14/2/14

Ερωτικά τραγούδια


"Όλοι οι όροι για τον έρωτα έχουν ρίζα ελληνική. Μόνο το σεξ δεν έχει." Γουρσενάρ Μ.

Στην ελληνική μυθολογία ο Έρως ήταν ο φτερωτός θεός της αγάπης. Συχνά σχετίζεται με τη θεά Αφροδίτη. Σύμφωνα με τον μύθο, όταν χτυπούσε με τα βέλη του δύο ανθρώπους, αυτοί ερωτεύονταν παράφορα. Ο Ευριπίδης διαχωρίζει τη δύναμη του Έρωτα σε δύο μορφές: Σε αυτή που μπορεί να οδηγήσει στην Αρετή και σε εκείνη που οδηγεί στην Αθλιότητα. Με παρόμοιο τρόπο, στο Συμπόσιο του Πλάτωνα εντοπίζουμε τον «καλό» Έρωτα (γιο της Αφροδίτης Ουρανίας) και τον «κακό» Έρωτα (γιο της Αφροδίτης Πανδήμου). Οι αρχαιολόγοι των ημερών μας δεν αναγνωρίζουν την ύπαρξη εξακριβωμένων αναπαραστάσεων του θεού που να χρονολογούνται πριν από τον 6ο αιώνα π.Χ.. Δύο από τις πρώτες παραστάσεις του θεού Έρωτα βρίσκονται στο Μουσείο της Ακρόπολης.  
"Όσοι έχουν πληγωθεί από τα βέλη του μικρού φτερωτού θεού γνωρίζουν πολύ καλά ότι ο έρωτας δεν έχει γιατρειά. Τα συμπτώματά του ποικίλουν από αϋπνία και καρδιοχτύπι και μπορούν να φτάσουν έως σοβαρά κρούσματα άγχους και πανικού! Η αδρεναλίνη φτάνει στα ύψη και οι γνωστές εμμονές κάνουν την εμφάνισή τους... .Ένα δυνατό κοκτέιλ χημικών ουσιών κατακλύζει το αίμα και το μυαλό μας και αυτόματα, χωρίς δεύτερη σκέψη, ξέρουμε ότι είμαστε ερωτευμένοι. Ένας νέος έρωτας προκαλεί δυνατά αισθήματα που οφείλονται κυρίως στη φαινυλαιθυλαμίνη, μια χημική ουσία που παράγεται στον οργανισμό μας και δρα ως φυσική αμφεταμίνη. Αυτή είναι που προκαλεί την ευφορία, το γρήγορο σφυγμό και τις διεσταλμένες κόρες, καθώς και την έκκριση ειδικών οσμών που προσελκύουν υποψήφιους εραστές. Η αυξημένη ποσότητα αδρεναλίνης οδηγεί στην απελευθέρωση της ντοπαμίνης, μιας ουσίας που μας ωθεί να κάνουμε τα πάντα προκειμένου να αποκτήσουμε το πρόσωπο που ποθούμε. Όταν η κατάκτηση πραγματοποιηθεί, μια ορμόνη, η οξυτοκίνη, κατακλύζει τον εγκέφαλο, απελευθερώνοντας άφθονη ποσότητα ενδορφίνης. Κατά τη διάρκεια της ερωτικής πράξης, η οξυτοκίνη του άνδρα μπορεί να αυξηθεί έως πέντε σκάλες, ενώ τα επίπεδα στη γυναίκα μπορούν να είναι ακόμη πιο υψηλά. Ο συνδυασμός των ισχυρών αυτών ορμονών διαλύει τη σεροτονίνη, η οποία ελέγχει τις παρορμήσεις μας και διατηρεί τα πάθη και τις εμμονές μας υπό έλεγχο. Αυτός είναι και ο λόγος που πέφτουμε θύματα του πανικού και του άγχους μας και παρουσιάζουμε μια σχεδόν μανιακή συμπεριφορά. Οι ειδικοί έχουν διαπιστώσει πως όταν παύουμε να είμαστε ερωτευμένοι, τα επίπεδα της σεροτονίνης επανέρχονται στα φυσιολογικά τους επίπεδα. Όσο για τον παθιασμένο έρωτα, οι μελέτες τους αποκαλύπτουν ότι διατηρεί σαν καύσιμα την ελπίδα, τη μοναξιά, αλλά και το θρήνο, τη ζήλια και τον τρόμο. Ένας πραγματικά, μοναδικός συνδυασμός! Δεν είναι να απορεί λοιπόν κανείς που πολλοί άνθρωποι θεωρούν ότι ο έρωτας τους προκαλεί τόσο πόνο" Πηγή: youmagazine.gr (Από την Ελευθερία Καλλέρη)
Ποιητές, Συγραφείς, Μουσικόι όλοι μα όλοι έγραψαν για τον Ερωτα. Είτε είσαι ροκκάς, είτε είσαι της κλασσικής μουσικής, είτε της λαϊκής, είτε της ξένης μουσικής, το 90% των τραγουδιών που υπάρχουν γράφτηκαν για τον Έρωτα. Τώρα ποιό αρέσει περισσότερο σε ΄σενα δεν ξέρω...

