13/12/20

Λίντα Άλμα & Κίττυ Άλμα

Το "Λίντα Άλμα" υπήρξε το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο της χορεύτριας Ελένης Μαλιούφα ενώ το "Κίττυ Άλμα' της κατά δύο έτη μεγαλύτεης αδελφής της Ιώς Μαλιούφα. 

Η Ιώ γεννήθηκε το 1924 και η Ελένη το 1926 στην Αθήνα και οι δύο τους στράφηκαν από νωρίς σε καλλιτεχνικά επαγγέλματα ενώ είχαν χάσει και τον πατέρα τους σε τρυφερή ηλικία. Η Ιώ επέλεξε την υποκριτική, αρχίζοντας την καριέρα της από τη Μάντρα του Αττίκ ως "Κίττυ Άλμα", αφού αυτό το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο θέλησε να της δώσει ο ίδιος ο Αττίκ. Η πορεία της Κίττυ στο θέατρο θα τελείωνε για οικογενειακούς λόγους νωρίς, το ψευδώνυμο όμως θα το «δανειζόταν» η Ελένη, ακολουθώντας το δικό της καλλιτεχνικό δρόμο ως "Λίντα Άλμα", η οποία είχε επιλέξει το χορό, φροντίζοντας να παρακολουθήσει μαθήματα στη σχολή κλασικού χορού Μαριάνοβ (ενώ θα ακολουθούσαν αργότερα σπουδές στη σχολή Πρεομπραζένσκα στο Παρίσι και Γιασβίνσκι και Κέιτον των ΗΠΑ). Το ντεμπούτο της η Λίντα Αλμα το έκανε το 1943, ως χορεύτρια στο βαριετέ του Λάσκου, στο «Αλκαζάρ», χάρη στον Απόλλωνα Γαβριηλίδη, ο οποίος ήταν και ο άνθρωπος που την είχε ανακαλύψει βλέποντάς την να χορεύει στη σχολή Μαριάνοβ. Σταθμός στην 30χρονη καριέρα της ήταν, όμως, αναμφισβήτητα η γνωριμία της με τον Γιάννη Φλερύ με τον οποίο και θα αποτελέσουν κορυφαίο καλλιτεχνικό δίδυμο για 28 συναπτά έτηΜαζί θα τους έβλεπε και η διάσημη Εντίτ Πιάφ που είχε έρθει στην Ελλάδα το 1946 για να εμφανιστεί 15 ημέρες στο κέντρο «Μαϊάμι», όπου χόρευε και το ντουέτο Φλερύ-Αλμα. Η Πιαφ τους είδε, ενθουσιάστηκε και τους προσκάλεσε να την ακολουθήσουν σε μία μεγάλη τουρνέ. Τον ίδιο χρόνο, πράγματι, το χορευτικό ζεύγος έκανε το ευρωπαϊκό του ντεμπούτο στο θέατρο «Ετουάλ» του Παρισιού, κοντά στην Πιαφ. Ακολούθησαν 5 υπέροχα χρόνια περιοδειών σε όλα τα μέρη του κόσμου. Σ' αυτά τα 5 δημιουργικότερα χρόνια της ζωής της η Αλμα και ο Φλερύ γνωρίστηκαν και συνεργάστηκαν και με τον Αζναβούρ, τον Ιβ Μοντάν, τον Ζακ Μπρελ, τον Μπουρβίλ και τον Αμερικανό τηλεοπτικό αστέρα Εντ ΣάλιβανΤο 1952 το καλλιτεχνικό ζεύγος επιστρέφει στην Ελλάδα και συνεχίζει τις εμφανίσεις του σε όλα τα μεγάλα μουσικά θέατρα στην Αθήνα και την επαρχία. Παράλληλα εμφανίζονται και σε ταινίες, όπως «Χαρούμενο Ξεκίνημα», «Στουρνάρα 288», «Πώς περνούν οι παντρεμένοι», «Δυο χιλιάδες ναύτες κι ένα κορίτσι» κ.ά. 

Και αν η γνωριμία της με τον Φλερύ και αυτή με την Πιαφ ήταν οι δύο μεγαλύτεροι καλλιτεχνικοί σταθμοί στην καριέρα της, η γνωριμία της το 1955 με τον Μάνο Κατράκη ήταν ασφαλώς ο μεγαλύτερος σταθμός της προσωπικής της ζωής καθώς θα διαρκέσει 30 χρόνια και θα επισφραγιστεί με το γάμο τους το 1979. Ο Κατράκης σε μία από τις συνεντεύξεις που είχε παραχωρήσει στον Αλέξη Κομνηνό (συνεντεύξεις που μετά το θάνατο του ηθοποιού βγήκαν σε βιβλίο) αποκαλούσε την Άλμα «μάνα, πατέρα, ερωμένη, σύζυγο, φιλενάδα, υπηρέτη, αφέντη αλλά και θύμα». Μετά το θάνατό του Κατράκη η ίδια οργάνωσε το αρχείο του. Μία από τις τελευταίες της έγνοιες ήταν μάλιστα η αξιοποίηση όλου αυτού του θεατρικού υλικού που άφησε ο Μάνος Κατράκης (σκηνικά, κοστούμια, αφίσες, μαγνητοταινίες κι άλλα αντικείμενα από τις θεατρικές του παραστάσεις). Κοντά της μέχρι το τέλος η αδερφή της, Ιώ Θεοφίλου και ο ανιψιός της Δημήτρης Θεοφίλου, ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου «Στάδιον», όπου και έμενε η Λίντα Άλμα. Απεβίωσε ξεχασμένη στις 2 Αύγουστου 1999 και κηδεύτηκε στον ίδιο τάφο με τον Μάνο Κατράκη, στο Α' Νεκροταφείο Αθηνών.

ΛΙΝΤΑ ΑΛΜΑ & ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΛΕΡΥ- GREEK JAZZ 60s
https://www.youtube.com/watch?v=scsURu0J56Y
ΔΥΟ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΝΑΥΤΕΣ ΚΙ ΕΝΑ ΚΟΡΙΤΣΙ 1961

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Συνολικες Προβολες