονται στη βυζαντινή περίοδο, όταν αποτελούσε χορευτική μίμηση μάχης με σπαθιά από τη συντεχνία των χασάπηδων στην Κωνσταντινούπολη. Η πρώτη σειρά κρατούσε μαχαίρια, ραβδιά και μαστίγια, ενώ η δεύτερη δεν είχε όπλα. Μορφές του χορού αυτού ήταν γνωστές από παλαιότερα χρόνια σε αρκετά μέρη του ελληνικού ή Ελληνόφωνου Χριστιανικού χώρου, περισσότερο όμως στην Κωνσταντινούπολη και την ευρύτερη περιοχή.

Χασάπικο :Μέτρο 4/4 |1/4ο,1/4ο,1/4ο,1/4|. { V ^ V ^ }Αντρικός χορός, τώρα χορεύεται σε ευθεία γραμμή κυρίως από άνδρες (σπάνια από γυναίκες). Παλιότερα, για να χορέψει κάποιος χασάπικο, έπρεπε να φοράει τραγιάσκα με σηκωμένο γείσο, κάνοντας το ίδιο βήμα σαν να είναι όλοι ένα σώμα. Τα βήματα και η περιγραφή έμοιαζαν και μοιάζουν με την παράθεση τελετουργικών κινήσεων σε μια προσπάθεια σύνδεσης του χορού με την αρχαιότητα, με τον τρόπο στάσης και κίνησης, στο στρατό του Μεγάλου Αλεξάνδρου ή την αναπαράσταση των στάσεων των πολεμιστών του. Επί Τουρκοκρατίας, χόρευαν το συγκεκριμένο ελληνικό χορό εκτός από τους Μακελάρηδες και γενίτσαρους και οι αρναούτηδες, γι’ αυτό λεγόταν και αρναούτικο, ανάλογα με τις κοινωνικές ομάδες που διαβιούσαν στην περιοχή. H Ελισάβετ Λομάκα-Σενιέ (μητέρα του Γάλλου ποιητή Αντρέ Σενιέ), τον θεωρούσε χορό αρχαίο (που συμβόλιζε την εκστρατεία του Μέγα Αλέξανδρου κατά του Δαρείου). Αναφορά γίνεται στις επιστολές της Μαντάμ Σενιέ στο δεύτερο μισό του 18ου αιώνα, η οποία αναφέρεται στο χορό ως Αρναούτικο (συγκεκριμένα περιγράφεται ως χορός που χορευόταν στην Κωνσταντινούπολη κυρίως τις ημέρες του Πάσχα) που τον χόρευαν οι Έλληνες χασάπηδες της Πόλης, οι Μακελλάρηδες του Βυζαντίου κατά τη διάρκεια της Βυζαντινής περιόδου.

Υπάρχουν πολλά είδη «χασάπικου», που χωρίζονται σε 2 μεγάλες κατηγορίες: τους αργούς και τους γρήγορους. Σήμερα απαντάται σε 4 μορφές: χασάπικο, χασαποσέρβικο(γρήγορο), χασάπικο βαρύ/αργό και πολίτικο/"ταταυλιανό”. Το χασάπικο αποτέλεσε βάση για το συρτάκι (δημοφιλές από την ταινία “Αλέξης Ζορμπάς” κι έτσι στο εξωτερικό θεωρείται ο αντιπροσωπευτικότερος ελληνικός χορός.
Τα Δέκα καλύτερα χασάπικα: Φραγκοσυριανή (Βαμβακάρης), Ο χορός του Σακαινά (Ξαρχάκος), Το πεπρωμένο (Νταλάρας), Όνειρο Απατηλό (Κόκοτας), Θα πιώ απόψε το φεγγάρι, Δεν θέλει άνθρωπο να δεί (Βόσκοπουλος), Η δουλειά κάνει τους άντρες (Ευσταθίου), Για κοίτα με στα μάτια (Μαρινέλλα), Των αγγέλων τα μπουζούκια (Ελευθερίου) 

ΧΑΣΑΠΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ
https://www.youtube.com/watch?v=jzR9aoNo7Bs



