31/5/24

Ψευδώνυμα διασήμων Ελλήνων ηθοποιών

 Ψευδώνυμα διασήμων Ελλήνων ηθοποιών



Τα πραγματικά ονοματεπώνυμα και ψευδώνυμα

Γυναικών (12) 
  1. Ελεωνόρα Βαλσαμίδη = Νόρα Βαλσάμη
  2. Ελπίδα Κουτλάκη = Σπεράντζα Βρανά 
  3. Καλλιόπης Δαμβέργη = Καλή Καλό
  4. Ευγενία Καρπούζη = Τζένη Καρέζη
  5. Έλλη Λουκά = Έλλη Λαμπέτη 
  6. Αικατερίνη Αθανίτη = Κατιάνα Μπαλανίκα
  7. Σαπφώ Χανδάνου = Σαπφώ Νοταρά
  8. Αικατερίνη Κωνσταντοπούλου = Κατίνα Παξινού
  9. Ζωή Κουρούκλη = Ζωή Λάσκαρη
  10. Ειρήνη Λελέκου = Ειρήνη Παπά
  11. Ευαγγελία Καλογήρου = Ευαγγελία Σαμιωτάκη 
  12. Αναστασία Χριστοδούλου = Σούλη Σαμπάχ

Ανδρών (10) 
  1. Αντώνης Κόνιαρης = Τόνυ Άντονυ
  2. Γρηγόρης Ιωακειμίδης = Γρηγόρης Βαλτινός
  3. Θανάσης Βέγκος = Θανάσης Βέγγος 
  4. Ιωάννης Γκόγκλης = Γιάννης Βόγλης
  5. Πρόδρομος Κουλούμπας = Μάκης Δεμίρης
  6. Γιάννης Παπαδόπουλος = Ζαννίνο
  7. Βασίλης Τριανταφυλλίδης Χάρρυ Κλυνν
  8. Χρηστός Πιατουλάκης = Χρήστος Πολίτης
  9. Νίκος Χατζηανδρέου = Νίκος Φέρμας
  10. Σπύρος Ανδρουτσόπουλος = Σπύρος Φωκάς
Παρατηρήσεις: Από τον μικρό αυτό κατάλογο απουσιάζουν ονόματα ηθοποιών που χρησιμοποίησαν στο ξεκίνημα ψευδώνυμα αλλά τελικά έκαναν καριέρα με το πραγματικό τους ή αυτούς που χρησιμοποίησαν τα επώνυμα της μητέρας τους αντί του πατέρα (π.χ. Χάρης Ρώμας). Ούτε και για αυτούς που είχαν δύο βαπτιστικά ονόματα (π.χ. Αλίκη Σταματίνα Βουγιουκλάκη). 

30/5/24

Κωστής Κοτζιάς & Αλέξανδρος Κοτζιάς

Αδέλφια συγγραφείς και λογοτέχνες


ΚΩΣΤΗΣ ΚΟΤΖΙΑΣ (1921-1979): "Ό Κοτζιάς θεωρείται ό σημαντικότερος εκπρόσωπος του σοσιαλιστικού ρεαλισμού στην Ελλάδα. Ή ιδεολογία του Κοτζιά άσκησε μεγάλη επιρροή στο συγγραφικό του έργο, το οποίο κυρίως πραγματεύεται κυρίως την ζωή και τους αγώνες της εργατικής τάξης στην μεταπολεμική Αθήνα."

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΤΖΙΑΣ (1926-1992): Υπήρξε ένας εκ των σημαντικότερων μεταπολεμικών συγγραφέων ενώ για το έργο του "Φανταστική Περιπέτεια" είχε τιμηθεί με το Α' Κρατικό Βραβείο μυθιστορήματος το 1987. "Ό Αλέξανδρος Κοτζιάς την θεματολογία των έργων του, την αντλούσε κατεξοχήν από κοινωνικά θέματα. Στο έργο του Αλέξανδρου Κοτζιά κυριαρχεί ο πολιτικός και κοινωνικός προβληματισμός γύρω από τη νεώτερη ελληνική ιστορία, από τη γερμανική κατοχή και τον Εμφύλιο, ως την πτώση της απριλιανής δικτατορίας και τις μέρες μας."

Προέρχονταν από εύπορη οικογένεια, η οποία όμως καταστράφηκε οικονομικά κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής, ενώ είχε προηγηθεί και ο θάνατος του πατέρα τους το 1936. Ο μεγάλος αδελφός σπούδασε Ιατρική ενώ ο μικρός στη Νομική χωρίς κανένας από τους δύο να καταφέρει να αποκτήσει πτυχίο. Για ένα μεγάλο διάστημα (1950-56) ασχολήθηκαν με τις οικοδομικές επιχειρήσεις. 

