21/10/13

Οι τρεις καλύτεροι ηλεκτρονικοί κιθαρίστες της χώρας

Εξαιρετικοί κιθαρίστες είναι ασφαλώς και οι αειθαλείς Γιάννης Σπάθας (Socrates) και Σπύρος Πάζιος (Μουσικές Ταξιαρχίες) αλλά...
Χριστόφορος Κροκίδης 
Γεννήθηκε στην Νίκαια του Πειραιά. Από παιδί ξεκίνησε να παίζει κιθάρα και βιολί. Συμμετείχε στα πρώτα προοδευτικά συγκροτήματα rock μουσικής στην δεκαετία του ’70. Ασχολήθηκε με την jazz και jazzrock μουσική αλλά και ethnic μουσική. Παίζει ακόμα sitar, drums, keyboards. Από το 1989 έως και το 2002 ήταν στενός συνεργάτης του Βασίλη Παπακωνσταντίνου όπου και έχει συνθέσει πολλές από τις γνωστές επιτυχίες του (Χρόνια Πολλά, Τα χάλια μου, Οδός Ελλήνων, Ανοιξέ μου να κρυφτώ, Παράπονα στη Λίνα, Γειά σου, Εχω ανάγκη, Καμπαρντίνα, Να με Φωνάξεις, Χαμένες αγάπες) και υπεύθυνος για τις ενορχηστρώσεις σε πολλές δισκογραφικές του δουλειές αλλά και ζωντανές εμφανίσεις Έχει συνεργαστεί επίσης με τους Αφούς Κατσιμίχα, Α Βαρδή, Δ.Μούτση, Μικρούτσικο, Λ.Μαχαιρίτσα, Γ.Γιοκαρίνη, Β.Σαλέα κ.α. Το 2002 κυκλοφόρησε ο πρώτος προσωπικός του δίσκος: " Ο φύλακας των σκουπιδιών". Από το 2003 μέχρι σήμερα παίζει με τους Γ. Νταλάρα, Μαρινέλλα, A.Ρέμο, Δ.Μητροπάνο, Δ.Μπάση, Γ.Πάριο, Κ.Μακεδόνα, Γ. Πλούταρχο. Ταυτόχρονα έχει τη δική του rock μπάντα παρουσιάζοντας την προσωπική δισκογραφική του δουλειά και τραγούδια από Pink Floyd, Satriani, J.Beck, Led Zeppelin, Deep Purple. Πηγή: facebook.com/pages/ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ-ΚΡΟΚΙΔΗΣ



Γιάννης Δρόλαπας 
Δρόλαπας: Δυνατός αέρας που συνοδεύεται από βροχή. Γεννήθηκε το 1957 στην Αθήνα. Αρχικό μέλος των Μουσικών Ταξιαρχιών και μετά των Vavoura Band. Δείτε το αφιέρωμα:



Αντώνης Μιτζέλος 
Γεννήθηκε στον Πειραιά. Ξεκίνησε να παίζει μουσική επαγγελματικά το 1977 με μικρές μπάντες. Το 1979 μαζί με τον Λ. Μαχαιρίτσα δημιουργούν τους P.L.J. band, που αργότερα μετονομάζονται σε ΤΕΡΜΙΤΕΣ. Κυκλοφορούν συνολικά 12 άλμπουμ σε διάστημα 10 χρόνων, δημιουργώντας ένα ξεχωριστό μουσικό ιδίωμα στον χώρο του Ελληνικού τραγουδιού. Δίνουν αμέτρητες συναυλίες σε club και μεγάλα στάδια. Συνεργάζονται με τον Γ.Νταλάρα, την Φ.Νταντωνάκη κ.α. Διαλύονται το 1988 και ο A. Μιτζέλος συνεργάζεται έως και το 1991 με την Χ. Αλεξίου εμβαθύνοντας στην λαϊκή και παραδοσιακή μουσική της Ελλάδος. Μαζί κάνουν μια μεγάλη περιοδεία σε Ευρώπη και Αμερική. Το 1991 συναντά την Ε.Αρβανιτάκη, γραφεί τραγούδια για αυτήν και αναλαμβάνει ενορχηστρωτής των παραστάσεων της έως και το 1999. Κάνουν μαζί πάνω από 1000 live στην Ελλάδα και σε όλο σχεδόν τον υπόλοιπο κόσμο To 1999 αρχίζει η Solo καριέρα του και κυκλοφορεί το άλμπουμ "Ναύς των Ονείρων". Ακολουθεί το "Φύλακας Ἀγγελος" που γίνεται δυο φορές πλατινένιο. Ταξιδεύει και ηχογραφεί στην Νέα Υόρκη με τους SPYRO GYRA το άλμπουμ "Beyond the Light" που έχει παγκόσμια κυκλοφορία και συνεργάζεται με μουσικούς όπως οι Steeve Gad (drums), Scott Kreitzer (sax), Tom Saumman (piano), Scott Ambuss (bass), Joel Rosenblatt κ.α., παίζοντας κυρίως ορχηστική μουσική. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα δίνει δυο συναυλίες στο ΣΕΦ με το παλιό του συγκρότημα (ΤΕΡΜΙΤΕΣ), που παρακολουθούν 25.000 θεατές! Δίνει συναυλίες σε Ευρώπη και Αμερική παίζοντας την μουσική του, ενώ μία συναυλία απ’ αυτές ηχογραφείται και κυκλοφορεί με τίτλο LIVE AT BRUSSELS. Συνεργάζεται επίσης με τον Ιάπωνα τραγουδιστή ΑKIRA INABA γράφοντας για αυτόν τραγούδια (3 δίσκοι) στην Ιαπωνική γλώσσα. Το 2006 γράφει μουσική κατάλληλη για θεραπεία με το τίτλο DAN. Στις 11 Νοεμβρίου της ίδιας χρονιάς, δίνει μια συναυλία στο στάδιο ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ της Λευκωσίας στην μνήμη του αδικοχαμένου γιού του, όπου παρουσιάζει το σύνολο σχεδόν της συνθετικής του δουλειάς. Γράφει μουσική για την τηλεόραση και για θεατρικά έργα. Παράλληλα με όλα αυτά, έχει ακόμη ενορχηστρώσει 30 άλμπουμ για άλλους καλλιτέχνες. Πηγή: mitzelos.gr


2 σχόλια:

  1. Ηλεκτρική αποκαλείται η κιθάρα που χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνήτες για να μετατρέψει τον ηχητικό παλμό των ατσάλινων χορδών της σε ηλεκτρικό ρεύμα το οποίο μπορεί έπειτα να ενισχυθεί από ένα σύστημα ενισχυτή-ηχείου. Το σήμα που προέρχεται από την κιθάρα μπορεί κάποιες φορές να διαφοροποιηθεί με εφέ όπως το reverb ή να παραμορφωθεί. Ενώ οι περισσότεροι τύποι ηλεκτρικής κιθάρας φέρουν έξι χορδές, απαντώνται και επτάχορδες οι οποίες χρησιμοποιούνται από κάποιους μουσικούς της τζαζ και της μέταλ μουσικής, ειδικά του είδους νιου μέταλ (Nu Metal). καθώς και δωδεκάχορδες (με έξι ζεύγη χορδών οι οποίες απέχουν διάστημα μιας οκτάβας τις οποίες συναντάμε κυρίως σε μουσικά είδη όπως το τζανγκλ ποπ και το ροκ.

    Η ηλεκτρική κιθάρα χρησιμοποιήθηκε αρχικά από big band μουσικούς της τζαζ ως ένα κούφιο όργανο, ηλεκτρικώς ενισχυμένο για μεγαλύτερη ένταση κατά την περίοδο της άνθησης του σουίνγκ. Οι πρώτες ηλεκτρικές κιθάρες διέθεταν κούφιο σώμα, ατσάλινες χορδές και ηλεκτρομαγνήτες με σπείρες από βολφράμιο που κατασκεύαζε η εταιρία Rickenbacker το 1931. Παρόλο που μερικές από τις πρώτες κατασκευάστηκαν από τον Les Paul, ο πρώτος επιτυχημένος εμπορικά τύπος ηλεκτρικής κιθάρας με κούφιο σώμα ήταν η Fender Esquire το 1950. Η ηλεκτρική κιθάρα ήταν ένα όργανο-κλειδί για την ανάπτυξη πολλών μουσικών ειδών που εμφανίστηκαν από τα τέλη του 1940 και μετά όπως το Σικάγο Μπλουζ, το πρώιμο Ροκ εντ Ρολ και το Ροκαμπίλι καθώς και το Μπλουζ Ροκ του 1960. Έχει επίσης χρησιμοποιηθεί σε διάφορα άλλα είδη μουσικής όπως η κάντρι, η Άμπιεντ, η Νιου Έιτζ, καθώς και σε κάποια είδη σύγχρονης ορχηστρικής μουσικής.