Ζαμπέτας - Το χασάπικο της ταβέρνας
https://www.youtube.com/watch?v=9eXPElwzcPs

 
"Merci, grâce à vous je découvre la musique Grecque. Σας ευχαριστώ, χάρη σε εσάς ανακάλυψα την ελληνική μουσική." house pierre

24/9/15

Νένα Χρονοπούλου

Η Νένα Χρονοπούλου γεννήθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου του 1968. Την γνωρίσαμε στην τηλεοπτική σειρά στο Αντ1 "Λάμψη" του Νίκου Φόσκολου και ήταν το απόλυτο sex symbol την εποχή της. Έζησε έρωτες αλλά και πίκρες. Η μοίρα της έπαιξε πολύ άσχημο παιχνίδι, πρώτα η ασθένεια του παιδιού της, η δολοφονία του συζύγου της, το κυνήγι των ΜΜΕ και τέλος ο άγνωστος της αδελφός. Η Νανά δεν λύγησε, δεν το έβαλε κάτω αφιερώθηκε στο παιδί της και στον άντρα της. Έγραψε ένα γυναικείο βιβλίο ύμνος για την γυναικεία ψυχοσύνθεση και εξαιρετικούς, βιωματικούς στίχους για τραγούδια.

Η συγκλονιστική συνέντευξη της Νένας Χρονοπούλου στον Μένιο Φουρθιώτη
https://www.youtube.com/watch?v=Vbe4doafyQM
https://www.youtube.com/watch?v=NYBwv0ooBMw

Ε ναι λοιπόν
https://www.youtube.com/watch?v=0HXmYyFeFkA
Στίχοι: Νένα Χρονοπούλου Μουσική: Γιάννης Κερμανίδης
Εκτέλεση: Γιώργος Μάης

Απόψε Υπογράφω
https://www.youtube.com/watch?v=UtTEJNh3IHE
Στίχοι Νένα Χρονοπούλου
Μουσική Γ.Κερμανίδης, Τ.Μπλάθρας
Εκτέλεση: Στάθης Ξένος


23/9/15

ΕΡΩΣ ΕΛΛΑΣ

Ιδρυτικά Μέλη:
Αρτ Κυδωνάκης,
Βασιλική Αϊβατζίδου, 
Φώτης Μήλιος, 

Συνεργάτες:
Κατερίνα Ελληναίου 
Γιώργος Χατζηιωάννου

Οι "ΕΡΩΣ ΕΛΛΑΣ" δημιουργήθηκαν το 2011,  με στόχο να αναδείξουν με το μουσικό τους έργο τις Αιώνιες Αξίες του Ελληνισμού και να ανυψώσουν το φρόνημα των Ελλήνων. Σε μια εποχή σήψης και Εθνικής υποτέλειας, που κατακλύζεται από εύκολα τραγουδάκια του συρμού, οι «ΕΡΩΣ ΕΛΛΑΣ» επιμένουν να τραγουδάνε για την Πατρίδα και τα Εθνικά θέματα. Πρόκειται για μία ομάδα μουσικών, που ένωσαν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν νέους σύγχρονους Θούριους και Παιάνες, οι οποίοι θα μιλάνε απευθείας στην καρδιά και την συνείδηση των Ελλήνων. Οι «ΕΡΩΣ ΕΛΛΑΣ» εξέδωσαν 3 μουσικές συλλογές, οι οποίες κυκλοφόρησαν μαζί με την εφημερίδα «Ελεύθερη Ωρα». Η πρώτη συλλογή "Υμνοι για την Πατρίδα" κυκλοφόρησε την 28η Οκτωβρίου 2011, η δεύτερη με τίτλο "Ανάσταση Λαού" κυκλοφόρησε την 25η Μαρτίου 2012 και η τρίτη “Παιάνες Ελλήνων” την 25η Μαρτίου 2014. Και τα τρία cd ήταν αφιερωμένα στις Εθνικές μας Επετείους και συνολικά ξεπέρασαν τις 15.000 πωλήσειςΕχουν βραβευθεί για το έργο τους από την «Παγκόσμια Επιτροπή Μακεδονικού Αγώνα»  και από το 3ο Παγκόσμιο Συνέδριο της "Αμφικτυονίας Ελληνισμού".  Οι «ΕΡΩΣ ΕΛΛΑΣ» σας καλούν να κοινοποιήσετε, αναρτήσετε και να εξαπλώσετε, οποιοδήποτε έργο, δικό τους ή άλλο, που εξυμνεί τα Εθνικά Ιδεώδη. Αλλωστε αυτό αποτελεί προσωπικό χρέος και Υψιστη Τιμή για κάθε συνειδητοποιημένο Ελληνα!  
erosellas.blogspot.gr