Ο Κ. Κοτζιάς κανε την πρώτη του εμφάνιση στη λογοτεχνία με το θεατρικό έργο "Το ξύπνημα" (1946). Στη συνέχεια συνεργάστηκε με την Ομάδα των Νέων Λογοτεχνών στην έκδοση του περ. Θεμέλιο. Ο ίδιος ο Κοτζιάς συνίδρυσε το «Ρεαλιστικό Θέατρο» (1949) μαζί με τον Γιώργο Γιαννίδη και εργάστηκε επίσης ως σκηνοθέτης του. Το 1957 κυκλοφόρησε τον Καπνισμένο Ουρανό, που απέσπασε το πρώτο βραβείο πεζογραφίας από τον Δήμο Αθηναίων. Ό Κοτζιας το 1946 συνεργάστηκε με το περιοδικό του Δημήτρη Φωτιάδη Ελεύθερα Γράμματα. Ανέλαβε τη στήλη της θεατρικής κριτικής στις εφημερίδες Δημοκρατική και Δημοκρατικός. Παράλληλα ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία: έγραφε κριτική θεάτρου, και μετά το 1974 και την μεταπολίτευση ήταν ανταποκριτής του Ριζοσπάστη στη Μόσχα. Επίσης συνεργάστηκε και με τις εφημερίδες Ανεξάρτητος Τύπος και Αυγή, Ό Κοτζιάς συνεργάστηκε και με το περιοδικό Επιθεώρηση Τέχνης. Η πρώτη εμφάνιση του Κ. Κοτζιά στο χώρο της λογοτεχνίας πραγματοποιήθηκε το 1957 με τη δημοσίευση του μυθιστορήματος Ο καπνισμένος ουρανός. Συνολικά η πεζογραφική του παραγωγή αποτελείται από πέντε μυθιστορήματα, τα δύο ("Επί εσχάτη προδοσία" και "Αίγιστος") με θέμα εμπνευσμένο από την υπόθεση Πλουμπίδη. Ασχολήθηκε επίσης με τη λογοτεχνική μετάφραση, τις διασκευές λογοτεχνικών έργων για το θέατρο, ενώ έγραψε και δοκίμια. Επίσης ό Κοτζιάς μετέφρασε και διάφορα ρωσικά και κυρίως ισπανικά λογοτεχνικά έργα. Έργα του μεταφράστηκαν στα γαλλικά, ιταλικά, γερμανικά, σουηδικά, τσέχικα, ρωσικά, ουγγρικά και βουλγάρικα. Αρκετά από τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε ξένες γλώσσες. Εκτός από θεατρικά έργα και μυθιστορήματα, δημοσίευσε πολλά άρθρα, δοκίμια, μελέτες και διασκευές έργων του Καζαντζάκη και του Ντοστογιέφσκι.

Ο Α. Κοτζιάς εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα ελληνικά γράμματα με την δημοσίευση του διηγήματος "Πολιορκία το 1953 στα Μαθητικά Γράμματα με θέμα τα τελευταία γεγονότα της κατοχικής περιόδου και εν συνεχεία δημοσίευσε πληθώρα μεταφράσεων και μυθιστορημάτων. Παράλληλα ασχολήθηκε επαγγελματικά με την δημοσιογραφία και την λογοτεχνική κριτική(1956 - 1982) συνεργαζόμενος με διάφορες εφημερίδες και περιοδικά όπως η ΜεσημβρινήΤο Βήμα, η Φιλολογική Καθημερινή, την επιμέλεια της οποίας είχε αναλάβει κατά την περίοδο 1975 - 1982. Κατά τη διάρκεια της δικτατορίας των Συνταγματάρχων διώχθηκε για την αντιδικτατορική δράση του αφού συμμετείχε σε διάφορες αντιστασιακές οργανώσεις, ενώ συμμετείχε στην έκδοση των "Δεκαοχτώ Κειμένων" και υπήρξε ένας εκ των υπευθύνων της έκδοσης προκειμένου να αποφευχθεί πιθανή δίωξη στην εκδότρια των εκδόσεων Κέδρος, Νανά Καλλιανέση. Αργότερα συμμετείχε στην έκδοση "Νέα Κείμενα Ι" και "Νέα Κείμενα ΙΙ". Διετέλεσε ιδρυτικό μέλος της Εταιρείας Συγγραφέων, της οποίας χρημάτισε σύμβουλος το 1986 και αντιπρόεδρος (1982-1984) της.


ΕΡΤ -Καπνισμένος Ουρανός (Τίτλοι Αρχής) 
https://www.youtube.com/watch?v=fzUk4Zl4vXk


Η σειρά είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα του Κωστή Κοτζιά. Η ζωή σε μια προσφυγική γειτονιά στα χρόνια της Μεταξικής δικτατορίας, της Κατοχής και της αντίστασης, μέσα από τις απλές οικογενειακές ιστορίες μιας ομάδας ανθρώπων που κατοικούν σε μια αθηναϊκή αυλή.