Να σε ξεχάσω προσπαθώ
http://www.youtube.com/watch?v=aRZClSkgIm4
Στίχοι-Μουσική-Εκτέλεση: Μιχάλης Εμιρλής

 

 "Δεν υπάρχει πιο ενδιαφέρουσα συζήτηση μεταξύ ερωτευμένων, όταν και οι δυο σιωπούν." Τουρνιέ Α.

3 σχόλια:

  1. Ημέρα των Ερωτευμένων (Αγίου Βαλεντίνου)

    Η ταύτιση του εορτασμού της μνήμης του Αγίου Βαλεντίνου με την Ημέρα των Ερωτευμένων ξεκίνησε από την Αγγλία του ύστερου Μεσαίωνα, έχοντας παγανιστικές και χριστιανικές αναφορές. Στα χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, από τις 13 έως τις 15 Φεβρουαρίου, γιόρταζαν τα Λουπερκάλια προς τιμή του θεού Φαύνου (του Πάνα των Ελλήνων). Οι Ρωμαίοι θυσίαζαν κατσίκια και σκυλιά, ενώ νεαρά αγόρια χτυπούσαν με λωρίδες από δέρμα κατσίκας τις νεαρές κοπέλες για να τους μεταδώσουν τη γονιμότητα. Μία ανάλογη γιορτή υπήρχε και στην Αρχαία Αθήνα τον μήνα Γαμηλιώνα (αντιστοιχούσε στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου και το πρώτο του Φεβρουαρίου), τα Θεογάμια, προς τιμή του Δία και της Ήρας.

    Η γιορτή καταργήθηκε από την Εκκλησία τον 5ο αιώνα μ.Χ., ως ειδωλολατρική. Στη θέση της (14 Φεβρουαρίου) μπήκε ο εορτασμός της μνήμης του Αγίου Βαλεντίνου, μάρτυρα της χριστιανικής πίστης από τη Ρώμη, με απόφαση του Πάπα Γελάσιου. Ο Βαλεντίνος, σύμφωνα με τον θρύλο, υπήρξε ιερωμένος του 3ου αιώνα, ο οποίος σε πείσμα των αυτοκρατορικών διαταγών δεχόταν να παντρέψει νεαρούς στην ηλικία ερωτευμένους, γλιτώνοντας με αυτό τον τρόπο τους άρρενες από τη στρατιωτική θητεία. Με άλλα λόγια, επρόκειτο για πραγματικό προστάτη των ερωτευμένων και των αντιρρησιών συνείδησης, θα λέγαμε σήμερα! Ένας άλλος θρύλος λέει ότι όσο καιρό ο Βαλεντίνος ήταν μέσα στη φυλακή, αρνούμενος να αποκηρύξει την πίστη του, ερωτεύτηκε την τυφλή κόρη του δεσμοφύλακά του, στην οποία μάλιστα έστειλε κι ένα γράμμα με την υπογραφή: Με αγάπη από τον Βαλεντίνο σου.

