8/10/15

Αγαπημένες τηλενουβέλες και τα κορυφαία theme songs

Ο όρος τηλενουβέλα περιγράφει μία καθημερινή τηλεοπτική σειρά με προέλευση συνήθως την Λατινική Αμερική. Προέρχεται από τις ισπανικές λέξεις television και novela. Αν και διαφέρουν αρκετά, οι τηλενουβέλες συνήθως συγκρίνονται με τις αμερικανικές Σαπουνόπερες που επεκτείνοναι σε χρόνο. Οι πρώτες τηλενουβέλες γυρίστηκαν στην Βραζιλία, τη Κούβα και το Μεξικό στις αρχές της δεκαετίας του ΄50 και προβάλλονταν μία ή δύο φορές την εβδομάδα. Ουσιαστικά η πρώτη τηλενουβέλα είναι βραζιλιάνικης παραγωγής του 1950, με τίτλο "Sua vida me pertence" (Η ζωή σου μου ανήκει) και προβαλλόταν μία φορά την εβδομάδα. Η πρώτη τηλενουβέλα που προβλήθηκε και σε άλλες χώρες πλην της χώρας παραγωγής της είναι η Simplemente Maria (Απλά Μαρία), (Περού,1969), ενώ η πρώτη «διεθνής» τηλενουβέλα είναι η "Los Ricos Tambien Lloran" (Και οι πλούσιοι κλαίνε), (Μεξικό,1979) που προβλήθηκε και στην Ελλάδα μεταξύ άλλων.
  
Τώρα οι αργεντίνικες σειρές έχουν πολύ περισσότερες «αποκαλυπτικές σκηνές» μεταξύ των πρωταγωνιστών, πολλά ερωτικά τρίγωνα, χιούμορ (ακόμα και σε τηλενουβέλες με δραματικές ιστορίες), ενώ επίσης και πολύ «ζωντανούς» διαλόγους. Οι βραζιλιάνικες τηλενουβέλες έχουν λιγότερο ρομαντισμό σε σχέση με τηλενουβέλες άλλων χωρών, και ασχολούνται με διάφορα κοινωνικά ζητήματα, όπως το Aids, οι παρένθετες μητέρες κ.τ.λ.. Οι τηλενουβέλες από τη Βενεζουέλα ασκούν πολλές φορές εμμέσως, πλην σαφώς κριτική στην Κυβέρνηση και τις Αρχές της χώρας. Πολλοί πρωταγωνιστές σειρών παραγωγής Βενεζουέλας έχουν ρόλο αστυνομικού. Οι Μεξικάνικες τηλενουβέλες έχουν τις πιο ρομαντικές ιστορίες. Η τυπική ιστορία Μεξικάνικης σειράς είναι αυτή ενός φτωχού κοριτσιού χωρίς μόρφωση, που ερωτεύεται και παντρεύεται έναν πλούσιο νεαρό. Τα τελευταία χρόνια οι Μεξικάνικες τηλενουβέλες «ανακυκλώνονται» καθώς χρησιμοποιούνται κυρίως παλιότερα σενάρια από σειρές που προβάλλονταν τις δεκαετίες του 1960 και του 1970, είτε από ραδιονουβέλες, και τα οποία προσαρμόζονται στην σύγχρονη εποχή και γυρίζονται ξανά με νέους ηθοποιούς και πολλές φορές αρκετές διαφοροποιήσεις από το αρχικό σενάριο (remake). Οι Κολομβιανές σειρές αντίθετα, είναι κατά πολύ μεγάλο ποσοστό πρωτότυπα σενάρια. Οι ιστορίες τους έχουν σχεδόν πάντα φιλοσοφικό στυλ, ενώ χρησιμοποιούνται και στοιχεία που θυμίζουν ταινία επιστημονικής φαντασίας. Οι Κολομβιανές σειρές επίσης φημίζονται και για το χιούμορ τους ενώ πολλές φορές οι σεναριογράφοι περνούν διάφορα μηνύματα προς τις Αρχές και την Κυβέρνησητους.