Έρως Ελλάς - Της ΕΛ.ΔΥ.Κ. τα παλληκάρια 
https://www.youtube.com/watch?v=pNnF562_uaA
Στίχοι: Αρτ Κυδωνάκης
Μουσική: Φώτης Μήλιου

"Οι ΕΡΩΣ ΕΛΛΑΣ ερμηνεύουν τον Υμνο "Της ΕΛΔΥΚ τα Παλληκάρια". Το τραγούδι είναι αφιερωμένο σε όλους όσους έχυσαν το αίμα τους το 1974 για την Ελευθερία της Ελληνικής μας Κύπρου." ΕΡΩΣ ΕΛΛΑΣ

Στις Θερμοπύλες της Πάφου
https://www.youtube.com/watch?v=4hN0-QsBpn8
Στίχοι: Νικόλας Γρεβενιώτης
Μουσική: Φώτης Μήλιος


"Οι ΕΡΩΣ ΕΛΛΑΣ αφιερώνουν τον ύμνο αυτόν στον ηρωικό πλωτάρχη του αρματαγωγού Λέσβος Ελευθέριο Χανδρινό που το 1974 προκάλεσε τεράστιες απώλειες στον βάρβαρο εισβολέα κατακτητή." 

ACTIVE MEMBER

Μουσικά Είδη: low bap (hip hop)
Ο Δημήτρης Μυτακίδης γεννήθηκε το 1967 στο Πέραμα του Πειραιά και το 1979 μέσω ενός κομματιού των Sugarhill Gang από τον ραδιοφωνικό σταθμό της αμερικάνικης βάσης έρχεται για πρώτη φορά με την rap μουσική και ξεκινά να ψάχνει οτιδήποτε είχε σχέση με το rap και το hip hop. Από τότε υιοθέτησε και το ψευδώνυμο Foxmoor. Οι Active Member δημιουργήθηκαν τον Ιούνιο του 1992 από τον Μυτακίδη μαζί με τον DJ MCD, Δημήτρη Κρητικό. Ήδη από την επόμενη χρονιά ο Μυτακίδης θα ιδρύσει την Freestyle Productions, μια ανεξάρτητη ομάδα παραγωγής, μέσω της οποίας κυκλοφόρησε τον πρώτο ελληνικό album με hip-hop μουσική σε 500 αντίτυπα. "Η Διαμαρτυρία" ηχογραφήθηκε χωρίς ο Μυτακίδης να έχει ιδιαίτερα τεχνικά μέσα και καθόλου ακαδημαïκές μουσικές γνώσεις. Μέσα στο 1993 εισχώρησαν στο συγκρότημα ο Xray, Νικήτας Κλιντ και ο Real D, Δημήτρης Κωνσταντόπουλος και τους Radicals για να στηρίξουν την όλη προσπάθεια, καθώς εκείνη την εποχή το hip-hop με ελληνικό στίχο ήταν άγνωστο. Το 1994 ακολουθεί ο δεύτερος δίσκος του συγκροτήματος σε 500 αντίτυπα ενώ μέσω της Freestyle Productions κυκλοφόρησαν άλλοι 3 δίσκοι αποκλειστικά σε βινύλιο. Το 1995 οι Active Member τραβούν το ενδιαφέρον των δισκογραφικών εταιρειών και έτσι καταφέρνουν να υπογράψουν συμβόλαιο στην με την Warner (το πρώτο ελληνικό hip-hop συγκρότημα που υπέγραφε συμβόλαιο με πολυεθνική δισκογραφική εταιρεία). Έκτοτε ο B.D. Foxmoor αποφάσισε να βαφτίσει το hip-hop που εκπροσωπούσε αλλιώτικα, προκειμένου να το διαφοροποιήσει από την γενική έννοια "hip hop". Το ονόμασε, λοιπόν, Low Bap, μια παραλλαγή του όρου Boom Bap από εκεί προέκυψαν πολλοί νέοι και σημαντικοί καλλιτέχνες και συγκροτήματα.

