Άλκης Κακαλιάγκος (πιάνο-hammond
organ)
Πασχάλης
Αρβανιτίδης (τραγούδι-μπάσο)
Βαγγέλης Κουτσοτόλης (σαξόφωνο)
Κούλης Καλογιαννίδης (κιθάρα)
Δημήτρης Λαζαρίδης
(τύμπανα)
Το συγκρότημα πρωτοεμφανίστηκε το 1965 στη Θεσσαλονίκη στο "Χαβάη Club" και το όνομά τους, τους το έδωσε ο στιχουργός Νίκος Ελληναίος που εργαζόταν εκεί σαν παρουσιαστής αλλά και σαν ραδιοφωνικός παραγωγός ξένων μουσικών επιτυχιών.
"Οι "Φόρμινξ", που προηγήθηκαν των "Ολύμπιανς", έπαιζαν μεν μοντέρνα χορευτική μουσική (σέικ), αλλά "σνόμπαραν" τον ελληνικό στίχο. Και γενικά όλα τα συγκροτήματα εκείνης της εποχής έκαναν το ίδιο, ή τραγουδούσαν στα ελληνικά με ξενική προφορά. Όλα όμως τα άλλαξαν οι OLYMPIANS. Η καθαρή και ειλικρινής άρθρωση του Πασχάλη σε μελωδίες με ελληνικό στίχο, σε μουσική με "ευρωπαικό άκουσμα" σε σύγχρονους μοντέρνους χορευτικούς ρυθμούς έκανε να σκιρτίσουν οι καρδιές όλων των νέων, και να χαρίσουν όλη τους την αγάπη στο συγκρότημα και ακόμη να την μεταφέρουν και στις επόμενες γενιές. Αποτέλεσμα όλα τα νεανικά ροκ συγκροτήματα άρχισαν να ηχογραφούν την μουσική τους πάνω σε ελληνικό στίχο,και μέχρι σήμερα όλα τα ροκ συγκροτήματα ακόμη και τα πιο.....(hard rock) τραγουδούν ελληνικά. Ετσι επικράτησε και ο όρος "Ελληνικό ροκ"." kakaliagos.gr
The Olympians - ΙστορίαΜεγάλες Επιτυχίες: Ο τρόπος, Το σχολείο, Ιστορία, Ο Αλέξης, Το κορίτσι του Μάη, Copa Cabana, Mammy blue
https://www.youtube.com/watch?v=JGot4-j3uyE
Στίχοι: Λευτέρης ΠαπαδόπουλοςΜουσική: Βαγγέλης Πιτσιλαδής
https://www.youtube.com/watch?v=jREnIuZP2_8
Στίχοι-Μουσική: Πασχάλης
Το συγκρότημα δημιουργήθηκε τον Σεπτέμβριο του 1965 στην Θεσσαλονίκη από τους Αλκη Κακαλιάγκο(πιάνο-hammond organ) μέλος των VIPS και τα μέλη του διαλυθέντος συγκροτήματος των BRAHMS Πασχάλη Αρβανιτίδη(τραγούδι-μπάσο), Βαγγέλη Κουτσοτόλη(σαξόφωνο), Κούλη Καλογιαννίδη(κιθάρα), Δημήτρη Λαζαρίδη(τύμπανα).
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτες εμφανίσεις στo club “Χαβάη" στην Ν.Κρήνη με αφεντικό τον Τάκη Κανίδη. Η νεολαία της Θεσσαλονίκης από την πρώτη στιγμή αγκαλιάζει και στηρίζει με την αγάπη της το συγκρότημα.Ο Γιώργος Κοντόπουλος, ραδιοφωνικός παραγωγός με τα μαγνητόφωνα του ηχογραφεί ζωντανά τους Ολύμπιανς και τους παρουσιάζει σε εκπομπή του στον Αμερικανικό ραδιοφωνικό σταθμό που λειτουργούσε τότε στην Περραία.Ο 'Αλκης Στέας σε εκπομπή του στο Κρατικό ραδιόφωνο βγάζει στον αέρα την ίδια ηχογράφηση και με ζωντανή συνέντευξη των Ολύμπιανς.Αυτή την εκπομπή την ακούει ο Γιάννης Σωκρατίδης τότε διευθυντής του υποκαταστήματος στην Θεσσαλονίκη της Δισκογραφικής εταιρείας "Ελλαδίσκ" ο οποίος ενθουσιάζεται και ανοίγει τον δρόμο για να ηχογραφηθούν στην Αθήνα (Δεκέμβριος 1965), με παραγωγό τον Γ.Ράλλη, το πρώτο σαρανταπεντάρι δισκάκι με τον "Τρόπο" και το "Συμπόσιο".