    Τη νοηματοδότηση που έχει σήμερα η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου την απέκτησε στα χρόνια του ύστερου Μεσαίωνα, γύρω στον 14ο αιώνα. Την πρώτη γραπτή αναφορά την έχουμε το 1382 στο ποίημα Το Κοινοβούλιο των Πτηνών (Parlement of Foules) του πατέρα της αγγλικής λογοτεχνίας Τζέφρι Τσόσερ. Το ποίημα των 699 στίχων είναι ένα ενύπνιο εμπνευσμένο από την παράδοση, κατά την οποία κάθε χρόνο την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου τα πουλιά συγκεντρώνονται μπροστά στη θεά της φύσης για να διαλέξουν ερωτικούς συντρόφους («...for this was Saint Valentine's Day, when every bird cometh there to choose his mate...»).

    Στις αρχές του 17ου αιώνα η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου ως Γιορτή των Ερωτευμένων θα πρέπει να ήταν αρκετά γνωστή στην Αγγλία, αν λάβουμε υπόψη μας τη σχετική αναφορά στον Άμλετ του Σέξπιρ (Τραγούδι της Οφέλιας από την 4η πράξη, Μετάφραση Κωνσταντίνος Χατζόπουλος, 1916):

    Καλό πρωί! Είναι σύσκοτο. Τον Άγιο Βαλεντίνο
    γιορτάζω κι ήρθα κόρη εδώ
    στο παραθύρι σου να ιδώ
    ταίρι με σε αν θα γίνω.
    Σηκώθη ο νιος και ντύνεται κι ευτύς την πόρτα ανοίγει
    και μπαίνει μέσα η κορασιά,
    που κορασιά δε θά 'ναι πλιά,
    όταν απόκει φύγει.

    Το 1840 ήταν κοινός τόπος η ανταλλαγή, μεταξύ των ερωτευμένων, μικρών χειρόγραφων σημειωμάτων με ευχές (valentines). Το ίδιο χρονικό διάστημα η γιορτή διαδόθηκε και στην Αμερική, όπου η ανταλλαγή ευχετήριων καρτών βοηθήθηκε από τη βιομηχανοποίηση και τα φθηνά ταχυδρομικά τέλη. Με την πάροδο του χρόνου το επιχειρηματικό δαιμόνιο και η πολιτιστική επιβολή των αγγλοσαξόνων έδωσαν στη γιορτή τον οικουμενικό χαρακτήρα που γνωρίζουμε σήμερα.

    Τα τελευταία χρόνια η εμπορευματοποίηση της γιορτής έχει φθάσει στο κατακόρυφο. Μετά τις κάρτες, τις ηλεκτρονικές κάρτες μέσω Ίντερνετ (e-cards), τα λουλούδια και τα σοκολατάκια, σειρά έχει η βιομηχανία των κοσμημάτων να οικειοποιηθεί την ημέρα των ερωτευμένων. Ο τζίρος του Αγίου Βαλεντίνου μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες ξεπέρασε το 2010 τα 15 δισεκατομμύρια δολάρια, το ισόποσο του ΑΕΠ της Μποτσουάνα.
    Η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου προκαλεί αντιδράσεις στον μη Χριστιανικό κόσμο. Στην Ινδία οι φανατικοί ινδουιστές και μουσουλμάνοι αντιτίθεται στη γιορτή. Τη θεωρούν πολιτιστικό μίασμα και προϊόν της παγκοσμιοποίησης. Στο Πακιστάν, το τοπικό ισλαμικό κόμμα ζητά την κατάργησή της, καθώς, όπως υποστηρίζει, αντιβαίνει τον Ισλαμικό Πολιτισμό. Την ίδια άποψη έχουν και οι συντηρητικοί κύκλοι του θεοκρατικού Ιράν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η ελληνική εκδοχή της Γιορτής των Ερωτευμένων