Τέλος πολλές τηλενουβέλες λόγω της παγκόσμιας επιτυχίας τους έχουν δημιουργήσει είδωλα, που εκμεταλλεύτηκαν την δημοσιότητά τους για να κάνουν καριέρα και εκτός τηλεόρασης. Ως παράδειγμα μπορεί να υπάρξει η καριέρα της Μεξικάνας ηθοποιού Ταλία που μετατράπηκε σε διεθνές τηλεοπτικό και μουσικό είδωλο και της απονεμήθηκε ο τίτλος "Βασίλισσα της τηλενουβέλας", ούσα η πιο επιτυχημένη ηθοποιός σε τηλενουβέλα τη δεκαετία του 1990. Τη προηγούμενη δεκαετία ο ίδιος τίτλος είχε απονεμηθεί στην ηθοποιό Βερόνικα Κάστρο. Τηλεοπτικό φαινόμενο είχε θεωρηθεί και η Ουρουγουανή ηθοποιός Νατάλια Ορέιρο η οποία επίσης επεκτάθηκε στο χώρο της μουσικής.
Top Τηλενοβέλες: Ο έρωτας της γάτας (La gata), Εσμεράλδα (Esmeralda), Κλεμμένη Ζωή (Lo que la vida me robó), Μιλάγκρος (Sos mi vida), Κορίνα η Αγριόγατα (Gata Salvaje), Μαρία της γειτονιάς (Maria la del Barrio), Μαριμάρ (Marimar), Ροζαλίντα (Rosalinda), Μαρία Μερσέντες (Maria Mercedes, Τα τρία πρόσωπα της Άννας (Tres Veces Ana ) κ.ά. 

Sos mi vida (Είσαι η ζωή μου) Cambio Dolor
https://www.youtube.com/watch?v=G6OYDUomYwI
Σαρίτα, είσαι η ζωή μου ή Μιλάγκρος η ατίθαση
Music video by Natalia Oreiro performing Cambio Dolor. (C) 1998 BMG Ariola Argentina S.A.

Natalia Oreiro
Gata Salvaje (Κορίνα η Αγριόγατα) 
https://www.youtube.com/watch?v=J0EAjuhbwSA
Music video by Pablo Montero
 
Marlene Favela

Κλεμμένη Ζωή (Lo que la vida me robó)
https://www.youtube.com/watch?v=1OreJQOVz0k 
Εκτέλεση: Enrique Iglesias / Marco Antonio Solís 

 
Angelique Boyer

4 σχόλια:

  1. Η σαπουνόπερα είναι είδος τηλεοπτικής εκπομπής, που συχνά έχει κοινωνικό-αισθηματικό περιεχόμενο. Η σαπουνόπερα προέρχεται από τις ΗΠΑ. Το όνομά τους προέρχεται από τις αγγλικές λέξεις "soap" που σημαίνει "σαπούνι", καθώς σημαντικός χρηματοδότης των παραγωγών είναι οι διάφορες εταιρείες απορρυπαντικών, και "opera", ειρωνικός τίτλος που προσέδωσαν οι Αμερικανοί δημοσιογράφοι κριτικοί στις σειρές αυτού του είδους.

    Οι σαπουνόπερες συνήθως συγχέονται με τις λατινοαμερικάνικες τηλενουβέλες, εξαιτίας των ερωτικών ιστοριών που συναντώνται και στις δύο, καθώς και του γεγονότος ότι προβάλλονται καθημερινά. Όμως υπάρχουν πολλά στοιχεία που τις κάνουν να διαφέρουν. Σημαντικότερη των διαφορών είναι η χρονική διάρκεια των δύο αυτών ειδών τηλεοπτικού προγράμματος, καθώς οι σαπουνόπερες μπορεί να διαρκέσουν πολλές δεκαετίες, ενώ οι τηλενουβέλλες συνήθως ολοκληρώνουν τον κύκλο τους σε 150 επεισόδια. Διαφορές μεταξύ των τηλενουβελών και των σαπουνόπερων υπάρχουν και στο σενάριο. Οι σαπουνόπερες αφορούν συνήθως τις ζωές δύο πλούσιων οικογενειών και τις σχέσεις μεταξύ τους. Οι τηλενουβέλες συνήθως επικεντρώνονται στην ιστορία μιας φτωχής κοπέλας και ενός πλούσιου νεαρού ή το αντίστροφο, τους οποίους ωστόσο περιτριγυρίζουν διάφοροι δευτερεύοντες χαρακτήρες οι οποίοι παίζουν σημαντικό ρόλο στην εκάστοτε σειρά. Επιπλέον, λόγω του χαμηλού τους κόστους παραγωγής, οι αμερικανικές σαπουνόπερες σπάνια φιλοξενούν εξωτερικά γυρίσματα σε αντίθεση με τις τηλενουβέλες, κάτι που ωστόσο τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει για τις σαπουνόπερες που γυρίζονται από ευρωπαϊκούς σταθμούς.

    Πριν ξεκινήσουν να γυρίζονται οι ελληνικές σαπουνόπερες, ήδη στην ελληνική τηλεόραση είχαν προβληθεί οι γνωστότερες αμερικάνικες σαπουνόπερες, τα Ατίθασα νιάτα, η Τόλμη και Γοητεία και η Σάντα Μπάρμπαρα, στις οποίες αργότερα προστέθηκαν οι Μέρες αγάπης, το Έρωτες, έρωτες, έρωτες κ.α. Κάποιες από αυτές, συνεχίζονται ως σήμερα, έχοντας συμπληρώσει αισίως το 50ό έτος μετάδοσής τους στη χώρα παραγωγής τους και το 20ό στην Ελλάδα.

    Οι πιο φημισμένες ελληνικές σαπουνόπερες τη δεκαετία του 1990 ήταν οι σειρές του Νίκου Φώσκολου, η Λάμψη και το Καλημέρα Ζωή, που αποτελούν σταθμό στην ιστορία της ιδιωτικής τηλεόρασης και προβάλλονταν από τον ANT1. Το Mega Channel παράλληλα μετέδιδε τις δικές του σειρές, Φιλοδοξίες και Απαγορευμένη Αγάπη που βασίζονταν σε σενάριο από τη Σουηδία. Τον Σεπτέμβριο του 2004, το Mega ξεκίνησε να προβάλλει τη σειρά Βέρα στο δεξί της Έλενας Ακρίτα, η οποία με τα πολλά της εξωτερικά γυρίσματα και με μία μείξη παλαιών και νέων ηθοποιών κατάφερε να έρθει πρώτη σε τηλεθέαση και να αναγκάσει τον ΑΝΤ1 να διακόψει τη Λάμψη ένα χρόνο αργότερο, έπειτα από 15 χρόνια μετάδοσης. Έκτοτε τα κανάλια αναζητούν είτε νέα σενάρια (Κάρμα, Τα μυστικά της Εδέμ), ή αγοράζουν τα δικαιώματα λατινοαμερικάνικων τηλενουβελών, και τα μεταφέρουν στα ελληνικά δεδομένα με Έλληνες ηθοποιούς (Μαρία η άσχημη, Μια στιγμή 2 ζωές, Η ζωή της άλλης).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μιλάγκρος η ατίθαση ή Σαρίτα, είσαι η ζωή μου (Ισπανικά:Sos mi vida) είναι μια ρομαντική τηλεοπτική σειρά κωμωδίας Αργεντινικής παραγωγής. Με πρωταγωνιστές τους: Νατάλια Ορέιρο και Φακούντο Αράνα, σε σκηνοθεσία του Ροδόλφο Αντούνες και Χόρχε Βετσάρα. Μεταδόθηκε από το κανάλι Canal 13 στις 16 Ιανουαρίου 2006 εώς 9 Ιανουαρίου 2007, σε σενάριο του Ερνέστο Κοροβόσκι και Σεμπαστιάν Παρρότα ενώ κέρδισε τέσσερα βραβεία Martín Fierro και τρία βραβεία Clarin. Μετά την πρεμιέρα της σειράς έκανε προβολή και σε άλλες χώρες όπως: Πουέρτο Ρίκο, Ρουμανία, Ελλάδα, Βοσνία, Τσεχία, Ρωσία, Σλοβακία, Σλοβενία, Βουλγαρία, Βέλγιο, Ουγγαρία, Ισραήλ, ΠΓΔΜ, Πολωνία, Πορτογαλία, Τουρκία, Αλβανία και Γεωργία. Αυτό τον καιρό στη Ελλάδα προβάλλεται σε επανάληψη μετά την προβολή της το 2007.