    Η ανάγκη κιθάρας με ενισχυμένη ένταση έγινε αισθητή κατά τη διάρκεια της περιόδου των big band και καθώς οι τζαζ ορχήστρες αύξαναν σε αριθμό μελών και κυρίως σε χάλκινα πνευστά. Αρχικά οι ηλεκτρικές κιθάρες διέθεταν κούφιο αψιδωτό σώμα στο οποίο είχαν προστεθεί ηλεκτρομαγνητικοί μετατροπείς. Έχει χρησιμοποιηθεί από πολλούς καλλιτέχνες (Eric Clapton κ.α.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Fender

    Το 1946 ο κατασκευαστής ενισχυτών μουσικών οργάνων και τεχνικός ραδιοφώνου Clarence Leonidas Fender, γνωστότερος ως Leo Fender—κατασκεύασε μέσω της ομώνυμης εταιρίας την πρώτη επιτυχημένη εμπορικά συμπαγή ηλεκτρική κιθάρα με μονό ηλεκτρομαγνήτη η οποία αρχικά ονομάστηκε Fender Esquire. Ήταν το πρώτο ουσιαστικό κατασκευαστικό πέρασμα από την τυπική κιθάρα που χρησιμοποιείτο στη τζαζ προς το όργανο που θα έβρισκε απήχηση σαπό τους μουσικούς της κάντρι της δυτικής Καλιφόρνια. Η εκδοχή της Esquire με δυο μαγνήτες ονομάστηκε αρχικά Broadcaster, όνομα το οποίο άλλαξε σε Fender Telecaster έπειτα από γεγονός συνωνυμίας/ομοηχίας με το σετ ντραμς Broadkaster.

    Στα χαρακτηριστικά της Telecaster περιλαμβάνονταν: Σώμα από φλαμουριά που ενωνόταν με 4 μπουλόνια και ατσάλινο δίσκο με ένα μάνικο από σφένδαμο 25½ ιντσών, 21 ή 22 τάστων, 2 εξαπολικούς μαγνήτες, έναν προς τη γέφυρα κι έναν προς το λαιμό, ένα ρυθμιστικό τόνου και ένα έντασης, έναν διθέσιο επιλογέα μαγνήτη και μια έξοδο για ηλεκτρικό καλώδιο στο πλάι του οργάνου. Ένα μαύρο κομμάτι από βακελίτη πάνω στο σώμα έκρυβε το ηλεκτρικό σύστημα του οργάνου. Το βιδωτό μάνικο οφειλόταν στην πεποίθηση του Leo Fender ότι ο γενικότερος σχεδιασμός του οργάνου θα όφειλε να ευνοεί την άμεση και οικονομική αντικατάστασή/επισκευή των επιμέρους κομματιών του. Λόγω της εμπορικής απήχησης της Telecaster εμφανίστηκαν σύντομα κάποιο όργανα φέροντα το λογότυπο της εταιρίας αλλά χωρίς αναγνωριστικό μοντέλου, τα οποία αποκαλούνται από τους συλλέκτες σαν Nocasters.

    Είδη κιθάρας
    Κλασσική κιθάρα
    Ακουστική κιθάρα
    Ηλεκτρική κιθάρα
    Λαϊκή κιθάρα
    Κιθάρα του Flamenco
    Ηλεκτρακουστική κιθάρα
    Ηλεκτροκλασσική κιθάρα
    Δωδεκάχορδη κιθάρα
    Άταστη κιθάρα
    Μπασοκίθαρο
    Τρες
    Κουάτρο
    Πορτογαλική κιθάρα των Φάντος
    Γιουκαλίλι
    Pedal steel guitar
    Ρωσική Κιθάρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Συνολικες Προβολες