Την σειρά έντυσαν μουσικά ο Βασίλης Δημητρίου και στιχουργικά ο Βαγγέλης Γκούφας. 

Έλληνες δημοσιογράφοι & ποδοσφαιρικές ομάδες

Γνωστοί Έλληνες δημοσιογράφοι και παρουσιαστές με βάση τις ποδοσφαιρικές τους προτιμήσεις


Ολυμπιακός 
Νίκος Χατζηνικολάου
Τέρενς Κουίκ
Σπύρος Παπαδόπουλος
Χρήστος Φερεντίνος
Γιώργος Λιάγκας
Αντώνης Σρόιντερ
Πέτρος Κωστόπουλος
Βαγγέλης Περρής
Δημήτρης Οικονόμου
Μάρκος Σεφερλής
Νίκος Μπογιόπουλος

Παναθηναϊκός
Γιάννης Ζουγανέλης
Παύλος Τσίμας
Νίκος Μάνεσης
Ανδρέας Μικρούτσικος 
Γιάννης Πρετεντέρης
Σοφία Αλιμπέρτη 
Γιώργος Οικονομέας
Άκης Παυλόπουλος
Λιάνα Κανέλλη
Ελεονώρα Μελέτη
Σία Κοσιώνη

ΑΕΚ
Νίκος Ευαγγελάτος
Κώστας Χαρδαβέλλας
Μάκης Τριανταφυλλόπουλος
Γιώργος Μητσικώστας
Άρης Πορτοσάλτε
Σεμίνα Διγενή

ΠΑΟΚ
Γιώργος Αυτιάς

Ηρακλής
Γρηγόρης Αρναούτογλου

Μάρκος Σεφερλής -Ο νέος ύμνος του Παναθηναϊκού
https://www.youtube.com/watch?v=FNkOJnXsxd4



Μάρκος Σεφερλής - Το πράσινο πιτ μπουλ
https://www.youtube.com/watch?v=tjkwc5my4qY
Στίχοι: Λάκης Δήμου & Χριστίνα Στάμου 
Μουσική: Στέφανος Κυπριώτης & Λάκης Δήμου

29/5/24

Οι αδελφές Ανδρούτσου

Η Θωμαΐς Ανδρούτσου γεννήθηκε στις 27 Απριλίου 1974 στην Θεσσαλονίκη όπου και μεγάλωσε. Τελειώνοντας το σχολείο σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή Βεάκη. Έκανε το κινηματογραφικό της ντεμπούτο το 1999 στην ταινία "Αυτή η νύχτα μένει". Ακολούθησαν οι ταινίες "Μια φορά και ένα... μωρό" (2011), "Στα Καλά Καθούμενα" (2014) και "Μαζί τα φάγαμε" (2018). Το τηλεοπτικό της ντεμπούτο έγινε  τη σεζόν 2002-2003 στον δεύτερο κύκλο της οικογενειακής σειράς Άκρως Οικογενειακόν με πρωταγωνιστές τους Γιάννη Μπέζο και Ναταλία Τσαλίκη. Τη σεζόν 2004-2005 πρωταγωνίστησε μαζί με τον Σπύρο Παπαδόπουλο και την Κατερίνα Παπουτσάκη στην κωμική σειρά "Η απλή μέθοδος των τριών". Τη σεζόν 2006-2007 είχε ένα από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους στη σειρά του Δημήτρη Αρβανίτη "Τύχη Βουνό" ενώ την επόμενη σεζόν έπαιξε στη σειρά Super Μπαμπάς. Το 2009 συμμετείχε στις σειρές "Έχω ένα μυστικό..." και "Εργαζόμενη Γυναίκα". Από το 2009 μέχρι το 2010 έπαιξε κωμική σειρά του Αλέξανδρου Ρήγα "Η Οικογένεια Βλάπτει". Το 2015 έκανε μία guest εμφάνιση στο δεύτερο κύκλο της σειράς Μην αρχίζεις τη μουρμούρα ενώ τη σεζόν 2015-2016 πρωταγωνίστησε στην οικογενειακή κωμική σειρά Τρελή Οικογένεια. Το 2017 έκανε μία σύντομη εμφάνιση στη σειρά Το σόι σου ενώ τη σεζόν 2017-2018 πρωταγωνίστησε μαζί με τις Πηνελόπη Αναστασοπούλου, Νίκη Γρανά και Κατερίνα Μισιχρόνη στη σειρά "4χχχ4".