    Υπόθεση

    Ο Χουάν Κεσάδα είναι πρώην οδηγός της Φόρμουλα 1 και διαχειρίζεται με επιτυχία την οικογενειακή επιχείρηση του. Είναι ένα πρόσωπο πολύ ευαίσθητο και οικείο, αλλά μετά από το θάνατο των γονιών του και της συζύγου του αισθάνεται ένα κενό που δεν μπορεί να καλυφθεί ούτε από τη φίλη του Λουσία αλλά ούτε και από τα ξαδέρφια Μιγκέλ και Ντέπι.

    Μετά από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα στο εξωτερικό, έρχεται πίσω και στην αίθουσα της εταιρείας του, συναντά ένα κορίτσι από ένα κόσμο εντελώς διαφορετικό. Η Σαρίτα ή "Μαϊμού" είναι μπόξερ που λόγω ενός τραυματισμού στο χέρι ψάχνει για δουλειά. Ζει με την πολύχρονη σχέση της, τον φίλο της Κίκε και τη μητέρα του Ντάλμα αλλά κάνει όνειρα για μια μεγάλη καριέρα στην πυγμαχία και η συνάντηση της με τον Χουάν φέρνει τα πάνω- κάτω.

    Ο Χουάν της προσφέρει την δουλειά και έτσι ξεκινούν τα προβλήματα, διότι ενώ Σαρίτα προσπαθεί να κρατήσει το μυστικό της ο Κίκε της λέει να πει την αλήθεια, ότι είναι μποξέρ. Ενώ ο Χουάν προσπαθεί να πείσει τη φίλη του Λουσία ότι δεν υπάρχει κάτι ανάμεσα σε αυτόν και Σαρίτα, αυτοί δεν μπορούν να κρατήσουν το μυστικό, ότι υπάρχει αγάπη ανάμεσά τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κορίνα, η αγριόγατα είναι ο τίτλος τηλενουβέλλας από την Βενεζουέλα. Ο πρωτότυπος τίτλος είναι Gata Salvaje που σημαίνει Αγριόγατα. Η σειρά αποτελείται από 252 επεισόδια, προβλήθηκε στην Βενεζουέλα από το κανάλι Venevisión και έκανε πρεμιέρα στις 16 Μαΐου 2002, ενώ ολοκληρώθηκε στις 2 Μαΐου 2003. Πρωταγωνιστούν η μεξικάνικης καταγωγής ηθοποιός Marlene Favela και ο ηθοποιός Mario Antonio Cimarro Paz από την Κούβα. Η σειρά αυτή είναι η μόνη ισπανόφωνη σαπουνόπερα στην ιστορία που γυρίστηκε στις Η.Π.Α., πιο συγκεκριμένα στο Μαϊάμι και αργότερα προβλήθηκε στις Ισπανόφωνες χώρες. Το τραγούδι τίτλων αρχής είναι το Gata Salvaje του Pablo Montero.