    Ο Άγιος Βαλεντίνος δεν μνημονεύεται πουθενά στο ορθόδοξο εορτολόγιο και, όπως ήταν φυσικό, η ορθόδοξη Εκκλησία ποτέ δεν τον παραδέχτηκε. «Ο άγιος αυτός είναι για μας ανύπαρκτος. Είναι μια μυθοπλασία δυτικής προέλευσης», δηλώνουν άνθρωποι της Εκκλησίας. Με τη σειρά της και η Καθολική Εκκλησία στην αναθεώρηση του γενικού εορτολογίου της το 1969 υποβίβασε την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου σε τοπική εορτή, επειδή δεν γνώριζε σχεδόν τίποτα για τον βίο του, παρά μόνο ότι ετάφη στη Βία Φλαμίνια της Ρώμης στις 14 Φεβρουαρίου.

    Όταν, όμως, ο ξενόφερτος άγιος άρχισε να μπαίνει για τα καλά και στη ζωή των Ελλήνων και η ημέρα αυτή να καθιερώνεται και στη χώρα μας ως η ημέρα των ερωτευμένων στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 με πρωτοβουλία των ανθοπωλών, εκπρόσωποι της Εκκλησίας πρότειναν οι Έλληνες ερωτευμένοι να τιμούν και να γιορτάζουν αγίους που υπάρχουν στο ορθόδοξο εορτολόγιο.

    Το 1994, ο τότε εκπρόσωπος Τύπου της Ιεράς Συνόδου, Γιάννης Χατζηφώτης, πρότεινε να καθιερωθεί ως ημέρα των ερωτευμένων η γιορτή του Αγίου Υακίνθου, που τιμάται στις 3 Ιουλίου. Ο Υάκινθος καταγόταν από την Καισάρεια της Καπαδοκίας και υπηρετούσε ως κουβικουλάριος (θαλαμηπόλος) του ρωμαίου αυτοκράτορα Τραϊανού. Άνθρωπος εμπιστοσύνης του αυτοκράτορα, ο Υάκινθος προσηλυτίσθηκε στον Χριστιανισμό, προκαλώντας την οργή του Τραϊανού, που όταν το έμαθε διέταξε να τον φυλακίσουν χωρίς να του δίνουν καθόλου φαγητό, εκτός κι αν ήθελε να φάει ειδωλόθυτα. Σαράντα μέρες πέρασε έτσι ο Υάκινθος, χωρίς να αγγίξει τα ειδωλόθυτα. Την 41η, όμως, παρέδωσε το πνεύμα του στον Κύριο, σε ηλικία 20 ετών.

    Στην καθιέρωση της 3ης Ιουλίου ως ημέρα του έρωτα και της ποίησης πρωτοστάτησε ο γνωστός τραγουδοποιός από τα Ανώγεια της Κρήτης, Λουδοβίκος των Ανωγείων, που μαζί με ανθρώπους του πνεύματος και των γραμμάτων προχώρησαν στην ανέγερση ενός ναού σε μια πανέμορφη τοποθεσία, σε υψόμετρο 1.200 μέτρων στον Ψηλορείτη. Μπροστά από το εκκλησάκι αυτό, που είναι το μοναδικό στην Ελλάδα αφιερωμένο στον Άγιο, κάθε καλοκαίρι πραγματοποιούνται εκδηλώσεις με την επωνυμία Υακίνθεια.

    Το 2000 ο μακαριστός Aρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, στην προσπάθειά του να φέρει πιο κοντά τη νεολαία στην Εκκλησία, πρότεινε να εορτάζεται η γιορτή των ερωτευμένων στις 13 Φεβρουαρίου, ημέρα που η Ορθοδοξία τιμά τη μνήμη των Αποστόλων Ακύλα και Πρίσκιλλας, ενός ενάρετου ζευγαριού Ιουδαίων σκηνοποιών, που ζούσε στην Κόρινθο και ασπάστηκε τον Χριστιανισμό.