Επεξεργα

Η Μαρία Ανδρούτσου είναι ηθοποιός και τραγουδίστρια. Γεννήθηκε στις 26 Νοεμβρίου 1969 στην Θεσσαλονίκη. Από μικρή ηλικία ξεκίνησε να ασχολείται με τη μουσική και συγκεκριμένα με το πιάνο πάνω στο οποίο έχει πάρει και δίπλωμα. Τελειώνοντας το σχολείο έκανε σπουδές στην υποκριτική, τη μουσική και το χορό ενώ για κάποιο διάστημα εγκαταστάθηκε στο Παρίσι για να παρακολουθήσει και εκεί μαθήματα μουσικής. Έκανε το τηλεοπτικό της ντεμπούτο ως ηθοποιός, το 2000, στην κωμική σειρά του Χάρη Ρώμα "Λίφτινγκ" που προβλήθηκε για δύο τηλεοπτικές σεζόν από τον Ant1. Τη σεζόν 2003-2004 έπαιξε στην κωμική σειρά του Γιώργου Καπουτζίδη "Σάββατο γεννημένος" ενώ το 2004 συμμετείχε σε ένα επεισόδιο της σειράς "Επτά Θανάσιμες Πεθερές". Ευρύτερα γνωστή έγινε μέσα από τη σειρά "Πενήντα Πενήντα" και το ρόλο της Ξανθίππης Αλεβίζου. Λόγω της μεγάλης επιτυχίας της σειράς ακολούθησε μία τηλεταινία το 2010 ενώ τη σεζόν 2010-2011 προβλήθηκε και ο τρίτος και τελευταίος κύκλος της σειράς.

Μαρία Ανδρούτσου - Hate my self for you
https://www.youtube.com/watch?v=-hLFN0QKeXE


I Hate Myself for Loving You
Song by Joan Jett & the Blackhearts

26/5/24

Νεκρολογίες τραγουδιών

Μουσικές Νεκρολογίες

Top10
Γιώργος Ζαμπέτας - Κόλαση
Στράτος Παγιουμτζής - Χτυπώ νεκροί κι ανοίξτε μου
Κώστας Ρούκουνας - Κουβέντα με το χάρο
 Στέλιος Καζαντζίδης - Ξέρω νεκρούς
Σπύρος Ζαγοραίος - Εκεί που μένουν οι νεκροί
Χαρούλα Λαμπράκη - Δεν ζωντανεύουν οι νεκροί
Κώστας Καράλης - Οι νεκροί
Γρηγόρης Μπιθικώτσης - Χίλιες φορές στον άλλο κόσμο
Γιώργος Νταλάρας - Του κάτω κόσμου τα πουλιά
Χαρούλα Λαμπράκη- Στου κάτω κόσμου τα σκαλιά


Χίλιες φορές στον άλλο κόσμο
Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Μουσική-Εκτέλεση: Γρηγόρης Μπιθικώτσης 


Γιώργος Ξηντάρης -Χτυπώ νεκροί κι ανοίξτε μου (Μινόρε μανές) 
https://www.youtube.com/watch?v=e1V1NjvzNUI
Στίχοι-Μουσική: Στράτος Παγιουμτζής 
Πρώτη Εκτεση: Στράτος Παγιουμτζής 

25/5/24

Έλενα (Ευσταθιάδου)

Γεννήθηκε στο Κάϊρο της Αιγύπτου από Έλληνες γονείς. Το 1966 κυκλοφόρησε στην Αίγυπτο το πρώτο της 45άρι, ένα αγγλόφωνο τραγουδι το "The Champion" που αναφέρεται στον Μοχάμεντ Άλι. Στα τέλη όμως της δεκαετίας του '60 ήρθε στην Αθήνα, όπου και συνεργάστηκε με τους SOVER GROUP. Η Έλενα με την ιδιόρρυθμη γοητευτική ξένη προφορά της και οι Sover Group, το 1968 έγραψαν το πρώτο 45άρι με τίτλο "Αγόρι Μου Γλυκό" το οποίο γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Ακολούθησαν αρκετά ακόμα 45άκια ώσπου το 1970 ηχογραφεί το πρώτο της LP ''Σε περιμένω τ' άλλο καλοκαίρι''. 
Στα τέλη όμως του 1970 η Έλενα αποχωρεί από την μπάντα για να ακολουθήσει σόλο καριέρα. Τελικά όμως ούτε η ίδια αλλά ούτε και οι Sover θα κατορθώσουν να σταθεροποιηθούν παρότι ακολουθούν διάφορες ανακατατάξεις στα πρόσωπα έτσι θα έρθει και η τελική διάλυση του συγκροτήματος. 

Helena -The Champion
https://www.youtube.com/watch?v=ufkbLNwlHlk

 
Elena & Sover Group - Αγόρι μου γλυκό
https://www.youtube.com/watch?v=ISTJd7S0sYo

22/5/24

Αρετή Αηδονά

Η τραγουδίστρια Αρετή Αηδονά (15 Φεβρουαρίου) γεννήθηκε στην Αθήνα και ξεκίνησε επαγγελματικά στο χώρο το 1990. Συνεργάστηκε με πολύ μεγάλα ονόματα του λαϊκού πενταγράμμου όπως ο Πουλόπουλος, η Μοσχολιού, η Λίτσα Διαμάντη όπως και πολλοί νεώτεροι. 