Το 2015 το συγκρότημα ανακοίνωσε ότι σταματάει, έχοντας υποσχεθεί και την έκδοση ενός τελευταίου δίσκου με τίτλο "Κάρπιμο".

Εχθροί του λαού
https://www.youtube.com/watch?v=yP650lXlW-E


"Φάνης Χηνάς (1940- 12 Φεβρουαρίου 1992). Απόσπασμα από την εκπομπή "Το θέατρο της Δευτέρας". Πρώτη προβολή 7/5/1979. Ένα συγκλονιστικό κοινωνικό πολιτικό δράμα, ιδιαίτερα επίκαιρο στην εποχή μας και πάντα διαχρονικό. "Ο εχθρός του λαού" του Ερρίκου Ίψεν, διασκευή Άρθουρ Μίλλερ, μετάφραση Νίκος Γκάτσος [1] " liberado76
Καμπάνα
https://www.youtube.com/watch?v=Qkfbv2AomRg 
Από τον εκπληκτικό δίσκο των Active Member "Μύθοι Του Βάλτου", ένας φόρος τιμής στο μπαρμπα-Κώστα.

22/9/15

ΒΑΒΥΛΩΝΑ 1997--2003

Αρχική Σύνθεση
Πρίγκιπας (Πέτρος Ντομπροβόλσκι, MC),
Πυροβάτης (Δημήτρης Μαντζούτσος, MC),
Βέβηλος (Θανάσης Κατσαντώνης, MC),
Κύρος (Γιώργος Γεωργίου, DJ),
Θηρίο (Κώστας Δράκουλας MC/DJ),
Παράφρων (Μίλτος Βουργίδης, MC ),
Μέθυσος (Μιχάλης Κουϊνέλης, MC)
Όγδοο μέλος αποτελούσε ο Σάτυρος ο οποίος δεν ήταν φυσικό πρόσωπό αλλά "ενσάρκωση" των στίχων των Active Member κάτω από αυτό το ψευδώνυμο.

Οι Βαβυλώνα ήταν ένα ελληνικό hip-hop/low bap/rapcore συγκρότημα από την Αθήνα. Δημιουργήθηκε το καλοκαίρι του 1997 από τους Active Member και τον Loyal-T. Η σύνθεση του συγκροτήματος άλλαξε αρκετές φόρες με την πάροδο του χρόνου και συμαδεύτηκε με την αποχώρηση, προσθήκη αλλά και με την επιστροφή παλιών μελών. Μεταξύ των καινούριων και παλιών μελών υπήρξαν πολλές προστριβές για το αν θα έπρεπε να έχει το συγκρότημα φυσκό ήχο ή όχι, ενώ πρόβλημα δημιουργήθηκε και την Freestyle Productions. Αποτέλεσμα όλων αυτών των συνεχών διαφωνιών, διεργασιών και αλλαγών ύπηρξαν η δημιουργία των Βαβυλώνα 2000 και η X-Βαβυλώνα. Το κύκνει άσμα του συγκροτήματος ήρθε το 2003, στο Cd-Single "Γης Μαδιάμ".

ΒΑΒΥΛΩΝΑ - Παράφρων
https://www.youtube.com/watch?v=-kq9r8Zqg5s
Στίχοι: Μίλτος Βουργίδης, Παράφρων
Μουσική: Δημήτρης Μυτακίδης B.D. Foxmoor

"Μόλις άκουσα για πρώτη φορά το κομμάτι και μάγκες μου σηκώθηκε η τρίχα..." George Kots
ΒΑΒΥΛΩΝΑ - Βέβηλος
https://www.youtube.com/watch?v=J864xtWH-zA
Στίχοι: Θανάσης Κατσαντώνης, Βέβηλος 
Μουσική: Δημήτρης Μυτακίδης B.D. Foxmoor

 

ΒΑΒΥΛΩΝΑ - Τα τέρατα παίζουν ακομα
https://www.youtube.com/watch?v=1c1SmxImkME
Από το ομώνυμο άλμπουμ. Στο δίσκο αυτό, οι Βαβυλώνα κάνουν στροφή, εμπλουτίζουν τον ήχο τους με φυσικά όργανα και αποκτούν nu-metal χροιά.

