Η Μαρινέλλα ξεκίνησε τη μεγάλη της καριέρα από το «Ντούο Χάρμα». Μάλιστα το καλλιτεχνικό της ψευδώνυμο προήλθε από το ομώνυμο τραγούδι του Τόλη Χάρμα που μιλά για μια τσιγγάνα.
Από το προσωπικό της ξεκίνημα στη δισκογραφία, η Μαρινέλλα στηρίχτηκε στο μοντέλου του -συνήθως- ετήσιου προσωπικού δίσκου. Τα πρώτα χρόνια λειτουργούσε παράλληλα η δισκογραφία των 45' στροφών, αλλά μετά το '74, οι δίσκοι 33' στροφών είναι ο βασικός φορέας έκδοσης του τραγουδιού. Τραγούδια διαφόρων δημιουργών, όλα κάτω από την σφραγίδα της δικής της ταυτότητας. Στα χρόνια αυτά, η Μαρινέλλα -ως πρώτο όνομα πια- πρωτοστάτησε στο στήσιμο ενός άλλου είδους διασκέδασης από αυτό που προσέφεραν μέχρι τότε τα νυχτερινά κέντρα. Από το μελαχρινό κορίτσι που καθόταν ντροπαλά στο λαϊκό πάλκο, πέταξε τις καρέκλες και μεταμορφώθηκε σε μια αεράτη γυναίκα με κοντοκουρεμένο μαλλί, η οποία ντυμένη με πολυτέλεια, τραγουδούσε, χόρευε, έπαιζε και αλώνιζε πάνω στη πίστα. Ο τρόπος που αντιμετώπιζε τη δουλειά της, την έκανε να ξεχωρίσει. Χρησιμοποιούσε μεγάλες ορχήστρες με τους καλύτερους μουσικούς της εποχής. Πρόσεχε τον ήχο, έβαλε θεατρικούς προβολείς, αντικατέστησε το σπάσιμο των πιάτων με τις γαρδιένιες, έφτιαξε τα καμαρίνια και επέβαλε όχι μόνο την Κυριακή να είναι ρεπό, αλλά και οι μουσικοί της να πληρώνονται εκείνο το ρεπό. O Φρανκ Σινάτρα, βλέποντας την Μαρινέλλα, είπε πως "Αν αυτή η γυναίκα διάλεγε να κάνει διεθνή καριέρα, δύο εβδομάδες θα ήταν αρκετές για να μιλάει γι' αυτή όλος ο κόσμος".
Σταλιά - σταλιά
https://www.youtube.com/watch?v=w-FUcCSvf9g
Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας
Από την στην κινηματογραφική ταινία του Κώστα Ανδρίτσου Ο ΠΙΟ ΚΑΛΟΣ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ 1968
Τι έκανα για πάρτη μου
https://www.youtube.com/watch?v=lz91ScRJT2s
Στίχοι: Φωτεινή Δούρου
Από το προσωπικό της ξεκίνημα στη δισκογραφία, η Μαρινέλλα στηρίχτηκε στο μοντέλου του -συνήθως- ετήσιου προσωπικού δίσκου. Τα πρώτα χρόνια λειτουργούσε παράλληλα η δισκογραφία των 45' στροφών, αλλά μετά το '74, οι δίσκοι 33' στροφών είναι ο βασικός φορέας έκδοσης του τραγουδιού. Τραγούδια διαφόρων δημιουργών, όλα κάτω από την σφραγίδα της δικής της ταυτότητας. Στα χρόνια αυτά, η Μαρινέλλα -ως πρώτο όνομα πια- πρωτοστάτησε στο στήσιμο ενός άλλου είδους διασκέδασης από αυτό που προσέφεραν μέχρι τότε τα νυχτερινά κέντρα. Από το μελαχρινό κορίτσι που καθόταν ντροπαλά στο λαϊκό πάλκο, πέταξε τις καρέκλες και μεταμορφώθηκε σε μια αεράτη γυναίκα με κοντοκουρεμένο μαλλί, η οποία ντυμένη με πολυτέλεια, τραγουδούσε, χόρευε, έπαιζε και αλώνιζε πάνω στη πίστα. Ο τρόπος που αντιμετώπιζε τη δουλειά της, την έκανε να ξεχωρίσει. Χρησιμοποιούσε μεγάλες ορχήστρες με τους καλύτερους μουσικούς της εποχής. Πρόσεχε τον ήχο, έβαλε θεατρικούς προβολείς, αντικατέστησε το σπάσιμο των πιάτων με τις γαρδιένιες, έφτιαξε τα καμαρίνια και επέβαλε όχι μόνο την Κυριακή να είναι ρεπό, αλλά και οι μουσικοί της να πληρώνονται εκείνο το ρεπό. O Φρανκ Σινάτρα, βλέποντας την Μαρινέλλα, είπε πως "Αν αυτή η γυναίκα διάλεγε να κάνει διεθνή καριέρα, δύο εβδομάδες θα ήταν αρκετές για να μιλάει γι' αυτή όλος ο κόσμος".