Χθες ακόμα
Στίχοι: Ηλίας Φιλίππου
Μουσική: Γιάννης Μιχαηλίδης
Εκτέλεση: Αρετή Αηδονά

21/5/24

Το κεφάλαιο "Ελληνοποιήσεις" αθλητών

ΕΛΛΗΝΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Στον ελληνικό αθλητισμό και δη στο ελληνικό ποδόσφαιρο τη δεκαετία του ‘70 και του ‘80 οι ελληνοποιήσεις ξένων παιχτών ήταν κάτι πολύ το σύνηθες όπως και στο μπάσκετ περισσότερο τις τελευταίες δύο δεκαετίες, ενω το ίδιο έγινε και τη δεκαετία του '90 σε πολλά άλλα ομαδικά αθλήματα αλλά και στα ατομικά. 

Οι "ελληνοποιήσεις" ποδοσφαιριστών όπως προείπαμε ήταν σύνηθες φαινόμενο στις δεκαετίες του '70 και του '80 καθώς είχαν καταμετρηθεί 128 εκείνη την εποχή. Οι περισσότεροι παρουσιάζονταν από τις ομάδες τους σαν Ελληνες ομογενείς του εξωτερικού ενώ λόγω των ενστάσεων των αντιπάλων ομάδων υποχρεώθηκε σταδιακά η πολιτεία να εφαρμώσει πιο αυστηρούς έλεγχους και κανόνες για το ποιος δικαιούται την ελληνική ιθαγένεια έστω και αν μερικές φορές το ίδιο το κράτος επέμενε και επιμένει να κάνει κάποτε και τα στραβά μάτια.  

 Όπως και να έχει όμως η Ελλάδα κέρδισε πάρα ζημειώθηκε από αυτή την πολιτική και ο κατάλογος των αθλητών που τον ακολουθεί το επιβεβαιώνει πανηγυρικά. 

Ποδόσφαιρο 

Ρότσα
Βαζέχα
Τζόρτζεβιτς
Σαβέφσκι
Μπάγεβιτς
Μπατίστα
Ζέκα
Βιεϊρίνια

Μπάσκετ

Οι αδελφοί Αντετοκούμπο
Ντόρσεϊ
Τόμας Γουόκαπ


Juan Ramón Rocha

Ο 
Χουάν Ραμόν Ρότσα γεννήθηκε στις 8 Μαΐου 1954 στην πόλη Σάντο Τομέ του Κορριέντες της Αργεντινής και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία από τη Νιούελς Οντ Μπόις το 1972, και κατέκτησε το Πρωτάθλημα Μετροπολιτάνο το 1974 και υπήρξε 3 φορές διεθνής με την Εθνική ΑργεντινήςΤο 1975 εντοπίστηκε από τον Πορτογάλο προπονητή Γκόμεζ Ντε Φαρία (Gómez de Faria) για λογαριασμό του Παναθηναϊκού και το Μάιο του ίδιου έτους βρέθηκε για λίγο στην Ελλάδα όπου εντάχθηκε στην ομάδα των πρασίνων για έξι μήνες χωρίς ωστόσο να ολοκληρωθεί η μεταγραφή του, παρά το γεγονός ότι εντυπωσίασε σε όλες τις φιλικές αναμετρήσεις που συμμετείχε. Ο Παναθηναϊκός προτίμησε τότε να δώσει τις δύο θέσεις του ξένου παίκτη στους Γιουγκοσλάβους Μούικιτς και Τζόρτζεβιτς και να προσπαθήσει να του βγάλει ελληνικό διαβατήριο αφού οι ελληνοποιήσεις παικτών τα χρόνια εκείνα ήταν σύνηθες φαινόμενο. Ενδεικτικό του προγράμματος είναι ότι κατά μετρήθηκαν 128 τέτοιες ελληνοποιήσεις ενώ και ο Φαρία, που είχε έρθει στην Ελλάδα τον Μάιο του 1971 με την Ελληνίδα σύζυγο του για διακοπές και τελικά ανέλαβε τα ινία του ΠΑΣ Γιάννινα γρήγορα διαπίστωσε ότι με τα χρήματα που του ζήτησαν για έναν Έλληνα μπορούσε να αποκτήσει μια ενδεκάδα Αργεντινούς μεγάλων δυνατοτήτων. Έτσι, έφερε στην Ελλάδα με 700.000 τους ελληνοποιημένους Εδουάρδο Κοντογιώργακη (Ριγκάνι), Αλφρέδο Γκλασμάνη (Γκλάσμαν), Χοσέ Παστερνάκη (Πάστερνακ), Εδουάρδο Λίσα, Χουάν Μόντες και Όσκαρ Αλβαρες φτιάχνοντας έτσι τον μεγάλο "Αγιαξ της Ηπείρου". Ο Φαρία λοιπόν ήταν ο άνθρωπος που πρωτοέφερε και τον Ρότσα στην Ελλάδα αλλά η μεταγραφή ναυάγησε αφού η Νιουελς Ολντ Μπόις ζήτησε 50.000 δραχμές για το Ρότσα, ποσό που ο Παναθηναϊκός έκρινε ως υψηλό, με συνέπεια να τον αγοράσει το 1977 η Κολομβιανή Ατλέτικο Τζούνιορ και το 1978 η Μπόκα Τζούνιορς. Τελικά τον Δεκέμβριο του 1979 ο Ρότσα μεταγράφηκε στον Παναθηναϊκόως ομογενής με το όνομα Μπουμπλής ως παιδί του Γιώργου Μπουμπλή από το Αιγάλεω, του πεθερού δηλαδή του Γκόμεζ Ντε Φαρία. Ο Ολυμπιακός έκανε ένσταση για πλαστογραφία και για το λόγο αυτό ο Ρότσα αγωνίστηκε ως ξένος έως τη συμπλήρωση των απαιτούμενων ετών στην Ελλάδα, οπότε και απέκτησε την ελληνική υπηκοότητα. Ο μεγάλος Αργεντίνος έπαιξε μέχρι το τέλος της καριέρας του στο τρυφίλλι το 1989, μετρώντας συνολικά 227 εμφανίσεις, 13 γκολ και κερδίζοντας2 Πρωταθλήματα Ελλάδος, 5 Κύπελλα και 1 Σούπερ Καπ. Μετά την αποχώρησή του από τα γήπεδα ασχολήθηκε με την προπονητική κατακτώντας 2 Πρωταθλήματα Ελλάδος, 2 Κύπελα και 1 Σούπερ Καπ όλα με τον Παναθηναϊκό. 

Η επί δεκαετίες επιτυχημένη παρουσία του στον Παναθηναϊκό ως παίκτης, προπονητής, τεχνικός σύμβουλος, σκάουτερ, υπεύθυνος ακαδημιών, έκανε το όνομά του ταυτόσημο με το σύλλογο και αποτελεί μια εμβληματική φυσιογνωμία και μια από τις σπουδαιότερες προσωπικότητες που υπηρέτησαν την ομάδα. 

Τέλος ο μεγάλος Αργεντίνος εκτός από την μπάλα έχει και μια ακόμη αγάπη το τραγούδι. 

Χουάν Ραμόν Ρότσα - Το τραγούδι του ΠΑΟ
https://www.youtube.com/watch?v=RvH7zqxMF4g
Στίχοι-Μουσική: Νίκος Καρβέλας 

https://www.youtube.com/watch?v=iLuKxUTPObM

20/5/24

ΝΤΠ: ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ

Μέλη:
Χρήστο Πανοηλίας
Ιωσήφ Πρίντεζης

Έτος Ίδρυσης: 1988
Είδος: Underground hip hop/rap
Περιοχή: Σύρος

ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ -Απουσία ( Video Clip )
https://www.youtube.com/watch?v=PXXjKJt0S1A
Στίχοι: Χρήστος Πανοηλίας
Μουσική:  Ιωσήφ Πρίντεζης
Δίσκος: "Δυστυχως Επτωχευσαμεν"

17/5/24

Γεώργιος Αξιώτης (1875-1924)

Ο συνθέτης και μουσικοκριτικός Γεώργιος Αξιώτηςγεννήθηκε στη Μαριούπολη το 1875. Παππούς του ήταν ο πολιτικός Αλέξανδρος Αξιώτης και πατέρας του ήταν ο μυκονιάτικης καταγωγής Παναγιώτης Αξιώτης (1840-1918) πού ασχολήθηκε με το εμπόριο σιτηρών στη Ρωσία και απέκτησε τεράστια περιουσία, συγχρόνως όμως ήταν και αξιόλογος συγγραφέας διηγημάτων και μεταφραστής ρωσικών φιλολογικών έργων. Η οικογένεια έφυγε από τη Ρωσία και εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, το 1887. Μετά τις εγκύκλιες σπουδές του γράφηκε στη Νομική Σχολή, όπου σπούδασε για τρία χρόνια, ενώ παράλληλα άρχισε μουσική στην Ελλάδα ως μαθητής τού σημαντικού Συριανού συνθέτη Λουδοβίκου Σπινέλλη. Στη συνέχεια, σπούδασε στο Ωδείο San Pietro a Majella της Νάπολης, στο οποίο είχαν φοιτήσει πολλοί Επτανήσιοι συνθέτες, παίρνοντας δίπλωμα και εύφημο μνεία. Καθηγητής του εκεί υπήρξε ο σημαντικότατος δάσκαλος τής εποχής Paolo Serrao και συμαθητής του, ο φίλος του Γεώργιος Λαμπελέτ. Επέστρεψε στην Ελλάδα και έγινε διευθυντής του Ωδείου Πειραϊκού Συνδέσμου με βοηθό τον Γ. Λαμπελέτ. Μαζί του εξέδωσε τον μοναδικό τόμο του περ. Κριτική, μέσω του οποίου έθεσε ως στόχο την αναμόρφωση της μουσικής παιδείας στην Ελλάδα. Τελικά όμως άλλαξε γνώμη και απόφαση να αποσυρθεί οριστικά από τα μουσικά πράγματα του χώρου και να εγκατασταθει από το 1905 οικογενειακώς μόνιμα στη Μύκονο. Ως εκ τούτου δεν υπάρχει κάποιο έργο του Αξιώτη που να έχει εκδοθεί. Τα τραγούδια του, ειδικά, βρίσκονται στην κατοχή ιδιωτών, ενώ τα υπόλοιπα είναι στη συντριπτική τους πλειονότητα αχρονολόγητα. Παραμένουν ανέκδοτα, αδισκογράφητα και, κάποια εξ αυτών, -ακόμα και σήμερα- ανεκτέλεστα. 