21/9/15

LOCOMONDO

Βασικά Μέλη:
Μάρκος Κούμαρης - Φωνητικά, κιθάρα,
Γιάννης Βαρνάβας - Φωνητικά, κιθάρα,
Σταμάτης Γούλας - Πλήκτρα, sampler,
Σπύρος Μπεσδέκης - Μπάσσο,
Στράτος Σούντρης - Ντραμς,
Μιχάλης Μούρτζης - Κρουστά,
Θανάσης Ταμπάκης - Ηχοληψία 

Μουσικά είδη: Ρέγκε, Σκα, Λάτιν, Groove, Tribal

 Η συνάντηση του Μάρκου Κούμαρη και του Γιώργου Βαρνάβα κατά τη στρατιωτική τους θητεία, καθώς και οι παρόμοιες μουσικές τους επιρροές και κατευθύνσεις, είχε ως αποτέλεσμα την ίδρυση του συγκροτήματος, αρχικά, με το όνομα Urbana (αστικός). Οι Locomondo (από την ισπανική λέξη "loco", που σημαίνει τρελός και την ιταλική λέξη "mondo", που σημαίνει κόσμος) έχουν τις ρίζες του στην Αθήνα και ιδρύθηκε το καλοκαίρι του 2001. Συνδυάζουν τη ρέγκε, τη σκα και τη λάτιν μουσική. Οι στίχοι των κομματιών τους είναι γραμμένοι, κυρίως, στην ελληνική και την αγγλική. Έχουν παίξει με συγκροτήματα, όπως οι Skatalites, οι Chumbawamba και οι Ska Cubano και με καλλιτέχνες όπως ο Μανού Τσάο.

Ιδεολογία
Σύμωνα με τα μέλη των Locomondo, το συγκρότημα είναι υπέρ της ζωής του έρωτα και κατά των εξαρτήσεων. Το κομμάτια τους αφορούν, συνήθως, προσωπικές εμπειρίες τους, θέματα που απασχολούν τους νέους (έλλειψη ευκαιριών), την τηλεόραση, τον έρωτα και, γενικότερα, καθημερινά προβλήματα.

Locomondo - Goal ( Video Clip )
https://www.youtube.com/watch?v=FGpZSc3v8uM
Στίχοι-Μουσική: Μάρκος Κούμαρης



Locomondo - Πίνω μπάφους και παίζω Pro
https://www.youtube.com/watch?v=oHICxXSkjQA


Ζωζώ Σαπουντζάκη

Ζωζώ (Ζωή) Σαπουντζάκη είναι ηθοποιός, τραγουδίστρια και show woman. Γεννήθηκε στις 27 Μαΐου του 1933 στη Θεσσαλονίκη απο πατέρα Κωνσταντινοπολίτη και μητέρα Σμυρνιά. Από την ηλικία των 7 ετών ανέβηκε στο θέατρο με την ηθογραφία του Ελευθεριάδη "Το Αγρίμι " μαζί με τη μεγαλύτερη αδελφή της, Βάσω. Η Βάσω σταμάτησε νωρίς από το θέατρο γιατί παντρεύτηκε και έκανε οικογένεια, η Ζωζώ συνέχισε από 'κει και ύστερα μια θεατρική και κινηματογραφική καριέρα. Κορυφαία της στιγμή στην ταινία "The Greek Tycoon"(1978) για την ζωή του Αριστοτέλη Ωνάση. Χαρακτηρίστηκε από πολλούς ως "Βασίλισσα της Νύχτας". Έχει συμμετάσχει σε διάφορες ελληνικές τηλεοπτικές σειρές, κινηματογραφικές ταινίες και θεατρικές παραστάσεις. Παντρέυτηκε 2 φορές χωρίς ποτέ να κανει παιδιά.

