11/10/14

Δώρος Γεωργιάδης

Κύπριος τραγουδιστής και τραγουδοποιός με παραγωγή πληθώρας τραγουδιών. Γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1947. Πρωτοεμφανίστηκε στην αρχή της δεκαετίας του ΄70. Μεταξύ άλλων, πήρε δύο Α΄ βραβεία στο Φεστιβάλ Θεσ/νίκης (το 1972 ερμηνεύοντας ο ίδιος το τραγούδι του «Αν ήμουν πλούσιος» και το 1977 με το τραγούδι «Ας κάνουμε απόψε μιαν αρχή», με ερμηνεύτρια την `Αννα Βίσση). Το 1979, με το τραγούδι του «Σωκράτης» (ερμηνευμένο από την Ελπίδα), εκπροσώπησε την Ελλάδα στον Διαγωνισμό Τραγουδιού της «Γιουροβίζιον» και κατέλαβε την 8η θέση.

Οι κυριότεροι δίσκοι του: "To Πανόραμα" (1971), "Ταξίδευα παιδί κι εγώ" (1971) "Αν ήμουν πλούσιος" (1972), "Δύσκολη ζωή" (1973), "Καυτό παράπονο" (συμμετοχή, 1974), "Χίλια εννιακόσια τίποτα" (1974), "Πέρασαν 2.000 χρόνια" (1976), "`Οπου και νά 'σαι" (1978), "Αγάπα με για να υπάρχω" (1978), "Φίλοι λοιπόν" (1979), "Τα καλύτερά μου τραγούδια, Ι" (1979) "`Ελα κοντά μου" (1982), "Εγώ ζωγράφισα τη γη" (1983), "Γεια σου Ελλάδα" (1986), "Παγκόσμιος Πολίτης" (1987), "Τότε και τώρα/ Τί κοιτάς καλέ κυρία" (1987), "Χωρίς προκαταλήψεις-Μισώ τις εξαρτήσεις" (1990), συμμετοχή στο δίσκο "Παραμιλάς" (1994), κ.λπ.

Άλλα δημοφιλή τραγούδια του: "Όμορφη πού ΄ναι η ζωή", "Θύμιζε τραγούδι η φωνή σου", "Μη βάζεις μαύρο απ' την καρδιά σου, «Πες πως είμαι ένα παιδί», "Θα με θυμάσαι όπου κι αν πας", «Πώς να σ΄ αγκαλιάσω πες μου», κ.λπ. ......


Αν ήμουν πλούσιος (1972)
https://www.youtube.com/watch?v=7akZoEQv6jI
Στίχοι: Σώτια Τσώτσου
Μουσική-Εκτέλεση: Δώρος Γεωργιάδης


Ταξίδευα παιδί κι εγώ
https://www.youtube.com/watch?v=KvGPfHkm22Q
Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Μουσική-Εκτέλεση: Δώρος Γεωργιάδης
ποστάλι < ιταλική postale (παρωχημένο) πλοίο που κάνει σταθερό δρομολόγιο (επιβατηγό ή ταχυδρομικό)

"Πέθανε προχθές, 10/12/2011, η στιχουργός του τραγουδιού, η Σώτια Τσώτου, σε ηλικία 69 ετών, ύστερα από μάχη με τον καρκίνο που διήρκεσε 2 χρόνια." Ερμής Κ. Νεοκλέους

2 σχόλια:

  1. Ταξίδευα παιδί κι εγώ (1971)

    Ταξίδευα παιδί κι εγώ
    μ’ ένα μεγάλο φορτηγό
    κύμα μας φέρνει και μας πάει
    απ’ το Σουέζ ως τη Σαγκάη,
    κύμα μας φέρνει και μας πάει.

    Ο πλοίαρχος ήταν Ρωμιός
    και Πέρσης ο μηχανικός,
    ήταν Αρμένηδες καμπόσοι
    και Τούρκοι κι Ιρλανδοί και Ρώσοι.

    Κι όλο μαλώναμε κι όλο βριζόμαστε
    για τις πατρίδες μας για τα ποστάλια μας
    μα όταν φουρτούνιαζε αγκαλιαζόμαστε
    κι ένας Θεός, ο ίδιος Θεός στα παρακάλια μας.

