24/7/16

ΣΑΤΥΡΟΙ

Μέλη:
Γιάννης Μερμίγκης (Ζεύξιππος) -Σαξόφωνο, Φυσαρμόνικα, τραγούδι,
Κώστας Μιχαηλίδης (Λύσιππος) -Ηλεκτρικές κιθάρες, φωνητικά,
Γιώργος Σκουλιδάκης (Ο κύριος) -Τύμπανα, φωνητικά 

Κλέαρχος Χαλούλος (Αστραπόγιαννος) -Ηλεκτρικό μπάσσο

Άλλα μέλη: Δρ. Jorje (Πλήκτρα,synth), Αγγελική (Τραγούδι)

Έτος Ίδρυσης: 2007

Είδος: Fusion


"Ξεκίνησαν να παίζουν μαζί από το 2007 και να δουλεύουν πάνω σε δικό τους υλικό, παντρεύοντας με κάθε δυνατό και αδύνατο τρόπο όλα τα είδη μουσικής (κάποιοι το λένε fusion) και να το παρουσιάζουν ζωντανά όπου και όταν προκύψει με κύριο άξονα τις μελοποιήσεις τους σε έργα Ελλήνων ποιητών του 19ου αιώνα (και όχι μόνο). Το Καλοκαίρι του 2013 κυκλοφορούν διαδικτυακά το πρώτο τους album με τίτλο "Σολ Γαλλία Τσάμικο". Οι Σάτυροι έχουν εμφανιστεί σε μεγάλες αλλά και μικρές σκηνές και έχουν συμμετάσχει σε πολλά μουσικά φεστιβάλ ανά την Ελλάδα. Το Δεκέμβρη του 2012 συμμετέχουν στο "μνημόσυνο" των Απροσάρμοστων για τον Παύλο Σιδηρόπουλο, στο Κύτταρο ενώ τον Ιανουάριο και το Νοέμβριο της επόμενης χρονιάς θα ανοίξουν τις συναυλίες των Μωρών στη Φωτιά στον ίδιο χώρο. Αυτό τον καιρό το συγκρότημα δουλεύει πάνω σε νέο υλικό.

satyroi.webnode.gr/

Σάτυροι - Φρενοκομείο (Mad house)
https://www.youtube.com/watch?v=FDQHkpzsAtM
Ποίηση: Γεώργιος Σουρής
Μουσική: Κώστας Μιχαηλίδης
Album: Σολ Γαλλία Τσάμικο (2013)

"Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα που εξέδιδε ο ποιητής το 1884, σχολιάζοντας με αυτό τον τρόπο τη δωρεά του Χιώτη Ζωρζή Δρομοκαΐτη για τη δημιουργία του πρώτου τρελοκομείου στην Ελλάδα. Η μουσική του ρεφρέν ανήκει στο παραδοσιακό νησιώτικο "Ντάρι ντάρι", ενώ σαφείς είναι οι αναφορές στο Phantom of the Opera του Andrew Lloyd Webber."

Τηλέμαχος Ζαγρέας & η Μπάντα των Σατύρων - Θύρσος (Βέργα)
https://www.youtube.com/watch?v=oS3VEeCWhAU
Στίχοι-Μουσική: Τηλέμαχος Ζαγρέας
Ενορχήστρωση: Η Μπάντα των Σατύρων
album: Η Κρίση του Κρόνου (2012)


1 σχόλιο:

  1. * Οι Σάτυροι ήταν κατώτερα μυθικά όντα "δαίμoνες" της ελληνικής μυθολογίας, (πνεύματα των βουνών και των δασών), τους οποίους η Ποίηση και η Τέχνη τους απεικόνιζαν από τη μέση και πάνω σχεδόν ανθρωπόμορφους, φαλακρούς και με μυτερά αυτιά, με πόδια και ουρά τράγου. Ήταν, όπως και οι Σειληνοί, υπηρέτες και σύντροφοι του θεού Διόνυσου, τον οποίον είχαν μεγαλώσει από παιδί. Αγαπημένη τους ασχολία ήταν το παίξιμο αυλού και κιθάρας, ο τρύγος και το μεθοκόπημα, αλλά και το κυνήγι των κοριτσιών , που αποτελούσαν όλα μαζί την προσωποποίηση της γονιμότητας της Φύσης.

    Στα διάφορα έργα τόσο του λόγου όσο και της τέχνης εμφανίζονται θρασείς, πότες, ερωτομανείς με τις Νύμφες και εξαιρετικά φιλόμουσοι και χορευτές. Περιέργως ο Όμηρος δεν αναφέρεται σ΄ αυτούς. Αντίθετα ο Ησίοδος μνημονεύει αυτούς ως "γένος των κηφήνων", ενώ τους Σειληνούς τους αποκαλεί "ουτιδανούς" (=άχρηστους) και "αμηχανοέργους" (=τεμπέληδες). Άλλοι ποιητές τους Σάτυρους τους αποκαλούσαν "σκιρτόποδες", επειδή χόρευαν με σκιρτήματα, ή "γλευκόποτες" (=κρασοπότες), ή "κεραστές" (από τα κέρατα που έφεραν), ή αιγίποδες (=τραγοπόδαροι).

    Ιδιαίτερα στη δραματική ποίηση οι Σάτυροι αποτελούν τα κύρια πρόσωπα του σατυρικού δράματος εξ ου και η ονομασία του. Στο ποιητικό αυτό είδος οι Σάτυροι εμφανίζονται ντυμένοι με δέρματα τράγων ονομαζόμενοι έτσι "τράγοι". Στις διάφορες αρχαίες παραστάσεις εμφανίζονται συνηθέστερα μαζί με τον Διόνυσο και τις Νύμφες, που όμως πολύ συχνά συγχέονται με τους Σειληνούς και ίσως εξ αυτού του λόγου να προστέθηκαν στους Σάτυρους αυτιά, ουρά, οπλές αλόγου και σκέλια τράγου. Πάντως η σύγχυση αυτή παρατηρείται από τον 4ο αιώνα π.Χ..

    Οι Σειληνοί ήταν δαίμονες των ρεόντων υδάτων και της ευφορίας της γης, σύντροφοι του Διόνυσου. Αν και συχνά συγχέονται με τους Σάτυρους, ήταν διαφορετικά πλάσματα. Έμοιαζαν αρκετά με Κένταυρους, έχοντας αυτιά, ουρά και οπλές αλόγου και κατάγονταν από τη Θράκη και τη Φρυγία. Αρχηγός τους ήταν ο Σειληνός, που είχε διαπαιδαγωγήσει το θεό Διόνυσο και που χρησίμευε σαν μάντης στους ανθρώπους, μόνο όμως αφού αυτοί τον μεθούσαν. Οι Σειληνοί συνήθως διασκέδαζαν το Διόνυσο παίζοντας μουσική και χορεύοντας με τις Μαινάδες, ενώ κατά το μύθο είχαν πολεμήσει μαζί με το Διόνυσο εναντίον των Γιγάντων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή