13/6/15

Γιώργος Μητσάκης, Δάσκαλος (1921-1993)

Κων/πολη, 1921- Αθήνα, 17 Νοεμβρίου 1993
Ο Γιώργος Μητσάκης υπήρξε σπουδαίος συνθέτης και στιχουργός πολυάριθμων ρεμπέτικων και λαϊκών τραγουδιών, γνωστός και με το προσωνύμιο "δάσκαλος". Ο Γ. Μητσάκης έρχεται σε επαφή πρώτη φορά με τη λαϊκή μουσική στη Μαγνησία αλλά σύντομα θα αναζητήσει την τύχη του στη Θεσσαλονίκη. Εκεί γνωρίζεται με τον Βασίλη Τσιτσάνη και τον Απόστολο Χατζηχρήστο και καταλήγει στον Πειραιά, την πόλη που θα αγαπήσει.

Αναπολώντας τα χρόνια αυτά λέει: «Γράφαμε για τον καημό, το γλέντι, το μεράκι του λαϊκού ανθρώπου». «Τότε παίζαμε εμείς οι ίδιοι τα τραγούδια μας. Τραγουδούσα σόλο, πρίμα, έπαιζα μπουζούκι, κιθάρα ο γέρος Καρίπης, μπαγλαμά ο τυφλός ο Χρυσίνης και εγώ μπροστά στο μικρόφωνο κι ο κόσμος άκουγε. Και όταν κανένας φώναζε, Μητσάκη δάσκαλε παίξε μου ένα "βασανισμένο", του έκανα το χατίρι..." Αυτά τραγουδούσα, τα βάσανα και τις ελπίδες του λαϊκού ανθρώπου. Αυτόν τον κόσμο αντιπροσώπευα στα τραγούδια μου, 5000 το σύνολο. Εκεί έπιανε το τραγούδι. Τον εφοπλιστή τι να τον συγκινήσει αυτό το είδος; Δε θα το καταλάβει, όσο σπουδαγμένος και να είναι...»

Τον Γιωργάκη σου ξενχάς (Δεν είμαι εγώ ο Γιώργος σου)
https://www.youtube.com/watch?v=olr5QEKPklo
Στίχοι-Μουσική: Γιώργος Μητσάκης
Πρώτη Εκτέλεση: Γιώργος Μητσάκης / Μαρίκα Νίνου / Γιάννης Τατασόπουλος


Μου φαγες όλα τα δακτυλίδια
https://www.youtube.com/watch?v=0HF7nQNWjes
Στίχοι-Μουσική: Γιώργος Μητσάκης
Εκτέλεση: Γλυκερία - Μητσάκης ( Ντουέτο )


Το καπηλειό
https://www.youtube.com/watch?v=e4jvjdRq-U4
Στίχοι-Μουσική: Γιώργος Μητσάκης
Εκτέλεση: Ιωάννα Γεωργακοπούλου - Μητσάκης ( Ντουέτο )

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Συνολικες Προβολες