Σημαντικός σταθμός η πρώτη εμφάνιση των ΟΛΥΜΠΙΑΝΣ στην Αθήνα στις 2 Οκτωβρίου1966 στην "Χρυσή Βραδυά" σε μια μεγάλη πολύωρη συναυλία στο κατάμεστο Παναθηναικό Καλλιμάρμαρο Στάδιο όπου σμμετείχε όλο το μουσικό κατεστημένο της εποχής.Επίσης διεξήχθη ένας διαγωνισμός νεανικών μουσικών συγκροτημάτων όπου οι ΟΛΥΜΠΙΑΝΣ πήραν το 78% το ψήφων της Αθηναικής νεολαίας,'' αυτό ήταν κάτι που έφτανε τα όρια ενός σκανδάλου.'Ενα απρόβλεπτο συγκρότημα από τη Θεσσαλονίκη ,τσάκιζε τα καλύτερα συγκροτήματα της Αθήνας -και μάλιστα μέσα στην έδρα τους!......" (απόσπασμα από το βιβλίο ''Ελληνικό Ροκ'' του Μανώλη Νταλούκα).
Η πρωτοφανής επιτυχία των "Ολύμπιανς", για τα δεδομένα εκείνης της εποχής. μπορεί να αιτιολογηθεί ως εξής.Πάντα οι νέοι θέλουν να έχουν την δική τους μουσική. Ο χορευτικός ρυθμός που συγκινούσε τότε (1965) ήταν το σέικ. Οι "Φόρμινξ", που προηγήθηκαν των
"Ολύμπιανς", έπαιζαν μεν μοντέρνα χορευτική μουσική, αλλά "σνόμπαραν" τον ελληνικό στίχο. Και γενικά όλα τα συγκροτήματα εκείνης της εποχής έκαναν το ίδιο, η τραγουδούσαν στα ελληνικά με ξενική προφορά...."Από τη βραδυά εκείνη,όλα τα συγκροτήματα αναθεωρούν την στάση τους .'Ολοι αρχίζουν να γράφουν τραγούδια με ελληνικό στίχο η...... διασκευάζουν ξένες επιτυχίες στα ελληνικά.."
Η καθαρή και ειλικρινής άρθρωση του Πασχάλη σε μελωδίες με ελληνικό στίχο, σε μουσική με ευρωπαικό άκουσμα σε σύγχρονους μοντέρνους χορευτικούς ρυθμούς έκανε να σκιρτίσουν οι καρδιές όλων των νέων, και να χαρίσουν όλη τους την αγάπη στο συγκρότημα και ακόμη να την μεταφέρουν και στις επόμενες γενιές. Αποτέλεσμα όλα τα νεανικά ροκ συγκροτήματα άρχισαν να ηχογραφούν την μουσική τους πάνω σε ελληνικό στίχο,και μέχρι σήμερα όλα τα ροκ συγκροτήματα ακόμη και τα πιο σκληρά τραγουδούν ελληνικά. Ακολουθεί το "Συγνώμη" με στίχους γραμμένους από τον Ν.Ελληναίο, το "Σχολείο" και η δημοτικότητα του γκρουπ ανεβαίνει στα ύψη. Στρατιωτική θητεία, σπουδές και άλλες οικογενειακές υποχρεώσεις απεμάκρυναν κάποια ιδρυτικά μέλη από το συγκρότημα.
'Ετσι πολλοί καλοί μουσικοί που εν συνεχεία διέπρεψαν στο μουσικό στερέωμα πέρασαν από τους "Ολύμπιανς" όπως οι Βασίλης Παπαβασιλείο, Νίκος Παπάζογλου και Γιάννης Καρατζόγλου, Παντελής Δεληγιαννίδης, Γιώργος Ζηκογιάννης, Νίκος Αρχοντής, Αντώνης Θεοδωρόπουλος, Πάνος Λεμονίδης, Νέστωρας Δάνας, Βαγγέλης Κιτσικόπουλος, Ρούλης Πυρίλης.
Το 1972 έχουν απομείνει από τα ιδρυτικά μέλη μόνο ο Πασχάλης Αρβανιτίδης και ο 'Αλκης Κακαλιάγκος. Τα μουσικά πράγματα της εποχής δεν ευνοούν την ύπαρξη συγκροτημάτων. Ο Πασχάλης κατεβαίνει στην Αθήνα και ξεκινά μια επιτυχημένη σόλο καριέρα. Ενώ ο 'Αλκης Κακαλιάγκος συνεχίζει να συνθέτει μουσική, να κάνει μουσικές παραγωγές.
kakaliagos.gr
Olympians (Singles 45΄΄ Στροφών)
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Τρόπος – Συμπόσιο (1966)
Συγνώμη – One More Time «Shake» (1966)
Το Σχολείο – Go Man Go (1966)
O Αλέξης – Ιστορία (1967)
Η Ανάμνησις – Σε σκέπτομαι (1967)
Σιγά-Σιγά – Ελπίδες (1967)
Πάντα σ’ αγαπώ – Hopeless Endless Way (1967)
Μείνε κοντά μου – Για ποιαν αιτία (1968)
Το κορίτσι του Μάη – Περνούν τα χρόνια (1969)
Λόλα – Ψεύτικη αλήθεια (1970)
Μεγάλος Δρόμος – Γύρισε πίσω (1970)
Ω Θεέ – Φίλε μου φίλε (1971)
Περήφανοι όλοι – Ιδέα (1971)