    Ταξίδευα παιδί κι εγώ
    μ’ ένα μεγάλο φορτηγό
    κύμα μας φέρνει και μας πάει
    απ’ το Σουέζ ως τη Σαγκάη,
    κύμα μας φέρνει και μας πάει.

    Αντάμα ζούσαμε που λες
    όλες του κόσμου οι φυλές,
    φτωχά πουλιά απ’ την οικουμένη
    στο μεροκάματο δεμένοι.

    Κι όλο μαλώναμε κι όλο βριζόμαστε
    για τις πατρίδες μας για τα ποστάλια μας
    μα όταν φουρτούνιαζε αγκαλιαζόμαστε
    κι ένας Θεός, ο ίδιος Θεός στα παρακάλια μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για τον Δώρο Γεωργιάδη ρε γ...ο!!!
    http://profiltispolis.blogspot.com/2013/06/blog-post_1368.html

    "Οι... παλιοσειρές γνωρίζουν φυσικά τον αξεπέραστο Kύπριο τραγουδιστή με την αισθαντική φωνή Δώρο Γεωργιάδη. Ισως οι περισσότεροι έχουν λησμονήσει την ασύλληπτη περιπέτειά του με τη δικαιοσύνη, η οποία τον οδήγησε μέχρι και στη φυλακή για 13 ολόκληρους μήνες.
    Ο Δώρος Γεωργιάδης συκοφαντήθηκε, λοιδωρήθηκε, διασύρθηκε και διαπομπεύτηκε όσο κανείς. Σε εκπομπή υψηλής τηλεθέασης στην Ελλάδα μόνο στο εκτελεστικό απόσπασμα δεν τον έστησαν!!!
    Η γυναίκα του και τα δυο παιδιά του είχαν να αντιμετωπίσουν για χρόνια τη λάσπη, τη βρωμιά και τη δυσωδία της ελεεινής δημοσιογραφίας που έχει αντιστρέψει το τεκμήριο της αθωότητας: "Είσαι ένοχος μέχρι αποδείξεως του εναντίου"!
    Υστερα από απίστευτους εξευτελισμούς και ατέλειωτα δικαστήρια ο νικητής του Φεστιβάλ Τραγουδιού της Θεσσαλονίκης του 1972 ΑΘΩΩΘΗΚΕ!!! Οσοι διαβάζουν τα μονόστηλα των εφημερίδων, γιατί εκεί κάπου διάβαζες την είδηση, ενημερώθηκαν ότι οι τηλεοπτικές εκπομπές-σκουπίδια και τα βιτριολικά σχόλια των εφημερίδων αποδείχθηκαν φούμαρα.
    Γιατί θυμήθηκα τον αγαπημένο μου ερμηνευτή τού "Αν ήμουν πλούσιος"; Διότι το τοπικό κατεστημένο και τα σιχαμερά πλοκάμια του αποπειράθηκαν να σπιλώσουν την τιμή και την υπόληψή μου. Βεβαίως όποιος έχει... καρύδια γράφει επωνύμως όπως κι εγώ και δεν κρύβεται πίσω από την ανωνυμία του. Επίσης, δεν διαλέγει στόχους αλλά αναδεικνύει όλα τα θέματα με οσμή σκανδάλου. Ακόμη, οφείλει να διασταυρώνει τις πληροφορίες του, γιατί ειδάλλως γίνεται περίγελως.
    Α, και μην ξεχάσω να ευχαριστήσω τους καλούς μου φίλους που ευαισθητοποιούνται επιλεκτικά και αγανακτούν άμα αφήσεις κανένα υπονούμενο γι' αυτούς αλλά όταν διαβάζουν ότι είσαι άτιμος, ανεπάγγελτος, φοροφυγάς, διαπλεκόμενος, κυνηγημένος από τις αρχές, συγγενής του... Αρτέμη Μάτσα (!!!) παραμένουν παγερά αδιάφοροι.
    Τώρα, λοιπόν, που πλησιάζει η ώρα της κρίσεως και θα γελάσει κάθε πικραμένος, θα δούμε ποιος έχει "νευράκια" και ποιος χρειάζεται... ξύδι.
    Η νίκη μου απέναντι στα σκουπίδια είναι αφιερωμένη σε σένα, Δώρο Γεωργιάδη!
    Άρης Νόμπελης "

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Συνολικες Προβολες