Ζωζώ Σαπουντζάκη "Σε χρόνο Tv" με ην Μάριον Μιχελιδάκη
https://www.youtube.com/watch?t=245&v=CP460X8T2Sk

Είμαι κορίτσι ζόρικο (Κάντε πέρα να περάσω κάντε πέρα να διαβώ)
https://www.youtube.com/watch?v=zhvCTfjCvsk
Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος Μουσική: Μίμης Πλέσσας Εκτέση: Ζωζώ Σαπουντζάκη
Από την ταινία "Ο Ψεύτης" (1968)




Έχω μεγάλη ζήτηση
https://www.youtube.com/watch?v=Aa7rFAO8lMA





20/9/15

Τα 30 καλύτερα ελληνικά μεικτά ντουέττα

Top 30

30) Νίκος Ζιώγαλας & Γλυκερία "Πάρε απόψε πάρε με" 
29) Γιάννης Μηλιώκας & Αφροδίτη Μάνου "Ροζ"
28) Γρηγόρης Πετράκος & Φωτεινή "Όλα τελειώσαν" 
27 Στράτος Διονυσίου & Λίτσα Διαμάντη "Με λες αγάπη"
26) Μιχάλης Χατζηγιάννης & Δέσποινα Ολυμπίου "Να ΄σουν αλλιώς"
25) Μάκης Χριστοδουλόπουλος & Λίτσα Διαμάντη "Εδώ υπάρχει ένας έρωτας μεγάλος"
24) Αντώνης Καφετζόπουλος & Κατερίνα Κούκα "Ο ωραίος κι ωραία"
23) Βαλάντης & Ευρυδίκη "Και δεν τελειώνουμε"
22) Γιάννης Πάριος & Άννα Βίσση "Μαρτύριο"
21) Αντώνης Βαρδής & Χάρις Αλεξίου "Ροκ Μπαλάντα"
20) Φίλιππος Πλιάτσικας & Χάρις Αλεξίου "Εσύ με ξέρεις πιο πολύ"
19) Λάμπης Λιβιεράτος & Εύη Αδάμ "Παράδεισε μου"
18) Μανώλης Λιδάκης & Σοφία Βόσσου "Δεν μετανιώνω" 
17) Πασχάλης Τερζής & Στέλιος Ρόκκος "Φίλοι"
16) Χρήστος Δάντης & Κατερίνα Τοπάζη "Αν"
15) Πασχάλης Τερζής & Πίτσα Παπαδοπούλου "Είσαι εσύ"


14) Σάκης Ρουβάς & Άννα Βίσση "Σε θέλω με θέλεις"
13) Χρήστος Δάντης & Ευρυδίκη "Δεν έχει σίδερα η καρδιά σου να με κλείσει"
12) Νίκος Καρβέλας & Άννα Βίσση "Βρε κουτό" & "Boom Boom"
11) Κώστας Χαζής & Μαρινέλλα "Σύνορα η αγάπη δεν γνωρίζει"
10) Στέλιος Διονυσίου & Νατάσα Θεοδωρίσου "Με λες αγάπη"  
9) Μάκης Χριστοδουλόπουλος & Λίτσα Διαμάντη "Ένας έρωτας μεγάλος"
8) Σωτηρία Μπέλλου & Διονύσης Σαββόπουλος "Μ΄αεροπλάνα και βαπόρια"
7) Αντώνης Ρέμος & Μαντώ "Εμείς"
6) Δημήτρηρς Κοργιαλάς & Ευρυδίκη "Άσε με"
5) Γιώργος Αλκαίος & Αρετή Κετιμέ "Άμα δεν σε δώ"
4) Δάκης & Χριστιάνα "Μίλα Μου"
3) Δημήτρης Κοντολάζος & Αμαλία "Μια ιστορία"
2) Δημήτρης Μητροπάνος & Αλέκα Κανελλίδου "Δίδυμα Φεγγάρια"
1) Βασίλης Καρράς & Κωνσταντίνα "Το Δηλητήριο"

Εσύ
https://www.youtube.com/watch?v=KkZN9r5J-wM
Στίχοι-Μουσική: Robert Williams
Πρώτη εκτέλεση: Τζίνα Σπηλιωτοπούλου & Αντώνης Πολίτης


Μίλα μου
https://www.youtube.com/watch?v=rmpj0KpomB0
Στίχοι-Μουσική: Robert Williams
Εκτέλεση: Κώστας Καραφώτης - Μάρω Λύτρα ( Ντουέττο ) 