Πέθανε το 1924 στη Μύκονο. Κόρη του ήταν η πεζογράφου και ποιήτριας Μέλπως Αξιώτη (1905-1973).

Sunset - Γεώργιου Αξιώτη
https://www.youtube.com/watch?v=h99iCqjZlbQ

Ποδοσφαιρικά διλήμματα

Τα μεγαλύτερα ποδοσφαιρικά διλήμματα 


Top 10

Αλεσάντρο ντελ Πιέρο ή Φραντσέσκο Τόττι

Φρανκ Λάμπαρτ ή Στίβεν Τζέραρντ

Κλάρενς Ζέεντορφ ή Έντγκαρ Ντάβιντς

Άλεξ Φέρκιουνσον ή Αρσέν Βενγκέρ

Πέτερ Σμάιχελ ή Φαν ντερ Σαρ

Γιούργκεν Κλοπ ή Πέπε Γκουαρντιόλα

Ρικέλμε ή Ντέκο

Ραούλ ή Κριστιάνο Ρονάλντο

Πάβελ Νέντβεντ ή Λούκα Μόντριτς

16/5/24

Διαβόητοι Έλληνες ληστές

Ελληνική Μυθολογία


Στην ελληνική μυθολογία, ο Προκρούστης (ή Πολυπήμων ή Δαμάστης) ήταν μυθικός ληστής της Αθήνας και πατέρας του Σίνη του «Πιτυοκάμπτη». Το λημέρι του ήταν στην περιοχή Δαφνί στο Χαϊδάρι. Προσκαλούσε κάθε διαβάτη να ξαπλώσει σε ένα σιδερένιο κρεβάτι, γνωστό ως Προκρούστειος κλίνη. Αν το θύμα ήταν ψηλό κι εξείχε από το κρεβάτι, ο Προκρούστης έκοβε το περίσσιο τμήμα του σώματός του. Αντιθέτως, αν το θύμα ήταν πιο κοντό, τότε τραβούσε τα άκρα του μέχρι να φτάσουν στο μήκος του κρεβατιού. Ο Προκρούστης συνέχιζε την αιματηρή δράση του, μέχρι που τον συνάντησε ο Θησέας στο δρόμο του από την Τροιζήνα για την Αθήνα.

Οι Κέρκωπες ήταν δύο αδελφοί, διαβόητοι κλέφτες, ψεύτες και μικροαπατεώνες. Κατάγονταν από την Οιχαλία αλλά ζούσαν συνήθως στη Βοιωτία ή κατ' άλλη εκδοχή κοντά στην Έφεσο. Κατά τις διάφορες παραδόσεις τα ονόματά τους ήταν 
Ώλος και Ευρύβατος ή Σίλλος και Τριβαλός ή Ανδούλος και Άτλαντος ή Πάσσαλος και Άκμων

Ο Αυτόλυκος, ο πατέρας της Αντίκλειας και παππούς του Οδυσσέα είχε κληρονομήσει την ικανότητα από τον πατέρα του Ερμή την ικανότητα να κλέβει και να μεταμορφώνει τα κλεμμένα. Έλαβε μέρος στην Αργοναυτική Εκστρατεία. Νικήθηκε από τον Σίσυφο, του οποίου προσπάθησε ανεπιτυχώς να κλέψει τα ζώα. Ο Σίσυφος ενυμφεύθη την Αντίκλεια θυγατέρα του Αυτόλυκου, η οποία σύμφωνα με άλλες παραδόσεις, εγκατέλειψε τον Σίσυφο και έλαβε σύζυγο τον Λαέρτη εκ του οποίου εγεννήθη ο Οδυσσέας

