6/4/17

Κυριάκος Κουτσοβεντιανός

Ο κύριος Κυριάκος Κουτσοβεντιανός θέλησε να εκφράσει μέσα από στίχους την αγάπη και τον πόνο του για το κατεχόμενο χωριό του, τον Κουτσοβέντη. Ο Κουτσοβέντης είναι κτισμένος στη νότια πλαγιά του Πενταδακτύλου και ανήκει στην Επαρχία Κερύνειας. Στον Κουτσοβέντη βρίσκεται και η Μονή του Αγίου Χρυσοστόμου. Το 1974, με την Τουρκική Εισβολή σημειώθηκαν σκληρότατες μάχες στην περιοχή και πολλά παλληκάρια της Κύπρυ έχασαν την ζωή τους σε εκείνη την πλαγιά ενώ πολλοί είναι ακόμα αγνοούμενοι. Ο κύριος Κυριάκος πήρε μαζί με άλλους τον πικρό δρόμο της προσφυγιάς αλλά όπως όλοι περιμένουν με ανυπομονησία την άγια ημέρα της λευτεριάς και της απελευθέρωσης της γλυκιάς μας πατρίδας. 

Του Κουτσοβέντη ως που ζιω, στίχους εν να ταιρκάζω,
κάθε παδκιάν μου που πατώ,
τζι’ όσον την πένναν μου κρατώ,
εν να τον ανεβάζω.

Τον Κουτσοβέντην προσπαθώ, πάντα να τον τιμήσω,
ασσέν με τα ποιήματα, ψηλά να τον κρατήσω,
ως πόχω λογικόν γερόν,
θ’ αφιερώννω τον τζαιρόν,
να τον υπηρετήσω.


Γράφει στίχους και τραγούδια και τα του αφιερώνει:"Η προσφυγοπούλα Έλενα", "Τον Κουτσοβέντη πεθυμώ", "Βουνό μου Πενταδάκτυλε", ή για την ζωή του πότε στην Λευκωσία "Η πρώτη μου αγάπη", "Ο Ττοουλιάς τζ΄η Ελεγκού"και πότε στο Ζύγι "Το Ζύγιν το αγάπησαν".  

Βουνό μου Πενταδάχτυλε
https://www.youtube.com/watch?v=1ljS7YgRLOo
Στίχοι-Εκτέλεση: Κυριάκος Κουτσοβεντιανός
*Η μελωδία είναι παρμένη από το γνωστό Κυπριακό τραγούδι "Πορτοκαλιά του Καραβά"


Η πρώτη μου αγάπη
https://www.youtube.com/watch?v=-vXVm52wHK4
Στίχοι-Εκτέλεση: Κυριάκος Κουτσοβεντιανός
*Η μελωδία είναι παρμένη από το γνωστό νησιώτικο τραγούδι "Την θάλασσα τη γαλανή"

"Στες ρίζες της παράδοσης" του Μιχαήλ Κουτσοβεντιανού Κυριάκου (2014)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Συνολικες Προβολες