Δίδυμα Φεγγάρια
https://www.youtube.com/watch?v=4wWkbcyFIQM
Στίχοι: Κώστας Φασουλάς Μουσική: Μάριος Τόκας
Εκτελέση: Δημήτρη Μητροπάνος & Ελεωνόρας Ζουγανέλη ( Ντουέττο )


19/9/15

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ 1992--1997

Τα Μέλη των STEREO NOVA
Κωνσταντίνος Βήτα
Μιχάλης Δέλτα
Αντώνης Πι


Η ιστορία των Stero Nova ξεκινά το 1986, όταν βρίσκονται μαζί οι Κωνσταντίνος Μπαρμπόπουλος, Αντώνης Παλάσκας και Μιχάλης Δέλτα και κάνοντας μουσικούς πειραματισμούς. Επηρεασμένοι από τον ήχο της acid γράφουν κάποια κομμάτια και σχηματίζουν ένα instrumental γκρουπ με το όνομα Bobby Blast. Κατά το 1990 ο Κωνσταντίνος Βήτα γράφει κάποιους στίχους κι η μπάντα αποφασίζει να τους ενσωματώσει στα κομμάτια της. Το όνομα της αλλάζει σε Στέρεο Νόβα και μέχρι το 1991 ολοκληρώνονται τα κομμάτια του πρώτου τους δίσκου, ο οποίος τελικά κυκλοφορεί το 1992. Τα πρώτα άλμπουμ των σΝ περιείχαν κυρίως αργά κομμάτια που μπορούν να χαρακτηριστούν ως techno ambient. Στη διάρκεια της πορείας τους ο ήχος τους σκλήρυνε κινούμενοι στον ευρύτερο χώρο του techno. Χαρακτηριστικός είναι κι ο στίχος της μπάντας. Ο Κωνσταντίνος Βήτα ραπάρει πεζά ποιήματα που έχει γράψει ο ίδιος, εισάγωντας στην ελληνική μουσική σκηνή ένα νέο πρωτοποριακό είδος που θα επηρεάσει ακόμα και την ποπ μουσική. Σύμφωνα με το MTV Europe, το 1994 θεωρήθηκε ως μια πρωτοποριακή μπάντα που επηρέασε την ελληνική ηλεκτρονική αλλά και ποπ μουσική σκηνή. Οι σΝ παρά την επιτυχία τους απέφυγαν την χωρίς όριο εμπορευματοποίηση της δουλειάς τους ενισχύοντας την -έτσι κι αλλιώς- μεγάλη μουσική τους αξία. Ακολουθούν κυκλοφορίες αρκετών άλμπουμ και singles μέχρι και την κυκλοφορία του Τέλσον το 1996, οπότε και ο Αντώνης Πι αποχωρεί από το γκρουπ. Οι σΝ θα παραμείνουν για περίπου ακόμα ένα χρόνο όταν και στα τέλη του 1997 θα διαλυθούν. Τα μέλη των Στέρεο Νόβα συνεχίζουν ξεχωριστά τον δρόμο τους στη μουσική μέχρι σήμερα.

Στέρεο Νόβα - Νέα Ζωή 705 (Official Video + HQ Audio, Instrumental)
https://www.youtube.com/watch?v=0vfTiV0BCSw
Από το άλμπουμ: Ντισκολάτα (1993)


Στέρεο Νόβα - Ηλίθιο Αστείο
https://www.youtube.com/watch?v=LRZBGZe3VWYΑ
Απο το άλμπουμ "Κυκλοτρον"