Στην ελληνική μυθολογία ο Σκίρωνας (Σκίρων) ήταν ένας διαβόητος Κορίνθιος ληστής, γιος του Πέλοπα. Ο Σκίρων είχε το λημέρι του στον γκρεμό που είχε το όνομά του, τις λεγόμενες Σκιρωνίδες πέτρες, τη σημερινή «Κακιά Σκάλα». Παραμόνευε στον δρόμο Αθηνών-Πελοποννήσου και όταν περνούσε από εκεί μοναχικός ταξιδιώτης, τον λήστευε, τον αιχμαλώτιζε και τον βασάνιζε. Συνήθως ο Σκίρων υποχρέωνε τον αιχμάλωτό του να του πλύνει τα πόδια στην άκρη του γκρεμού, και την ώρα που αυτός ήταν απασχολημένος, του έδινε μια κλοτσιά και τον έριχνε από τον γκρεμό στη θάλασσα. Εκεί έβγαινε μια τεράστια χελώνα και έτρωγε τα κομμάτια του. 


Έλληνες λήσταρχοι

19ος αιώνας
Γεώργιος Μπλάνης από την Ευρυτανία
Χρήστος Νταβέλης έδρασε στην Αττικής και τη Βοιωτίας
Κίτσος (Χρήστος Οικονόμου) 

20ος αιώνας
Οι Ρεντζαίοι έδρασαν Ηπείρου
Γεώργιος Καραθανάσης από την Αράχοβα
Φώτης Γιαγκούλας από το χωριό Μεταξάς Κοζάνης
Μήτρος Τζατζάς έδρασε στη Θεσσαλία, στην Ήπειρο και στην Μακεδονία την περίοδο του Μεσοπολέμου
Βαγγέλη Ρωχάμης «ο Πεταλούδας
Θεόδωρος Βενάρδος «ο ληστής με τις γλαδιόλες»
Αδελφοί Παλαιοκώστα



Υποσημείωση 1: Καθόλη τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας, οι κλέφτες ήταν μόνιμη πηγή αταξίας και ανησυχίας καθώς, οργανωμένοι σε ολιγομελείς ή πολυμελείς συμμορίες, προκαλούσαν τον τρόμο στους χωρικούς και τους διαβάτες, στήνοντας ενέδρες στους εμπόρους και τους ταξιδιώτες στα διάφορα περάσματα, τους λήστευαν ή τους κρατούσαν ομήρους μέχρι να εισπράξουν λύτρα, χωρίς γενικά να τους ενδιαφέρει το θρήσκευμα των θυμάτων τους. Το οθωμανικό κράτος, αδυνατώντας να επιβάλει το ίδιο την τάξη, ιδιαίτερα στις ορεινές επαρχίες του, χρησιμοποίησε ένοπλες ομάδες πρώην κλεφτών ή άλλων οπλαρχηγών, προκειμένου να περιορίσει τη δράση των κλεφτών. Οι ένοπλες αυτές ομάδες ονομάζονταν αρματολοιΣταδιακά και μέχρι την έναρξη του απελευθερωτικού αγώνα το 1821, οι κλέφτες, μαζί με τους αρματολούς, αποτέλεσαν τη μόνη στρατιωτική δύναμη της Ελλάδας η οποία μπορούσε να πολεμήσει επιτυχώς τον κατακτητή, χάρη στην επιτυχημένη εφαρμογή του κλεφτοπολέμου. Άσχετα λοιπόν με τα αρχικά τους κίνητρα, οι ληστρικές αυτές ομάδες αποτέλεσαν τη "μαγιά της λευτεριάς, όπως έγραψε λίγο αργότερα ο αγωνιστής του '21 Μακρυγιάννης. Γνωστοί κλέφτες: Κατσαντώνης, Οδυσσέας Ανδρούτσος, Γεώργιος Καραϊσκάκης, Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, Αθανάσιος Διάκος, Ζαχαριάς κ.ά.

Υποσημείωση 2: Κάτι αντίστοιχο ίσχυε και στις θάλασσες με τους πειρατές κυρίως νησιώτες και ιδίως τους Μανιάτες. Γνωστοί πειρατές: Λάμπρος Κατσώνης, Λιμπεράκης Γερακάρης, Ανδρέας Βερούσης, Ιωάννης Βαρβάκη, Λουκάς Βαλσαμάκη. Μετά την Απελευθέρωση και την έλευση Καποδίστρια το 1828 οο Ανδρέας Μιαούλης κατάφερε να πατάξη την πειρατεία. Στην αρχαιότητα αλλά και στην ελληνική μυθολογία υπάρχουν επίσης παράδοση και στην πειρατεία. 

Τέλος και στην Κύπρο υπάρχουν κάποιοι τοπικοί περιώνυμοι Τούρκοι όμως κλέφτες που έδρασαν στα χρόνια της Αγγλοκρατίας όπως τα Χασαμπουλιά και ο Μίτας.