    Υπόθεση

    Η Κορίνα Ρίος είναι μια πανέμορφη κοπέλα, γνωστή ως «αγριόγατα» λόγω του δυναμικού χαρακτήρα της. Αγωνίζεται καθημερινά για να τα βγάλει πέρα, σε δύο διαφορετικές δουλειές. Ζει με τον πατέρα της, άνεργο και αλκοολικό, και μαζί τους ζουν και η μητριά μαζί με την ανεύθυνη θετή αδελφή της. Η ζωή της Κορίνας αλλάζει, όταν γνωρίζει τον Μάριο, έναν γοητευτικό μηχανικό από πλούσια οικογένεια. Ερωτεύονται και ενώνονται με τα δεσμά του γάμου. Εκείνη είναι ερωτευμένη μαζί του, αλλά ο Μάριο σκέφτεται ακόμη την πρώην σύζυγό του που χάθηκε μυστηριωδώς σε ένα ατύχημα. Χρησιμοποιεί την Κορίνα για να αναστατώσει την αδελφή του Εδουάρδα, μια αδίστακτη γυναίκα που επιθυμεί να τον παντρέψει με την πάμπλουτη Εύα. με σκοπό την οικονομική σωτηρία της οικογένειας. Η Εύα και η Εδουάρδα πετυχαίνουν να χωρίσουν το ευτυχισμένο ζευγάρι. Η Κορίνα χάνει τον αγαπημένο της Μάριο και βρίσκεται πάμπτωχη, απελπισμένη και μόνη. Ωστόσο, η ζωή της αλλάζει όταν μαθαίνει ότι είναι η χαμένη εγγονή της πανίσχυρης Κρουζ Ολιβάρες, της οποίας την περιουσία κληρονομεί. Η Κορίνα πλούσια πια, αλλάζει όνομα και εμφάνιση και ζητάει εκδίκηση από αυτούς που την πλήγωσαν. Όμως με το καιρό, η αγάπη της για τον Μάριο μεγαλώνει και αποδεικνύεται ότι είναι πιο δυνατή από την εκδίκηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κλεμμένη Ζωή
    Lo que la vida me robó

    Είδος: Μεξικάνικη Τηλεοπτική Σειρά (Τηλενουβέλα)

    Ιστορία:

    Η ιστορία ξετιλύγεται στην πανέμορφη Aguazul. Είναι μια ερωτική ιστορία ανάμεσα σε δύο άντρες που θα ερωτευτούν την ίδια γυναίκα, την πανέμορφη Μονσερά Μεντόζα. Η Μονσερά είναι υποχείρο της μητέρας της Γκρασιέλ για να ικανοποιήσει τους δικούς της σκοπούς.

    Η Μονσερά θα ερωτευτεί τον ναύτη Χοσέ Λουίς αλλά η μητέρα της θα κάνει μυστική συμφωνία με τον κτηματία Αλεχάντρο Αλμόντε για να την παντρευτεί και ο Χοσέ Λουίς θα κάνει τα πάντα για την πάρει πίσω. Η Μόνσε θα μάθει για την μυστική συμφωνία του συζύγου της με την μητέρα της και θα προσπαθήσει να φύγει με τον Χοσέ Λουίς.

    Η ιστορία όμως ανατρέπεται και η Μονσερά θα καταλάβει ότι ο αληθινός έρωτας της ζωής της θα είναι ο Αλεχάντρο.

    Ο Αλεχάντρο και η Μόνσε θα πρέπει να υπερκεράσουν τα εμπόδια όχι μόνο του Χοσέ Λουίς και της Γκρασιέλας άλλα και άλλα πρόσωπα όπως ο Χουβεντίνο, η Μαρία Σαμούδιο, ο Πέδρο Μεντίνα, ο Εφραϊμ Λορέτο, η Φαμπιόλα Γκιγιέν, ο Σάντρο Ναρβάρες για να είναι με την γυναίκα του και το παιδί του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Συνολικες Προβολες