    Υπάρχει και μια τρίτη πρόταση, μάλλον από αρχαιόπληκτους, να εορτάζονται ως προστάτες των ερωτευμένων στις 14 Φεβρουαρίου ο πολυμήχανος Οδυσσέας και η πιστή του Πηνελόπη.

    ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/worldays/134#ixzz2rsYPaByv

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λόγια Αγάπης

    · Ο έρωτας δεν είναι λέξη άτιμη, αλλά μια λέξη που την ατίμασαν. Λαφονταίν
    · Δεν υπάρχει πιο ενδιαφέρουσα συζήτηση μεταξύ ερωτευμένων, όταν και οι δυο σιωπούν Τουρνιέ Α.
    · Ερωτοτροπία: παιχνίδι με θέμα την ειλικρίνεια Κρουγκλόφ Α.
    · Η ουσία του έρωτα είναι η αβεβαιότητα Ουάιλντ Ο.
    · Ο «έρωτας» είναι μια επινόηση των γυναικών για να μετατρέψουν τους άνδρες από ελεύθερους κυνηγούς σεξουαλικής ηδονής σε οικόσιτα ζώα αναπαραγωγής Χορόσκελης Δ.
    · Ο έρωτας δεν είναι λέξη άτιμη, αλλά μια λέξη που την ατίμασαν Λαφονταίν
    · Ο έρωτας είναι μια παροδική πνευματική ασθένεια, που γιατρεύεται με το γάμο Μπηρς Αμβρόσιος
    · Ο πλατωνικός έρωτας υπάρχει. Αλλά μόνο μεταξύ συζύγων Κριστολ Ίρβινγκ
    · Οι άνθρωποι ονειρεύονται όσο καιρό είναι ερωτευμένοι και ξυπνούν μόλις παντρευτούν Βέγκα
    · Οι πιο ευτυχισμένοι ερωτευμένοι στον κόσμο είναι αυτοί που ποτέ δεν συναντήθηκαν. Χάρη σ' αυτούς εμφανίστηκαν οι πιο ρομαντικές ιστορίες αγάπης επειδή δεν γνώρισαν τους καυγάδες και τις στρεψοδικίες. Αυτοί ποτέ δε θα αποκτήσουν την κατανόηση πως αυτή η γυναίκα δεν είναι για μένα ή αυτός ο άνδρας δε μου ταιριάζει, αφού ποτέ δε θα πλησιάσουν ο ένας τον άλλον τόσο ώστε να το γνωρίσουν. Αλλά δυστυχώς οι περισσότεροι απ' αυτούς μετά παντρεύονται και γνωρίζουν την μεγαλύτερη δυστυχία της ζωής τους αφού πέφτουν από πολύ ψηλά Όσσο
    · Όλοι οι όροι για τον έρωτα έχουν ρίζα ελληνική. Μόνο το σεξ δεν έχει. Γουρσενάρ Μ.
    · Η αγάπη είναι ολόκληρη ιστορία στη ζωή μιας γυναίκας και ένα επεισόδιο στη ζωή ενός άντρα. Ζ. Π. Ρίχτερ
    · Το πρώτο σύμπτωμα της αγάπης ενός νεαρού είναι η διστακτικότητα, αλλά της κοπέλας είναι η τόλμη. Τα δυο φύλα επιδεικνύουν τάση προς την προσέγγιση και ο καθένας δέχεται τις ιδιότητες του άλλου φύλου. Β. Ουγκώ
    · Σεξ είναι όταν το ντρέπονται και οι δυό, όταν σβήνουν το φως και κρύβονται μέσα σ' ένα σκοτεινό δωμάτιο Όσσο
    o Η αγάπη είναι κάτι ιδανικό, ο γάμος κάτι πραγματικό. Η σύγχυση του ιδανικού με το πραγματικό ποτέ δεν μένει ατιμώρητη.
    o Στην αρχή αγάπη, μετά γάμος, πρώτα φωτιά μετά καπνός. Σαμφόρ Νίκολας

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Συνολικες Προβολες