Σώτης Βολάνης

Ο Σώτης Βολάνης κατάγεται από μουσική οικογένεια (πατέρα τραγουδιστή και αδελφό μπουζουξή). Ο ίδιος γεννήθηκε το 1971 στην Ακρολίμνη του Δήμου Πέλλας από γονείς Ρομά και το πραγματικό του όνομα είναι Σωτήρης Σταυρίδης. Από 13 ετών παίζει μουσική, τραγουδάει στα μπουζούκια και το 2002 έγινε γνωστός στο πανελλήνιο με το τραγούδι "Πόσο μου λείπει η ζεστή αγκαλιά σου". Το εν λόγω τραγούδι πολύ γρήγορα έγινε γνωστό και διασκευάστηκε σε ξένες γλώσσες σε πολλές χώρες (Αραβικά, Τουρκικά, Εβραϊκά, Σέρβικα και Βουλγάρικα). Άλλες μεγάλες του επιτυχίες είναι το "Θέλω να δώ", "Που να ΄σαι τώρα", "Καθρέφτης", "Μωράκι μου", "Να μ΄αγαπάς". Έχει φανατκούς θαυμαστές στην Ελλάδα και το εξωτερικό και όλοι περιμένουν με ανυπομονησία τα καινουρια του τραγούδια.

Συνέντευξη: Μην Χανόμαστε - Ναταλία Γερμανού
https://www.youtube.com/watch?v=MUinIUnxbhk

Πόσο μου λείπει ( Video Clip )
https://www.youtube.com/watch?v=Z-UYlLOoZPU
Στίχοι-Μουσική-Εκτέλεση: Σώτης Βολάνης



Θέλω να δώ ( Video Clip )
https://www.youtube.com/watch?v=bRc0yJHt-_s
Στίχοι-Μουσική-Εκτέλεση: Σώτης Βολάνης


18/9/15

Μικαέλλα Χατζηεφραίμ

Η Μικαέλλα Χατζηεφραίμ γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Λευκωσία. Στα σχολικά της χρόνια ακολουθούσε τις θετικές επιστήμες αλλά από νεαρή ηλικία αφιέρωνε τον ελεύθερο της χρόνο σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες! Έτσι από την ηλικία των 7 χρονών, ξεκινά μαθήματα πιάνου τα οποία και συνεχίζει για δέκα χρόνια (πτυχίο British Council of Cyprus), ενώ παράλληλα σπουδάζει χορό (μοντέρνο μπαλέτο και ισπανικούς χορούς), παρακολουθεί μαθήματα τέχνης, θεάτρου κτλ. Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο, αποφασίζει να εκπλήξει τους πάντες στην οικογένειά της και από τις θετικές επιστήμες να δώσει εξετάσεις για να σπουδάσει Θεατρολόγος, θέση την οποία και κερδίζει 2η Παγκύπρια την χρονιά της, στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο τμήμα θεατρικών σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής! Η διαμονή της στην Αθήνα δεν κράτησε μόνο 4 χρόνια, όσο κράτησαν οι σπουδές της, γιατί η αγάπη της για το τραγούδι και την μουσική, την ώθησε να παραμείνει και να εργάζεται εκεί για αρκετά χρόνια!

Είχε την χαρά και την τύχη να συνεργαστεί με πολλούς γνωστούς και μη καλλιτέχνες, όπως τον Νότη Σφακιανάκη, τον Αντύπα, τον Γονίδη, την Πάολα, την Άντζελα Δημητρίου, τον Γιώργο Μαρίνη και πολλούς άλλους, όπως επίσης και να συμμετέχει στη δισκογραφία (back vocals) πολλών εξ αυτών. Τα τελευταία δυόμιση χρόνια ζει και εργάζεται στην Κύπρο, έχει λάβει μέρος σε πολλά τηλεοπτικά προγράμματα, για φιλανθρωπικούς και μη σκοπούς, όπως το Dansing for you 2 και 3. Το. Μουσικό Κουτί στο Mega Κύπρου κτλ.. Με το "Έτσι απλά", κάνει την πρώτη ουσιαστική της προσπάθεια να χαράξει τη δική της πορεία στο μουσικό στερέωμα.


Μικαέλλα Χατζηεφραίμ - Έτσι απλά ( Video Clip )
https://www.youtube.com/watch?v=fnG_6IqlzC4
Στίχοι: Άννη
Μουσική: Νικόλας Ντίμας


Μικαέλλα Χατζηεφραίμ - Απόψε θέλω να πιώ
https://www.youtube.com/watch?v=gr4hrtqLxpQ
Εκπομπή "Σάββατο κι Απόβραδο" του ΡΙΚ

Στίχοι: Σοφία Αργυροπούλου



Μουσική: Αντώνης Βαρδής


Πρώτη Εκτέλεση: Χαρούλα Αλεξίου