Σταλιά - σταλιά
https://www.youtube.com/watch?v=w-FUcCSvf9g
Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας
Από την στην κινηματογραφική ταινία του Κώστα Ανδρίτσου Ο ΠΙΟ ΚΑΛΟΣ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ 1968
"Αυτό το τραγούδι το έγραψε ο Ζαμπέτας για τη Βουγιουκλάκη. Της το έπαιζε
για πρώτη φορά και σκεφτόταν ''αχ ρε Αλικάκι θα σκίσεις πάλι''.
Τελειώνει το τραγούδι και του λέει η Αλίκη ''αυτό θα πω;'' και της λέει ο
Ζαμπέτας ''ναι''. Και τι του απαντά αυτή: ''Αυτό να το πάρεις στον
Καζαντζίδη να το πει''. Έτσι το τραγούδι κατέληξε στη Μαρινέλλα." Kai kala kritis
https://www.youtube.com/watch?v=lz91ScRJT2s
Στίχοι: Φωτεινή Δούρου
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης
Μικρά-μικρα και ενδιαφέροντα
ΑπάντησηΔιαγραφή- Η Μαρινέλλα γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 20 Μαΐου του 1938. Το πραγματικό της όνομα είναι Κυριακή Παπαδοπούλου. Τραγουδά επαγγελματικά από το 1957. Από τότε έχει κυκλοφορήσει 66 προσωπικά άλμπουμ τα περισσότερα από τα οποία γνώρισαν εμπορική επιτυχία. Ενώ εμφανίστηκε σε κινηματογραφικές ταινίες του Ελληνικού κινηματογράφου (συνολικά 18), από το 1960 μέχρι το 1966 με τον Στέλιο Καζαντζίδη και από το 1967 μέχρι το 1970 μόνη της.
- Τον Αύγουστο του 1956, γνώρισε τον τραγουδιστή Στέλιο Καζαντζίδη ο οποίος πηγαίνοντας να συναντήσει τον Ζαφειρίου, την άκουσε να τραγουδάει ένα τραγούδι που εκείνος είχε πρωτοπεί λίγο νωρίτερα στην δισκογραφία, το τραγούδι «Το πιο πικρό ψωμί» του Γιώργου Μητσάκη. Όταν η Μαρινέλλα τελείωσε το τραγούδι, ο Στέλιος Ζαφειρίου την σύστησε στον Στέλιο. Εκείνος, της επισήμανε πως τραγουδά το λαϊκό με έναν δικό της τρόπο, λίγο ελαφρύ. Η γνωριμία τους συνεχίστηκε μέσα στη βάρκα του πατέρα της. Και οι δύο αγαπούσαν πολύ την θάλασσα και το ψάρεμα. Εκεί, ο Στέλιος της ζήτησε να γίνει το σεγκόντο του.Ο Καζαντζίδης και η Μαρινέλλα γνώρισαν απίστευτη δόξα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Τραγούδησαν στην Αμερική και στην Αυστραλία με επιτυχία, ενώ ηχογράφησαν τραγούδια σε πρώτη και δεύτερη εκτέλεση. Οι διφωνίες που έκαναν μαζί, αποτελούν ακόμη και σήμερα αντικείμενο θαυμασμού, προσοχής και μελέτης. Παντρεύτηκαν στις 7 Μαΐου του 1964 και ταξίδεψαν τραγουδώντας στη Γερμανία και την Αμερική. Στις αρχές του '65, ο Καζαντζίδης πήρε την απόφαση να σταματήσει τις εμφανίσεις του. Χώρισαν τον Σεπτέμβρη του '66.
