18/5/17

Προοδευτικές Φωνές [Fedon Kalyoncu (Φαίδων)]

Ο δημοφιλής Τούρκος τραγουδιστής Fedon Kalyoncu γεννήθηκε στις 19 Αυγούστου 1946 στην Κωνσταντινούπολη. Ο πατέρας του είναι Έλληνας Φαναριώτης και η μητέρα του Αρμένισσα. Ο παππούς του Κλεάνθης Kalyoncu σκοτώθηκε στη μάχη της Καλλίπολης το 1915 στο πλευρό των Τούρκων. Ο Φαίδων ανάμεσα στα έτη 1962 και 1972 εργαζόταν αρχικά σε μιά εταιρεία κινηματογραφικών ταινιών ενώ το 1987 άρχισε να τραγουδά και να δραστηριοποιείται επαγγελματικά στο χώρο της μουσικής. Το 1991 ανοίγει την Zorba Taverna και τον ίδιο χρόνο κυκλοφόρησε και το πρώτο του μουσικό δίσκο. Ήταν ο πρώτος άνθρωπος που τραγούδησε στην Τουρκική Τηλεόραση (TRT) ελληνικά τραγούδια. Ο Φαίδων τραγουδά με μεγάλη επιτυχία τόσο τραγούδια στα τουρκικά όσο και στα ελληνικά κυρίως τσιφτετέλια και ελαφρολαϊκά όπως το "Είμαι ανεβασμένος" του Αντύπα, το "Λέει Λέει Λέει" της Λίτσας Διαμάντη, το "Λέγε μου σ΄αγαπώ" της Μαρινέλλας, το "Ραγισμένα τα μάτια" του Χριστοδουλόπουλου το "Άστην να λέει" του Καρρά, το "Σ΄αγαπώ γιατί εισ΄ωραία" της Αριστείδη Μόσχοτ και τόσα άλλα[1]. Έχει κυκλοφορήσει συνολικά 5 δίσκους. Τέλος ο Fedin είναι παντρεμένος και έχει αποκτήσει δύο παιδιά, μία κόρη και ένα γιο.

FEDON - Είμαι ανεβασμένος (Είμαι στα χάι μου)

https://www.youtube.com/watch?v=Er_UNNJFWEY
Στίχοι: Τάκης Κωλέτης
Μουσική: Αντύπας
Πρώτη Εκτέλεση: Αντύπας 


FEDON -Λέει λέει λέει
https://www.youtube.com/watch?v=7EVo_IVl8yk
Στίχοι-Μουσική: Γιάννης Καραλής
Πρώτη Εκτέλεση: Λίτσα Διαμάντη 

Λέγε μου σ΄αγαπώ (Θέλω να τ΄ακούω να το λες)
https://www.youtube.com/watch?v=dPq52hDzJ5A
Στίχοι-Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης
Πρώτη Εκτέλεση: Μαρινέλλα


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Συνολικες Προβολες