- Το 1966, η Μαρινέλλα, μόνη της πλέον, προσπαθεί να στήσει μια προσωπική καριέρα. Η πρώτη μεγάλη επιτυχία της Μαρινέλλας, ήταν το τραγούδι «Σταλιά σταλιά» του Γιώργου Ζαμπέτα σε στίχους Διονύση Τζεφρώνη. Του το είχε ζητήσει η ίδια να το πει, στο στούντιο ΕΡΑ, αφού είχε προηγηθεί η άρνηση της Αλίκης Βουγιουκλάκη να το τραγουδήσει στην ταινία ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΟΥ ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ του Κώστα Καραγιάννη.
- Το 1966 συνυπάρχουν στη σκηνή μαζί με τον ανερχόμενος τότε Γιώργος Νταλάρας που ουσιαστικά από επιλογή της Μαρινέλλας ξεκίνησε την διαδρομή του.
- Το 1973 η Μαρινέλλα, τάραξε την κοινωνία της εποχής αφού έγινε ανύπαντρη μητέρα, φέρνοντας στον κόσμο την μοναχοκόρη της, Τζωρτίνα (Γεωργία - Χριστίνα) Σερπιέρη, καρπός του έρωτα της με τον πρωταθλητή Ελλάδος στην ιππασία Φρέντυ Σερπιέρη. Στις 10 Νοεμβρίου του ίδιου χρόνου, παντρεύτηκε τον δεύτερο σύζυγο της, τον τραγουδιστή Τόλη Βοσκόπουλο. Δύο γεγονότα που σαφώς απασχόλησαν ιδιαίτερα τον Τύπο της εποχής. Ο γάμος τους κράτησε μέχρι το '81
- Η επόμενη επιλογή της Μαρινέλλας, που ξάφνιασε και συζητήθηκε ιδιαίτερα, αλλά και δικαιώθηκε γνωρίζοντας πλατιά υποδοχή τόσο άμεσα όσο και μέσα στο χρόνο, ήταν το πέρασμα της από τη λάμψη της πίστας στις μπουάτ της Πλάκας του '70, και κυρίως η συνεργασία της με τον τραγουδοποιό Κώστα Χατζή.
- Το 2002 τραγούδησε με τον Γιώργο Νταλάρα έπειτα από 30 χρόνια. Η παραστάση απέσπασε θερμότατες κριτικές από τον Τύπο, ο οποίος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην επανένωση των δύο καλλιτεχνών. Λόγω της μεγάλης ζήτησης και ύστερα από απαίτηση του κοινού, οι συναυλίες επαναλήφθηκαν τον Φεβρουαρίο του 2003 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Οι συναυλίες επαναλήφθηκαν και σε ανοιχτούς χώρους στην Ελλάδα και ακολούθησαν συναυλίες σε Κύπρο, Αμερική, Καναδά, Αγγλία και Αυστραλία. Οι συναυλίες στην Αμερική αναφέρθηκαν εκτενώς και σε μεγάλα έντυπα.
- Το 2008, πήρε μέρος στις συναυλίες με τίτλο "Τραγουδώ το νησί μου" σε μουσική του Γιώργου Θεοφάνους τραγουδώντας με τον Πέτρο Γαιτάνο και τον Αντώνη Ρέμο κύπριους ποιητές, στην Τάφρο Ντ'Αβίλα της Λευκωσίας και στο Ωδείον Ηρώδη του Αττικού. Η Μαρινέλλα, ερμήνευσε τα τραγούδια «Άδεια θρανία» σε ποίηση Ανδρέα Παστελλά, «Ξύπνα Γληόρη (Σήμερον που σ' αντίκρυσα)» ο στερνός λόγος της Αντωνούς Αυξεντίου για τον γιο της και ήρωα Γρηγόρη Αυξεντίου, «Η λησμονημένη» σε ποίηση Μάνου Κράλη, «Το τελευταίο λεωφορείο» σε ποίηση Κυριάκου Χαραλαμπίδη, «Το γράμμα και η οδός» σε ποίηση Γιάννη Παπαδόπουλου.